După 9 ani și 1.300.000 de unități produse, pană în decembrie 2014, actualul model pick-up Mitsubishi L200 este pe punctul de a fi retras, după lansarea în premieră europeană, a succesorului său, la cea de-a 85-a ediție a Salonului Auto de la Geneva – noul model reprezentând viitoarea generație de pick-up de o tonă. În România, noul model are un preț de plecare de 18.490 euro cu TVA pentru versiunea Cabina Club si 21.990 euro cu TVA pentru versiunea Cabina Dubla.
Peste 4 milioane de unități L200
În timp ce folosirea civilă a camionetelor este destul de recentă în Europa, clienții de L200 beneficiază de 6 decenii de expertiză și cercetare de piață, pe care Mitsubishi le-a folosit când a început procesul de dezvoltare al noii sale camionete, pornind de la succesul obținut cu modelele simple precum Mizushima în 1946 – un model de camionetă rudimentar cu trei roți, ușor, de 400 kg, produs la fabrica Mitsubishi Mizushima Motor Vehicle Works – până la cele 4 generații succesive de L200, ce au acumulat împreună un volum de producție de 4,077,000 unități între 1978 și toamna anului 2014. Aproximativ 440,000 unități sunt încă funcționale în Europa.
O nouă generație
Cea de-a 5-a generație de L200, ce a fost dezvoltată 100% de către MMC timp de 28 de luni, și care reprezintă cea mai recentă expresie a conceptului de camionetă Sport Utility Truck, este menită să satisfacă nevoile tot mai diversificate ale clienților de pick-up-uri, la nivel global, oferind mai mult stil, confort, manevrabilitate și rezistență.
Noul L200 a fost proiectat astfel încât impactul asupra mediului să fie cât mai redus – în acest caz este vorba de scăderea emisiilor de CO2 de la 199 g/km minim*, valoarea modelului L200 actual, până la 169 g/km minim pentru noul L200 (vs. 180 – 265 g/km valorile competiției).
Mitsubishi Motors Corporation are o abordare amplă în ceea ce privește responsabilitatea corporativă, modelul L200 fiind un foarte bun exemplu al acestei abordări de inginerie sustenabilă: aspectul cel mai important pentru MMC este posibilitatea de a oferi clienților săi autovehicule cu impact redus asupra mediului înconjurător, indiferent de segment, categorie sau de posibilele beneficii fiscale.
Atunci când Mitsubishi Motors a prezentat cea de-a 4-a serie a modelului L200, în 2005, pe piață, a fost remarcat ca un pick-up robust, rezistent și practic, având totodată un design exterior sportiv, ce se apropia mai mult de aspectul unui SUV.
Linia de stilizare a fost într-adevăr primul element al conceptului “Sport Utility Truck” pe care acest autovehicul l-a adus pe piață, cabina sa fiind inspirată de la consacratul model Pajero, integrarea benei în forma de ansamblu și acea linie simbol “J-Line” ce separă cabina de benă la versiunea Double Cab.
De atunci, cerințele pieței s-au schimbat, axându-se din ce în ce mai mult pe schimbarea substanțială a aspectului. În paralel, divizia de ingineri a MMC a trebuit să lucreze și la aerodinamică – reducând cu succes coeficientul de aerodinamică de Cd 0.40 (comparativ cu 0.46 de la modelul L200 anterior) păstrând în același timp greutatea în limite rezonabile pentru un raport excelent putere/greutate (10.36 kg/ps*) și spațiul optimizat, toate acestea venind să sprijine preocuparea producătorului japonez pentru economia de combustibil și reducerea emisiilor de CO2.
În timp ce își păstrează stilul unificat cabina-spațiu bagaje, cel de-al 5-lea model L200 renunță la formele rotunjite ale predecesorului pentru un aspect mai sofisticat: un stil foarte puternic și dinamic, anunțat deja prin intermediul conceptului GR-HEV, în 2013, ne duce cu gândul la formele unui “atlet bine proporționat” creând astfel o imagine vizuală foarte interesantă, ce dă sens mișcării.
Frontal, modelul păstrează aceeași expresivitate, folosind o compoziție curbată cu linii bine modulate pentru a crea un impact puternic (de lățime și substanță), oferit de liniile stilizate ale grilei ce încadrează elegant logo-ul Mitsubishi, de către farurile HiD puternice (cu lumini de zi LED integrate și proiectoare Bi-Xenon) și de barele de protecție masive.
Bena este la fel de bine proporționată – fără însă a sacrifica capacitatea de sarcină utilă – consolidată de ansamblul stopuri spate sau opțional de bara de protecție, fiind proiectată ca și cum ar fi fost realizată din metal solid.