Stiri

Noul Nissan Qashqai la a treia generatie – toate detaliile

De 18 februarie 2021februarie 19th, 2021No Comments
;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Noul Qashqai este primul model care va folosi in Europa platforma CMF-C a Aliantei. Dimensiunile caroseriei au crescut lejer fata de modelul pe care il inlocuieste. Are 4.429 mm lungime (+35 mm), 1.838 mm latime (+ 32 mm), este mai inalt cu 25 mm (total 1.615 mm), in vreme ce ampatamentul masoara 2.666 mm (+20 mm). In premiera, se pot comanda jante de 20 de inci. Chiar daca a crescut putin masina a devenit mai usoara. 

Spre exemplu, noul model va avea, in premiera, hayon din materiale compozite, care salveaza 2,6 kg, in vreme ce portierele, aripile fata si capota sunt din aluminiu si contribuie la “usurarea” caroseriei cu inca 21 kg. Per total, caroseria noului Qashqai este cu 60 kg mai usoara si cu 41% mai rigida decat a actualei generatii. Partea frontala este marea schimbare adusa la exterior, fiind dominata de noile faruri full LED matrix, cu semnatura DRL bumerang si grila V-Motion.

Interior schimbat, sisteme de asistenta noi

Noua generatie marcheaza un pas mare inainte in ceea ce priveste sistemele de asistenta a condusului. Vor fi disponibile pachetul ProPilot cu Navi-Link, care, cu ajutorul navigatiei a senzorilor si camerelor video va oferi masinii capacitate de rulare semiautonoma, inclusiv cu functie stop&go in trafic. Mai sunt prezente functii precum evitarea schimbarii benzii daca o masina se afla in unghiul mort (Intelligent Blind Spot Intervention), protectie la acrosaje laterale (Flank Protection) si la mersul inapoi (Rear Automatic Emergency Brake).

Sistemul de infotainment ofera conectivitate Android Auto si Apple Car Play (aceasta fara fir), conexiune Wi-Fi pentru un maxim de sapte device-uri si aplicatia NissanConnect Services pentru controlul si monitorizarea masinii. Aceasta realizeaza inclusiv un raport de diagnoza, ce informeaza posesorul daca vehiculul are nevoie de mentenanta urgenta. Noul display central are 9 inci si permite setarea mai multor profile de utilizator, pentru a memora preferintele de navigatie, muzica si setari ale sistemului. Sistemul audio Bose Premium cu radio DAB are 10 difuzoare, inclusiv un subwoofer pozitionat in portbagaj. Sistemul este compatibil cu Google Assistant si functia Alexa, putand prelua o serie de comenzi, precum o adresa rostita verbal de sofer si trimisa direct navigatiei. 

Daca nu se foloseste navigatia telefonului, sitemul built-in are harti 3D si trafic live de la TomTom, inclusiv functia Stolen Vehicle Tracking, in contact 24/7 cu politia. Instrumentarul de bord este digital, cu un ecran TFT de 12,3 inci, la care se adauga un inovativ Head-Up Display de 10,8 inci, cel mai mare din segment. 

Pentru conectivitate sunt prevazute porturi USB-A si USB-C, respectiv incarcare wireless de mare putere (15W), avand loc in portul respectiv inclusiv recent lansatul Apple iPhone 12 Pro Max. Ca un detaliu de ADN, Nissan a colaborat cu dezvoltatorul japonez de jocuri video Bandai Namco pentru sunetele de informare, precum atentionarea cuplarii centurii de siguranta si semnalizarea schimbarii directiei de mers.

Ampatamentul mai mare a dus la cresterea spatiului pentru genunchi pe locurile posterioare cu 28 mm, pana la valoarea de 608 mm, iar deasupra capului au fost adaugati 15 mm. Sistemul de incalzire al volanului este nou, pentru o eficienta sporita, iar scaunele “zero-gravity” inspirate de NASA, ce au fost introduse pe a doua generatie, sunt in continuare folosite, cu mici modificari. Hayonul a primit si functie de deschidere fara maini, iar portbagajul a castigat 74 de litri (pentru un total de 504 litri), datorita podelei mai joase cu 20 mm, ca urmare a suspensiei spate mai compacte.

Pentru versiunile de top sunt introduce scaune fata cu trei moduri de masaj. De asemenea, s-au optimizat ca si senzatie tactila butoane, consola centrala a fost redesenata, iluminarea alba a habitaclului este noua, iar versiunile automate au un nou schimbator de viteze. Acolo unde este prevazuta tractiunea integrala, selectorul a fost restilizat, cu un nou inel mat cromat si finisaje piano black. 

1.3 DiG-T si e-POWER

Se renunta la motoarele diesel si toata gama va fi electrificata. In oferta figureaza motortul 1.3 DiG-T cu tehnologie mild hybrid, langa care se adauga, in premiera pentru piata europeana propulsorul e-POWER. Noul Qashqai va fi disponibil in versiuni 2WD, 4WD (cu program Standard, ECO, Sport, Snow si Off-Road), cu transmisii manuale cu sase trepte si CVT Xtronic.

Propulsorul 1.3 DiG-T mild hybrid este disponibila in doua versiuni de putere, de 138 CP si 156 CP. Sistemul ALiS (AdvancedLithium-ion battery System) adauga doar 22 kg la masa proprie a masinii, oferind un boost de 6 Nm pentru maxim 20 de secunde, repornire mai usoara in cazul sistemului Start/Stop, timp extins de mentinere a motorului oprit la semafor in conditiile folosirii consumatorilor, dar si oprirea acestuia in regim de coasting (in cazul transmisie CVT). Versiunea de 138 CP va fi oerita exclusiv cu tractiune 2WD si transmisie manuala. Cea de 156 CP va fi manuala 2WD sau CVT cu 2WD, ori 4WD

Isi face debutul in Europa sistemul e-POWER, care consta dintr-o baterie de mare putere, un motor cu benzina de 1.5 litri si 154 CP ce functioneaza in regim de generator, un invertor si un motor electric de 140 kW (187 CP). Antrenarea rotilor este asiguarata exclsuiv de motorul electric, alimentat de bateria incarcata de motorul termic, care nu are niciodata rol de propulsie. Aceeasi solutie este folosita de Juke pe piata japoneza, dar in cazul micului crossover, motorul termic are 1.2 litri si 108 CP.

Masina se conduce ca un EV, avantajul acestei solutii fiind cuplul maxim disponibil instant. Sunt oferite trei moduri de rulare, Standard, Sport si Eco si, la fel ca in cazul lui Leaf, sistemul e-POWER beneficiaza de modul numit e-Pedal. In acest caz, frana de regenerare este atat de puternica, incat soferul poate  accelera si decelera folosind doar pedala de accelerati in 90% din cazuri. Daca noua generatie Qashqai va fi lansata in aceasta primavara, pentru introducerea versiunii e-POWER va trebui sa mai asteptam pana in 2022.

Share