AlteleStiri

Noul Mini Countryman primeste o versiune plug-in hybrid

De 26 octombrie 2016No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

p90240578_highres_mini-cooper-s-countrOdată cu premiera noii generaţii Mini Countryman, brandul britanic cu o bogată tradiţie îşi continuă evoluţia în segmentul compact premium. Noul Mini Countryman este cel mai mare şi mai versatil model din istoria de 57 de ani a mărcii. Fiind o dezvoltare complet nouă, automobilul reflectă acum evoluţii considerabile în ceea ce priveşte spaţiul, funcţionalitatea, flerul atletic şi caracteristicile premium.

Noul Mini Countryman îşi obţine statutul unic printre competitorii direcţi datorită designului expresiv puternic, caroseriei modelată eficient şi în special agilităţii sale de neegalat. Cea mai recentă versiune a sistemului de tracţiune integrală ALL4 asigură plăcerea condusului şi dincolo de drumurile asfaltate. Mai mult, noul Mini Countryman este primul model al mărcii care este disponibil şi cu propulsie hybrid plug-in. În varianta Mini Cooper S E Countryman ALL4, automobilul are o autonomie de până la 40 de kilometri atunci când rulează în regim exclusiv electric.

Mai lung cu 20 de centimetri decât modelul precedent

Noul Mini Countryman este mai lung cu 20 de centimetri în comparaţie cu predecesorul său şi mai lat cu aproximativ trei centimetri. Ampatamentul modelului a fost extins cu 7,5 centimetri. Această creştere are ca rezultat o extindere semnificativă a spaţiului pentru cele cinci locuri de sine stătătoare, precum şi o mărire clară a volumului de stocare şi a versatilităţii în transportul bagajelor. Poziţia ridicată a şezutului asigură o vizibilitate excelentă şi o plăcere emblematică a condusului. Scaunele din spate pot fi deplasate longitudinal cu până la 13 centimetri. Rabatarea spătarelor oferă divizare în raport 40:20:40. De asemenea, oferă unghi de înclinare variabil, astfel că se poate obţine fie un confort sportiv al poziţiei în scaun, fie spaţiu suplimentar de stocare în spate. Volumul portbagajului este de 450 de litri şi poate fi extins, la nevoie, la un maximum de 1.309 litri. Aceasta reprezintă o creştere maximă de 220 de litri în comparaţie cu modelul anterior.

Cinci scaune la interior, două pe Picnic Bench

Controlul electric al hayonului este disponibil opţional. Astfel, în combinaţie cu Confort Access, este posibilă deschiderea şi închiderea touchless a hayonului. Pachetul opţional de stocare cuprinde nu numai o podea variabilă de încărcare, inele de ancorare şi curele de prindere, ci şi o inserţie din oţel inoxidabil în pragul de încărcare. O opţiune unică este Picnic Bench – o suprafaţă flexibilă care se deschide din portbagaj şi oferă locuri pentru două persoane.

Premieră mondială în Los Angeles, lansare pe piaţă în februarie 2017

Noul Mini Countryman va avea premiera mondială la Salonul Auto de la Los Angeles, în 18 noiembrie 2016. Lansarea pe piaţa din Europa urmează în februarie 2017. Cu începere din luna martie 2017, noul Mini Countryman va fi prezent şi pe şoselele din afara Europei.

Mini Countryman: un model de succes cu origini tradiţionale

Chiar şi prin denumirea modelului, noua generaţie Mini Countryman rămâne ferm legată de tradiţiile mărcii britanice. O variantă foarte versatilă a clasicului Mini a purtat acelaşi nume în anii ’60. Modele identice, Morris Mini Traveller şi Austin Seven Countryman avea un interior foarte versatil, iar versiunea cu panouri cu cadru din lemn – cunoscută drept „Woody” – a atins un statut de cult de care continuă să se bucure şi în prezent. De asemenea, când a fost lansat în 2010, Mini Countryman a oferit şi modalităţi suplimentare de a te bucura de plăcerea condusului emblematică pentru marcă. A fost primul Mini cu patru uşi, un hayon mare, cinci locuri şi tracţiune integrală opţională – în lume s-au vândut peste 540.000 de unităţi.

Proporţii puternice, caracter maturizat

Cea mai recentă generaţie Mini Countryman merge şi mai departe în ceea ce priveşte versatilitatea, agilitatea şi caracterul premiul ale modelului. Datorită proporţiilor sale puternice, noul Mini Countryman are o prezenţă specială. Designul său este definit de o gardă la sol mai înaltă şi o poziţie ridicată de condus, accentuată suplimentar de aspectul exterior al Mini ALL4 şi de şinele înalte de pe plafon. Noul Mini Countryman dispune de elemente de design care sunt specifice mărcii, inclusiv structura în trei părţi a a profilului – acoperişul, secţiunea geamurilor şi corpul principal, precum şi consolele scurte, pasajele largi ale roţilor şi creşterea lăţimii în partea de jos.

