Teste

O afaCere profitabila – Mercedes-Benz C200 CDI

De 12 august 2013No Comments
; ; ; ;

Introdus în 1993 ca înlocuitor al celebrului 190 (W201), C-Class se numără printre cele mai emblematice sedan-uri premium din segmentul mediu. Până în 1997, la apariția lui A-Class, C-ul a fost cel mai mic model din gama Mercedes-Benz. Totodată, C-Class a constituit punctul de plecare pentru alte variante precum CLC, CLK și C-Class Coupe.

Misiunea modelului nu este deloc ușoară având în vedere rivalii din segment cu care se confruntă: BMW Seria 3, Audi A4, Lexus IS și Volvo S60. Chiar și cu o asemenea concurență, C-ul are suficiente calități pentru a-i convinge pe clienți că steaua în 3 colțuri merită investiția. Am testat un C200 CDI BlueEFFICIENCY (W204) pus la dispoziție de Autoklass Pipera pentru a le descoperi.

Motor

La o cilindree de 2143 cmc, propulsorul cu 4 cilindri în linie dezvoltă 136 CP/2800-4600 rpm și un cuplu maxim de 360 Nm/1600-2600 rpm. Exemplarul testat de noi dispunea de transmisia automată 7G-TRONIC PLUS, dotare opțională (2100 euro). Cifrele oficiale Mercedes-Benz indică un consum mediu de 4,9 l/100 km, un consum urban de 6 l/100 km și unul extraurban de 4,2 l/100 km. Valorile atinse de noi nu au fost departe de cifrele oficiale, consumul redus fiind unul dintre atuurile versiunii C200 CDI BlueEFFICIENCY.

De altfel, prezența sistemului Start/Stop pe modelul testat a ajutat semnificativ la reducerea consumului la rularea prin traficul aglomerat din București și din Mamaia. Răspunsul propulsorului la apăsarea pedalei de accelerație este prompt și cei 360 Nm se simt în depășirile efectuate din scurt. Schimbarea treptelor de viteză nu lasă de dorit, în cazul în care se dorește existând și posibilitatea de a trece schimbătorul în poarta secvențială. Singurul reproș vizează zgomotul propulsorului regăsit la 200 CDI BlueEFFICIENCY, nu tocmai rafinat pentru standardele ridicate cu care Mercedes-Benz ne-a obișnuit de-a lungul anilor.

Dinamica si comportament

Testul efectuat cu C200 CDI BlueEFFICIENCY ne-a purtat, în cea mai mare parte, pe un traseu extraurban compus din autostrada A2 și câteva drumuri secundare. La drum lung, C-Class oferă un confort superior celorlalți rivali din segment, din toate punctele de vedere: amortizarea imperfecțiunilor din carosabil, izolarea zgomotelor exterioare, atenuarea sunetelor produse de trenul de rulare la trecerea peste denivelări, etc. Modelul testat dispunea de jante de 16 inci, care nu arată rău, dar noi recomandăm să optați pentru niște jante de 17 inci. Confortul este dublat și de o ținută de drum superioară generației precedente C-Class.

Actualul model (W204) te implică mai mult la condus, servodirecția oferă un feedback mai pronunțat și ruliul în viraje este mai bine controlat. Trebuie menționat că versiunea testată dispunea de direcția parametrică, sensibilă în funcție de viteza de rulare (200 euro), suspensia AGILITY CONTROL și cruise control cu SPEEDTRONIC. Cu toate acestea, C-Class nu depășește BMW Seria 3 în ceea ce privește comportamentul dinamic. Spre deosebire însă de rivalul bavarez, C-Class oferă un mix superior de confort, ergonomie și sportivitate.              

Design

Un capitol subiectiv asupra căruia nu vom insista prea mult. Spunem însă că designul actualului C-Class, introdus cu ocazia facelift-ului din primăvara lui 2011, ne place mai mult decât al variantei anterioare. Un detaliu interesant: facelift-ul respectiv nu a adus doar schimbări estetice la nivelul caroseriei, ci și o redesenare sau regândire a circa 2000 de componente. Totul pentru a face din C-Class un model și mai bun. Și mai avem o poveste interesantă pe care vrem să vi-o spunem. Prezentarea actualei generații C-Class (W204) în ianuarie 2007 a reprezentat un moment important pentru Mercedes-Benz.

Producătorul german a creat, la momentul respectiv, cea mai avansată simulare digitală din lume pentru C-Class. Astfel, modelul a putut fi testat virtual în „cyber-spațiu” pentru a elimina potențialele probleme înainte de începerea probelor în lumea reală! Teste care au fost mai riguroase decât oricare altele efectuate de Mercedes-Benz până atunci, acoperind milioane de km în fiecare decor posibil, de la deșert și până la regiuni arctice. 

Interior

Ergonomia de top, materialele de calitate și izolarea fonică au fost întotdeauna atribute specifice Mercedes-Benz, iar C-Class nu face excepție de la regulă. Asemeni exteriorului, interiorul actualei generații (W204) a marcat o evoluție clară față de cel al predecesorului. În ceea ce privește spațiul, ocupanții locurilor din spate se bucură de 1 cm în plus la picioare, respectiv 40 mm mai mult față de generația precedentă. Habitaclul C-Class oferă numeroase atuuri – vizibilitate bună, comenzi intuitive și scaune confortabile pe distanțe lungi – cei 475 de litri ai portbagajului fiind suficienți pentru nevoile unei familii moderne la sfârșit de săptămână sau în concediu. Materialele din interior sunt de calitate și execuția pare solidă, astfel că nu trebuie să vă faceți griji din acest punct de vedere.

Utilizarea sistemului Comand și a controller-ului circular situat între scaunele față este ușoară și mai intuitivă decât la rivalii direcți. C200-le CDI BlueEFFICIENCY dispunea și de volan Luxury multifuncțional (dotare opțională, 150 euro).       

Concluzie

Dacă mai aveți nevoie de încă un argument – pe lângă cele menționate anterior – pentru a achiziționa un Mercedes-Benz C 200 CDI BlueEFFICIENCY, aflați că această versiune beneficiază, în prezent, de o promoție. Astfel, oferta specială coboară prețul unui C 200 CDI BlueEFFICIENCY la doar 19.900 de euro (fară TVA), respectiv 24.676 euro (cu TVA). Trebuie menționat că varianta inclusă în promoție dispune de cutie manuală cu 6 trepte și nu de una automată.[widgetkit id=51]

Text și foto: Teodor Ștefan

Share

Leave a Reply

4 × 5 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373