
Mercedes a decis sa prezinte noul AMG GT inainte de lansarea oficiala de la salonul auto de la Paris, convingandu-i si pe cei mai sceptici ca noul GT este un demn urmas al modelului SLS, chiar daca nu este un inlocuitor direct.
Noul model aduce o schimbare majora chiar in nume, unde AMG este legat de Mercedes, semn ca aportul acestei divizii in procesul de dezvoltare a fost substantial.
Mercedes-AMG GT este prezentat din start in dopua variante, ambele avand sub capota moul motor V8 bi-turbo de patru litri.
Versiunea de baza, care se numeste simplu AMG GT, dispune de 462 CP si 600 Nm pentru a atinge 100 km/h in doar patru secunde si o viteza maxima limitata electronic de 304 km/h. Transmisia automata cu sapte trepte si dublu-ambreiaj este singura disponibila pentru acest model.
Versiunea de top se numeste AMG GT S si aduce o crestere a puterii motorului pana la valoare de 510 CP, fiind disponibili inca 50 Nm si pentru cuplul maxim, care ajunge acum la valoarea de 650 Nm. Cresterea performantelor se reflecta in timpul necesar pentru a atinge 100 km/h, care este acum cu 0,2 secunde mai mic, viteza maxima fiind ceva mai mare, 310 km/h, dar in continuare limitata electronic.
Diferente apar si la puntea spate, unde modelul de top are un diferential autoblocat comandat electronic, in timp ce versiunea de baza primeste un autoblocant clasic, precum si la sistemul de franare care vine cu discuri ventilate de 360 mm pentru AMG GT, diametrul acstoara crescand la 390 mm lentru AMG GT S, unde pot fi nlocuite, de catre cei mai pretentiosi, cu unele ceramice de 402 mm.
Habitaclul a fost prezentat in urma cu cateva luni in primul teaser al constructorului german care ne anunta modelul AMG, fiind construit in acelasi stil sportiv-elegant ca si exteriorul. Designerii au montat un panou de control deasupra parbrizului, de unde pot fi comandate mai multe functii, dintre care amintim luminile de avarie si incalzirea din scaune, iar partea de jos a volanului este plata. Asemanarile cu o masina de curse se opresc insa aici, restul habitaclului fiind cat se poate de elegant si bine finisat.
Noul Mercede-AMG GT va concura in aceeasi clasa cu Porsche 911, asadar va fi mai mic si, speram, ami ieftin decat SLS AMG, lansarea oficiala urmand sa aibe loc peste o luna la salonul auto de la Paris.
Livrarile vor incepe in primavara cu modelul GT S, versiunea “standard” urmand sa fie introdusa peste aproximativ un an.
{gallery}Mercedes-AMG GT{/gallery}