Selecţia de culori pentru caroserie include variantele Island Blue metalizat şi Chestnut, care acum sunt disponibile în premieră pentru un model Mini. „În esenţă, noul Mini Countryman a crescut în dimensiuni. Totuşi a fost posibil să păstrăm proporţiile Mini caracteristice”, spune Julius Schluppkotten, project manager Mini Countryman.

Numeroase elemente de design specifice pentru model, precum acoperişul în culori contrastante, stopurile verticale, grila hexagonală a radiatorului şi farurile mari, au trecut printr-o etapă de dezvoltare evolutivă. Contururile semnalizatoarelor laterale, poziţionate pe aripi, se prezintă într-o nouă formă, de săgeată. Şinele de pe plafon, din aluMiniu satinat, sunt combinate cu blaturile argintii ale pragurilor laterale, astfel că oferă o accentuare vizuală mai mare înălţimii automobilului. Liniile orizontale domină în partea din spate, în timp ce stopurile dispuse vertical oferă un contrast atractiv.

Faruri LED cu inel periferic pentru luMinile de zi – premieră

Profilul farurilor se abate de al forma circulară care este altfel specifică mărcii. Conturul lor distinctiv şi rotunjit uşor asimetric se îmbină cu grila radiatorului pentru a produce o imagine frontală inconfundabilă. LuMinile de parcare integrate în prizele de aer sunt utilizate standard ca luMini de zi. În combinaţie cu farurile LED opţionale, aceasta din urmă este generată în premieră de o bandă de lumină dispusă integral în jurul fiecărui far.

Mai mult spaţiu pentru ambianţa premium

În interiorul noului Mini Countryman, creşterea evidentă a spaţiului, ambianţa premium rafinată şi conceptul modern de afişare şi operare reflectă progresul obţinut prin schimbarea de generaţie. Atât conducătorul, cât şi pasagerul din faţă beneficiază de extinderea spaţiului la nivelul capului şi a umerilor, în timp ce raza de ajustare a scaunelor a fost şi ea extinsă. Reglajul electric a scaunelor conducătorului şi pasagerului din faţă este disponibil opţional şi include şi o funcţie de memorare pe partea conducătorului. Montanţii înguşti ai caroseriei şi poziţia înaltă a scaunelor asigură vizibilitatea optimă în timpul manevrelor. În partea din spate a noului Mini Countryman oferă loc pentru trei pasageri. Deschiderile uşilor spate au fost extinse în comparaţie cu modelul precedent, permiţând acum un acces mai convenabil. Pe lângă lăţimea interiorului, spaţiul pentru picioare este şi el semnificativ mai generos.

Numeroasele facilităţi de stocare contribuie şi ele la funcţionalitatea optimizată a automobilului. Atât în faţă, cât şi în spate sunt două buzunare în uşi în care se pot depozita sticle de un litru. Consola centrală, care se extinde până la panoul de instrumente, are un compartiment de depozitare integrat şi două suporturi de pahare în faţa schimbătorului de viteze sau a selectorului. Mini Controller şi comutatorul pentru frâna electrică de parcare sunt şi ele poziţionate pe consola centrală. „Interiorul noului Mini Countryman pune accentul pe caracterul adecvat al maşinii pentru familii şi ca automobil principal. Sentimentul de calitate din interior a fost îmbunătăţit semnificativ”, spune Julius Schluppkotten, project manager Mini Countryman.

Design distinctiv al cockpitului

Cu o structură orizontală clară, linii extinse şi suprafeţe generos dimensionate, cockpitul conceput distinctiv accentuează caracterul solid al noului Mini Countryman. Profilul prizelor de aer este un ecou al orientării pe verticală a elementelor de design exterior. Pe lângă materialele de înaltă calitate şi finisare precisă, butoanele de control moderne şi optimizate ergonomic contribuie la ambianţa exclusivă a automobilului. Emblematicul instrument central este integrat în panoul de instrumente şi este înconjurat de un inel LED care oferă o afişare luminoasă ca reacţie la situaţiile de condus, la fel ca ce-a de-a treia generaţie de modele Mini. Această facilitate face parte din pachetul Mini Excitement, care cuprinde şi luMini LED ambientale şi o proiecţie a logo-ului Mini din oglinda retrovizoare de pe partea conducătorului când uşa acestuia este deschisă şi închisă.

