
Dezvoltarea noii generatii Opel Astra a intrat in linie dreapta, mai precis la testele de strada, in conditii de exploatare reale. Pentru a supune prototipurile unor conditii extreme de rulare, Opel a ales Cercul Arctic, unde, la temperaturi de pana la -30 grade C, s-au optimizat sistemele controlate electronic pentru stabilitate, tractiune si franare. „Pe parcursul dezvoltarii ne-am asigurat ca noua generatie Astra va oferi din nou soferilor si pasagerilor multa distractie si confort la volan”, spune andreas Holl, seful departamentul de dinamica pentru vehiculele Opel.
Deoarece noua noua generatie Astra in varianta plug-in hybrid va juca un rol important in electrificarea gamei de modele Opel, inginerii au urmarit cu atentie timpul de incalzire pentru bateria litiu-ion, pentru a se asigura ca performanta celulelor indeplineste standardele pentru conducerea in mod electric chiar si pe vreme rece. La centrul de testare de la Dudenhofen in Germania au fost evaluate performantele sistemelor ADAS, de la sistemul Cruise Control Adaptiv si franarea de urgenta, pana la alerta de coliziune si avertizarea la iesirea in trafic cu spatele.

In timp ce modelele prototip si de pre-productie sunt testate in nordul indepartat, la Dudenhofen sau pe drumurile publice din si din afara Germaniei, alte exemplare sunt testate in laboratoarele de la Russelsheim. De exemplu, compatibilitatea electromagnetica (EMC) este testata pe tot parcursul dezvoltarii noului model. Nici un automobil nu poate fi vandut in Europa fara a trece testele EMC in timpul procesului de omologare de tip. Testarea EMC asigura faptul ca sistemele electronice ale masinii nu vor suferi in urma interferentelor.
Noul Astra va intra in productie anul acesta in versiune de caroserie hatchback cu cinci usi si Sports Tourer. Noua generatie va fi electrificata, si, conform lui Michasel Lohscheller, CEO-ul Opel, “Viitorul Astra va deschide un nou capitol provocator in cei 30 de ani de istorie ai modelului compact”.