
Sfarsiturile de an sunt momentele potrivite pentru a reflecta asupra clasamentelor de orice fel. Sa luam cazul Nurburgring, Iadul Verde, spectaculosul si legendarul circuit care a devenit casa recordurilor in lumea producatorilor auto. 2017 a fost un an exceptional din acest punct de vedere, pentru ca oferit cateva recorduri de circuit diferitelor categorii de automobile care isi disputa suprematia pe traseul de 22,8 km. Dincolo de recorduri, un timp bun pe turul de circuit pentru un model auto sau altul inseamna in primul rand o imagine mult mai buna, prestigiu dar si cateva zerouri in plus la capitolul comenzi.
In plus, Iadul Verde este locul preferat de teste pentru majoritatea producatorilor auto, chiar si pentru cei care nu cauta performanta pentru un viitor model sau altul, motiv pentru care circuitul a devenit in timp cea mai mare sursa pentru fotografiile spion cu viitoarele masini de pe piata auto.
In afara de asta, Nurburgring este o poveste, este locul in care pare ca a inceput magia rotilor care se invart. Circuitul si-a inceput viata la inceputul anilor ’20, cand niste oameni au inchis niste drumuri publice pentru a merge mai repede cu masinile. Totul a prins de minune, astfel incat pasionatii de viteza au vrut si mai mult, si mai des, si asa s-a construit cel mai frumos circuit al lumii in padurile Nordschleife. Circuitul era un test de incercare, o lupta la limita vietii, chiar si pentru cei mai buni piloti, intr-o epoca in care conceptul de siguranta lipsea total.
Vechiul si marele Nurburgring este scos din jocurile Formulei 1 dupa ce nu mai poate garanta siguranta, locul sau fiind luat de un circuit adiacent construit pentru rigorile moderne ale Marelui Circ. Deschis pentru publicul larg si inchiriabil pentru producatorii auto, Nurburgring incepe sa nu mai traiasca in epoca catre care masinile se indreapta. Este o poveste trista, cum un circuit moare pentru ca este prea spectaculos, prea greu pentru masinile tot mai rapide. Circuitul isi pierde esenta si se transforma in muzeu. Il mai tin in viata oamenii care vin sa simta virajele sale spectaculoase, padurile sale care ingradesc liniile drepte cu diferenta de nivel si tot asa. Nurburgring Nordschleife continua sa aduca glorie, sa inregistreze recorduri, sa forteze nota pana cand nu mai va fi nimic de fortat.
Desi clasamentele nu reprezinta adevaruri, desi timpii nu sunt decat niste borne de pe marginea drumurilor pentru ce reprezinta cu adevarat Nurburgringul, lasam mai jos cine, ce si cum au facut mai bine sau mai putin bine cand au ajuns in Iadul Verde.
Cele mai rapide masini de serie
Porsche 911 GT2 RS | 6:47.25 | Lars Kern | 20 septembrie 2017 |
Lamborghini Huracán LP 640-4 Performante | 6:52.01 | Marco Mapelli | 5 octombrie 2016 |
Porsche 918 Spyder | 6:55 | Marc Lieb | 4 septembrie 2013 |
Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce | 6:59.73 | Marco Mapelli | 18 mai 2015 |
Dodge Viper ACR | 7:01.3 | Lance David Arnold | 1 septembrie 2017 |
Nissan GT-R Nismo | 7:08.679 | Michael Krumm | 30 septembrie 2013 |
Mercedes-AMG GT R | 7:10.92 | Christian Gebhardt | decembrie 2016 |
Gumpert Apollo Sport | 7:11.57 | Florian Gruber | 13 august 2009 |
Dodge Viper ACR | 7:12.13 | Dominik Farnbacher | 14 septembrie 2011 |
Porsche 911 GT3 | 7:12.7 | Lars Kern | 4 mai 2017 |
Masini | Timp | Pilot | Data |
SUV | |||
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio | 7:51.7 | Fabio Franca | Septembrie 2017 |
Hot hatch | |||
Seat Leon Mk3 Cupra | 7:58.4 | Jordi Gene | Martie 2014 |