Lansare pe piaţă cu patru motoare

Noua generaţie Mini Countryman va dispune încă de la lansare de tehnologia motoarelor care este o dezvoltare complet nouă. Pentru lansarea pe piaţă vor fi disponibile două motoare pe benzină şi două propulsoare diesel, fiecare echipat cu tehnologia Mini TwinPower Turbo:

Mini Cooper Countryman: motor pe benzină, cu trei cilindri, capacitate: 1.499 cmc, putere: 100 kW/136 CP, cuplu maxim: 220 Nm.

Mini Cooper S Countryman: motor pe benzină, cu patru cilindri, capacitate: 1.998 cmc, putere: 141 kW/192 CP, cuplu maxim: 280 Nm.

Mini Cooper D Countryman: motor diesel, cu patru cilindri, capacitate: 1.995 cmc, putere: 110 kW/150 CP, cuplu maxim: 330 Nm.

Mini Cooper SD Countryman: motor diesel, cu patru cilindri, capacitate: 1.995 cmc, putere: 140 kW/190 CP, cuplu maxim: 400 Nm.

De asemenea, gama va include şi primul Mini cu propulsie hybrid plug-in din istoria mărcii:

Mini Cooper S E Countryman ALL4: motor pe benzină, cu trei cilindri, capacitate: 1.499 cmc, putere: 100 kW/136 CP, motor electric sincron, putere: 65 kW/88 CP, putere sistem: 165 kW/224 CP, cuplu sistem: 385 Nm.

Ca alternativă la transmisia manuală cu şase trepte, pentru noul Mini Cooper Countryman este disponibilă o transmisie Steptronic cu şase trepte. Noile Mini Cooper S Countryman şi Mini Cooper D Countryman pot fi comandate cu o transmisie Steptronic cu opt trepte, care este disponibilă standard la Mini Cooper SD Countryman.

Cea mai nouă generaţie de motoare şi transmisii oferă noului Mini Countryman o creştere evidentă a temperamentului, precum şi o îmbunătăţire clară a valorilor de performanţă. De exemplu, noul Mini Cooper S Countryman ALL4 cu transmisie Steptronic cu opt trepte sprintează în 7,2 secunde de la 0 la 100 km/h – este mai rapid cu 0,9 secunde faţă de modelul precedent. În ciuda unui plus de sportivitate dar şi de spaţiu şi echipamente, aproape toate variantele de motorizare demonstrează eficienţă optimizată în comparaţie cu predecesorii respectivi. În funcţie de motor, reducerea consumului de combustibil ajunge până la 1,4 l/100 km. Liderul eficienţei în rândul acestor variante de model propulsate exclusiv de motoare termice este noul Mini Cooper D Countryman, cu un consum mediu de 4,5-4,3 l/100 km şi emisii CO2 de 118-113 g/km (date în ciclul de testare EU, depinde de formatul de anvelope ales). Datele pentru noul Mini Cooper S E Countryman ALL4 cu propulsie hybrid plug-in sunt şi mai reduse.

Sistem nou de tracţiune integrală ALL4: rapid şi precis, compact şi eficient

De asemenea, noul Mini Countryman reuşeşte date remarcabile de eficienţă în combinaţie cu sistemul de tracţiune integrală ALL4, care este disponibil opţional pentru toate variantele de motoare. Noua versiune a sistemului de tracţiune integrală nu numai că reacţionează rapid precis la schimbările de situaţie, dar este şi compact şi oferă un nivel ridicat de eficienţă. Sistemul constă într-un diferenţial faţă, o cutie de transfer conectată la axul cardanic şi un ambreiaj multidisc pe puntea spate care asigură transferul de cuplu către roţile spate. Controlul electronic al sistemului este interconectat cu sistemul Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii), astfel că detectează imediat orice necesitate de adaptare a distribuţiei puterii. În acest mod, ALL4 optimizează atât tracţiunea, cât şi stabilitatea în condiţii meteorologice şi de drum nefavorabile, asigurând totodată şi agilitate îmbunătăţită la abordarea dinamică a virajelor.

