Echipa Voom.ro a testat noul Ssangyong Korando – raspunsul constructorului coreean pentru segmentul european al SUV-urilor compacte. Evolutia la capitolul imagine este importanta, modelul trecand de la un SUV auster, la unul familial, cu o personalitate deloc de neglijat.
Daca pana acum constructorul Ssangyong s-a facut remarcat prin masini “care-ti lasau leziuni iremediabile pe retina”, fiind prezent anual in topurile celor mai urate vehicule, se pare ca cineva a hotarat ca e vremea pentru o schimbare. Asta dupa ce marca a trecut pe mana indienilor de la Mahindra.
Totusi, masinile Ssangyong s-au dovedit destul de fiabile, acesta fiind probabil si motivul pentru care intalnim in trafic modele anterioare si in ziua de azi. Insa era nevoie de o schimbare totala pentru ca acest brand sa aiba macar o sansa de a conta in segmentul SUV-urilor din Europa.
Pentru a analiza noul drum pe care l-a ales Ssangyong, am testat noul Korando in varianta de echipare “Deluxe” – animata de noua unitate diesel e-Xdi200. Update-ul modelului s-a materializat atat in materie de look, cat si de tehnologie, ambele impreuna cu promisiunea de a impune o imagine mai buna pentru marca asiatica. Exteriorul este total redesenat, iar noul motor diesel, realizat impreuna cu austriecii de la AVL, este cuplat la o cutie manuala cu 6 trepte.
Cum arata?
Principalele modificari de ordin estetic au fost efectuate la nivelul caroseriei, aceasta etaland acum un look mai modern, care nu deranjeaza. Acum ai toate motivele “sa le dai peste nas” tuturor persoanelor tentate sa rada atunci cand spui ca esti posesorul unui model Ssangyong.
SUV-ul se distinge prin spoilere fata si spate mai proeminente, precum si prin blocuri optice cu design nou. Masoara acum 4.410 / 1830 / 1710 mm (L/l/h) si, chiar daca este o idee mai mic decat concurenti precum Hyundai ix35 si Kia Sportage, modelul pare suficient de indraznet incat sa atraga privirile participantilor la trafic (o premiera pentru aceasta marca). Suntem singuri ca la capitolul imagine au punctat si jantele de aliaj de 18 inch – 225/55.
Pentru personalizarea modelului la capitolul cromatic, clientii au la dispozitie 7 optiuni, interesante spunem noi: “space black”, “tonic gray”, “sable beige”, “vitamin red” (culoarea modelului testat), “ice blue”, “silent silver” si “grand white”.
La interior:
Habitaclul exprima soliditate, dar nu neaparat si calitate (anumite plastice puteau fi alese cu mai mare atentie), unele dintre atuurile interiorului fiind multitudinea de spatii de depozitare, simplitatea, dar si spatiul impresionant rezervat pasagerilor (in ciuda dimensiunilor sale exterioare).
Portbagajul este si el suficient de mare – 486 litri – pentru bagaje, iar daca rabatam bancheta volumul ajunge la 1.312 litri.
Soferul se bucura de o pozitie inalta de condus, care asigura vizibilitate si o capacitate ridicata de control. Volanul dispune de comenzi, dar bordul nu abunda in butoane, stilul fiind unul relativ conservator – parametrii ce tin de lizibilitate si de ergonomie fiind demni de masina unui om care uraste lucrurile complicate.
Un aspect care trebuie mentionat obligatoriu face referire la faptul ca gradul de confort din interior este diminuat, pe alocuri, de zgomotul generat de vant (la viteze ridicate) si de motor, care are un sunet de diesel “old school”.
Cum se conduce?
Chiar daca am dus dorul unei transmisii automate, noi n-am fost impresionati nici de cutia manuala cu sase trepte de pe masina de test. N-ar strica mai multa precizie pentru levierul cutiei, iar treptele 1 si 2 au dovedit o etajare foarte scurta. Aceasta ar putea fi justificata printr-o setare ideala pentru off-road, dar nu impartasim aceasta idee pentru ca majoritatea clientilor nu-si vor cumpara aceasta masina pentru a aborta drumuri accidentate.
Am testat o varianta cu sistem de tractiune integrala, cu distributie automata a cuplului motor pe cele doua punti, in functie de viteza de rulare si aderenta, cu posibilitate de blocare a tractiunii in raport 50/50 si, luand in considerare capacitatile off-road (unghi de atac 22.8 grade, unghi de degajare 28.2 grade si garda la sol 180 mm), am fost inspirati atunci cand am apreciat ca SUV-ul ne va putea duce fara probleme la Cabana Babele.
Motorul in cauza este o unitate turbodiesel de 2 litri, dezvoltata in colaborare cu austriecii de la AVL, din care coreenii au reusit sa scoata 175 CP la 4.000 rpm si un cuplu de 360 Nm, disponibil intre 2.000 si 3.000 rpm. Poate ca nu este cel mai silentios motor diesel, insa acesta are capacitatea de a propulsa masina pana la 100 km/h in mai putin de 10 secunde si consuma mixt, in practica, 8,5 litri/100km.
Cand vine vorba de dinamica, exista o pronuntata miscare de ruliu in cazul virajelor abordate in viteza, insa suspensia compenseaza acest neajuns si ofera un nivel optim de confort. Chiar si pe drumurile cu gropi si denivelari, nivelul zgomotului la interior ramane scazut, iar gradul de confort pastreaza valori normale.
In ceea ce priveste singuranta, nu va putem transmite rezultatele certificate Euro NCAP (din cauza ca modelul Ssangyong nu a fost testat de organismul independent) insa va putem spune ca, in cazul Korando-ului, chiar si modelul de baza dispune de sase airbaguri (frontale/cortina/laterale), ABS, ESP, sistem de distributie a fortei de franare si sisteme de asistenta la franare.
La capitolul dotari, interiorul SUV-ului testat nu iese din comun, dar puncteaza la capitole esentiale pentru confort: computer de bord, pilot automat, trapa, tapiterie din piele, scaune si bancheta incalzite, clima si sistem audio 2DIN (cu 6 difuzoare, MP3, conexiune Bluetooth pentru telefon si comenzi audio pe volan) despre care putem spune ca se achita de sarcini cu brio.
Concluzie:
Pentru varianta testata de noi, New Kopel Car Import – reprezentantul marcii Ssangyong in Romania – iti va face o factura de 29.618 euro (cu TVA), o suma deloc de neglijat, mai ales daca luam in considerare ca discutam despre o marca auto care mai are de lucru la capitolul imagine.
Pretul variantei testate este foarte apropiat de cel al unui Hyundai ix35 cu performante asemanatoare, dar nu cu acelasi nivel de dotari. Insa preturile pentru Korando pleaca de la 24.757 euro (TVA inclus), pentru varianta de baza fara sistemul de tractiune integrala si fara o lista impresionanta de dotari.
Apreciem foarte mult noul produs Ssangyong si suntem de parere ca noul Korando se afla cu mult in fata fostelor modele din portofoliul marcii. Ramane de vazut in ce masura astfel de modele si strategii de marketing ii vor aduce marcii coreene succesul dorit pe segmentul SUV-urilor.