
Land Rover a prezentat oficial noul Discovery Sport, un model care, in cautarea gloriei de altadata poate, schimba radical filozofia marcii pentru acest segment, dar pastreaza caracterul off-road.
Asemanarile cu Evoque si modelele superioare din gama Range Rover sunt evidente, noul linie de design fiind elegant modelata pentru a da un aspect ceva mai functional.
Britanicii s-au ocupat in mod special de reducerea maselor prin folosirea materialelor ultrausoare si a aluminiului, acesta din urma fiind utilizat pentru plafon, capota motorului, hayon si aripi.
Versiunile destinate pietei din Statele Unite vor avea sub capota un motor turbo de doi litri pe benzina ce va dezvolta 240 CP. Toate versiunile de echipare vor dispune de tractiune integrala, iar cutia de viteze automata cu noua trepte va fi oferita ca dotare standard.
Pentru Europa, motorizarea de baza va fi una turbo-diesel. Sub semnatura SD4 se va ascunde un propulsor de 2,2 litri de 190 CP, ce vor fi transmisi catre cele patru roti prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu sase trepte. Cei interesati, pot alege transmisia automata cu noua trepte din lista de dotari optionale.
In ciuda designului elegant si a destinatiei evident familiale a acestui model, Land Rover insista pe abilitatile off-road ale noului Discovery Sport, care dispune de o garda la sol de 212 mm si poate urca pante de 45 de grade.
Habitaclul ofera pana la sapte locuri, insa cele doua scaune care se pliaza in podeaua portbagajului nu ofera spatiu suficient, fiind doar pentru “deplasari ocazionale”, dupa cun ne spune constructorul.
Lansarea pe piata va avea loc la inceputul anului viitor, pretul de plecare pentru clientii din Statele Unite fiind de 37.995 de dolari, echivalentul a 28.900 de euro.
{gallery}land Rover Discovery Sport{/gallery}