Electric şi electrizant: Mini Cooper S E Countryman ALL4

Pe lângă aceasta, noua generaţie Mini Countryman deschide şi drumul spre o plăcere a condusului fără emisii. Propulsia hybrid plug-in de la Mini Cooper S E Countryman ALL4 permite condus exclusiv electric la o viteză maximă de 125 km/h. Livrarea puterii motorului electric – iniţiată spontan, de durată şi practic fără zgomot – oferă o perspectivă inovatoare şi complet nouă a sentimentului go-kart emblematic pentru Mini. Motorul electric de 65 kW/88 CP îşi transferă puterea către puntea spate prin intermediul unei transmisii cu un singur raport, în timp ce motorul pe benzină, cu trei cilindri, cu o putere de 100 kW/136 CP este conectat la o transmisie Steptronic cu şase trepte şi propulsează roţile faţă. Această combinaţie produce o transmisie integrală electrificată care asigură, în orice moment, un echilibru optim între plăcerea condusului şi eficienţă. Consumul de combustibil al Mini Cooper S E Countryman ALL4, calculat în ciclul de testare EU, este de 2,1 l/100 km, în timp ce emisiile CO2 sunt de 49 g/km.

Plăcerea condusului personalizată: Dynamic Damper Control şi Mini Driving Modes

Suspensia de înaltă calitate a noului Mini Countryman combină principiul îndelung testat al punţii faţă cu suspensie cu braţ transversal cu cea spate cu suspensie multibraţ, cu un design care este optimizat pentru masă şi rigiditate, precum şi setare specifică modelului. Aceasta pune bazele unor proprietăţi de manevrabilitate precisă şi unei agilităţi maxime. În plus, există o direcţie gestionată electromecanic cu funcţie Servotronic, frâne puternice şi sistem Dynamic Stability Control (DSC / control dinamic al stabilităţii). Jantele de 16 ţoli, din aliaj uşor, sunt disponibile standard la noile Mini Cooper Countryman şi Mini Cooper D Countryman, în timp ce restul variantelor de model sunt echipate cu jante de 17 ţoli, din aliaj uşor. Programul de opţionale include şi alte jante din aliaj uşor, cu dimensiuni de până la 19 ţoli.

Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor) este disponibil opţional pentru noul Mini Countryman. Două programe pot fi activate pentru amortizoarele controlate electronic prin intermediul Mini Driving Modes (modurilor Mini de condus), de asemenea opţionale. Un comutator rotativ, aflat la baza schimbătorului de viteze sau a levierului de selecţie, permite conducătorului să aleagă o setare conform unuia dintre cele trei moduri MID, SPORT şi GREEN. De asemenea, acestea influenţează acceleraţia şi nivelul de asistare al direcţiei, modul de funcţionare al dotărilor de confort acţionate electric, acustica motorului şi caracteristicile de schimbare ale transmisiei Steptronic, în funcţie de motor şi echipare.

Premieră: instrument central cu afişaj touchscreen

Echiparea standard a noului Mini Countryman include Radio Mini Boost cu afişare pe patru linii în instrumentul central şi facilitate hands-free cu Bluetooth pentru telefonul mobil. Opţiunile includ Radio Mini Visual Boost cu monitor color de 6,5 ţoli (16,51 cm), sistem de sonorizare Harman Kardon, sistem de navigaţie Mini şi sistem de navigaţie Mini Professional. Dotările pachetului Wired, care include sistem de navigaţie Mini Professional, cuprinde nu doar Touch Controller pe consola centrală, ci şi monitor color de 8,8 ţoli (22,35 cm), cu un nou design grafic, în instrumentul central. Acesta din urmă dispune de funcţie touchscreen pentru o operare intuitivă, mai ales atunci când maşina staţionează.

Înregistrează plăcerea condusului pe teren solicitant: Mini Country Timer

În combinaţie cu pachetul Wired şi sistemul de navigaţie Mini Professional este posibilă utilizarea altei funcţii dezvoltată exclusiv pentru Mini Countryman, care accesează talentul multilateral al noului model într-un mod deopotrivă inovator şi distractiv. Mini Country Timer înregistrează toate călătoriile pe drumuri acoperite cu zăpadă, în pantă, denivelate şi nepavate. Imediat ce noul Mini Countryman rulează pe un teren solicitant, tipul şi amploarea provocării sunt depistate şi afişate pe monitorul din instrumentul central prin intermediul graficii. „Apoi, conducătorul poate citi pe computerul de bord cât de mult şi cât de intens a condus pe acel tip de suprafaţă”, explică Julius Schluppkotten, project manager Mini Countryman. Situaţia de condus este analizată pe baza datelor furnizate de unitatea de control a funcţiei Dynamic Stability Control. În acest mod este posibil să se observe cât de repede şi cât de persistent a reuşit noul Mini Countryman să depăşească statutul de „Street Cruiser” şi să pătrundă în categoria „Cliff Champ”.

Share

Leave a Reply

18 + 14 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373