ElectricStiri

Noul SUV Eletre deschide o noua era pentru Lotus

De 3 aprilie 2022aprilie 20th, 2022No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Eletre este modelul cu care Lotus devine o marca de volum, daca luam in considerare ca la orizontul lui 2028 se prevad 100.000 de unitati vandute pe an, comparativ cu doar 1.600 comercializate anul trecut. Este un pas oarecum logic in actuala industrie, pas pe care l-au facut, pe rand, Porsche, Lamborghini, Bentley, Aston Martin si Ferrari. Designul noului SUV este semnat de Ben Payne si Peter Horbury (cunoscut pentru designul multor modele Volvo), acesta din urma fiind si vicepresedinte executiv al Grupului Geely, detinatorul lui Lotus si Volvo. 

Eletre are 5,1 metri lungime si 1,63 metri inaltime, valoari cu doar 1 cm mai mici decat in cazul lui Urus, in vreme ce ampatamentul depaseste usor 3 metri (3,02 m). Interesant este faptul ca portbagajului clasic, de 400 de litri, in se adauga un alt compartiment de depozitare, de 77 de litri, la partea frontala. 

Lotus a acordat o atentie maniacala aerodinamicii, masina avand o adevarata colectie de prize de aer, fante, grile active, elemente studiate atent pentru a micsora cat de mult frecarea cu aerul si a oferi racire suplimentara motoarelor electrice si bateriei.

nteriorul este o colectoe de tehnologie si ecrane. Atat soferul cat si pasagerul au in fata cate un display identic, iar pe mijlocul consolei a fost plasat un ecran OLED de 15,1 inci. Se adauga un display central, intre scaunele posterioare, head up display cu realitate augmentata si comenzi vocale.

Eletre este construit pe platforma EPA (Electric Premium Architecture), o arhitectura care va fi folosita de toate modelele electrice Lotus care vor fi lansate. In cazul de fata, propulsia este facuta de doua motare, unul pe fiecare punte, ce totalizeaza 600 CP in versiunea de baza. Cifrele comunicate de Lotus indica un sprint 0-100 km/h in mai putin de 3 secunde si o viteza maxima de 260 km/h, apelativul folosit oficial de producator fiind de Hyper-SUV.

Bateria de peste 100 kWh anunta o autonomie de aproximativ 600 km, putandu-se incarca la statii ultra rapide, unde sistemul de  800 V permite valori de acumulare de 350 kW. In aceste conditii, in 18 minute se alimenteaza pentru o autonomie de 400 km.

Lotus Eletre aduce in serie nivel de conducere autonom 2+, dar hardware-ul poate suporta pana la nivelul 4, adica fara prezenta soferului. In premiera mondiala pentru o masina de serie, sistemul LIDAR poate fi accesat over-the-air. Masina va fi produsa in China, la Wuhan, comenzile fiind deja deschise. Livrarea primelor exemplare va avea loc in 2023, incepand cu China, UK si Europa.

Share