Teste

Off-roader cu pedigree – Test cu Nissan X-Trail

De 13 aprilie 2013No Comments
; ; ; ; ;

Nissan X-Trail a fost construit ca o interpretare moderna a unui 4×4, intre timp aceasta formula devenind o raritate in marea de SUV-uri care ne inconjoara.

La ora actuala, putine modele se mai pot lauda cu titlul de “masina de teren”, actualele 4×4 avand acum cel putin doua sarcini, iar aceea de a trece peste obstacole este destul de rar vazuta ca o prioritate.

Nissan are o imagine puternica in acest domeniu si chiar daca modele ca Patrol sau Terrano nu mai fac parte din gama Nissan, avem in continuare posibilitatea de a opta pentru un SUV capabil sa faca fata unor conditii care ar pune multe alte SUV-uri in dificultate.

Nissan X-Trail ofara versatilitatea necesara unei masini de familie si se comporta exemplar ca masina de vacanta, insa la nevoie poate fi folosita cu incredere si in situtiile speciale in care puteti ajunge, intentionat sau nu.

Design/Confort

 

Actuala generatie X-Trail a fost lansata in 2008 si a fost restilizata in 2011, insa linia simpla si functionala a caroseriei are un caracter atemporal care ascunde foarte bine varsta masinii. Partea frontala este dominata de farurile mari, care poate ca nu sunt chiar in pas cu moda actuala insa ofera un fascicul de lumina care acopera o suprafata mai mare pe laterale, fiind foarte utile in off-road. Proiectoarele de pe plafon nu au cum sa ramane neremarcate, mai ales daca sunt aprinse. In ciuda dimensiuniilor destul de mici, acestea aduc o contributie substantial pet imp de noapte, insa pot fi aprinse numai de la un buton plasat in partea stanga a volanului si numai in combinatie cu faza lunga, solutia gasita de Nissan pentru a le face utilizabile doar in afara asfaltului dand roade.

Nissan a reusit sa imbrace foarte bine caracterul functional intr-o forma atragatoare, in special la interior unde cinci persoane au parte de un confort superior si de toate dotarile moderne specifice acestei categorii de automobile. Scaunele ample sunt suficient de moi pentru ca distantele lungi sa nu puna nici un fel de probleme soferului sau pasagerului din dreapta. Suportul lateral oferit nu este foarte bun, insa nu are rost sa va faceti griji din acest punct de vedere deoarece nimic din comportamentul lui X-Trail nu va va indemna sa goniti.

In habitaclu predomina un sentimentul de soliditate generat de formele unghulare preluate de la exterior si de finisarile de buna calitate care nu lasa ornamentele sa “vorbeasca” in timpul mersului. Antifonarea reuseste sa filtreze destul de bine zgomotele provenite de la suspensie si trenul de rulare, mai putin sunetul motorului care este prezent aproape permanent.

Spatiul pus la dispozitia celor aflati la bord este generos, mai ales pentru pasagerii de pe bancheta care nu vor atinge cu genunchii scaunul din fata, iar plafonul este suficient de sus pentru a nu incomoda nici persoanele cu inaltime peste medie. In versiunea de echipare Elegance bancheta are sistem de incalzire, extrem de util pentru sezonul rece, insa nu stim de ce Nissan a decis sa puna butonul de comanda la baza consolei centrale de unde nu poate fi accesat decat de sofer sau pasager.

Pozitia inalta la volan, capota motorului aproape orizontala si suprafata vitrata generoasa fac ca dimensiunile masinii sa fie destul de usor de aproximat, insa mimic nu se compara cu confortul dat de senzoriide parcare si de camera montata in spate care afiseaza imaginile pe ecranul sistemului multimedia. Desi dimeniunile lui X-Trail nu il recomanda pentru traficul urban, aceste mici “facilitati” fac ca si un 4×4 de 4.635 mm sa poata fi parcat fara stres. Pentru bagaje Nissan a rezervat un spatiu de 479 l ce poate fi extins prin plierea banchetei la 1773 l. In podeaua portbagajului exista spatii de depozitare foarte utile pentru trusa sanitara, extinctor sau alte obiecte de dimensiuni mai mici.

Motor/ Cutie de viteze

Din pacate, X-Trail este disponibil doar cu o singura motorizare, luandu-ne placera de a alege, insa cred ca tot 2.0 dCi ar fi echipat marea majoritate a modelelor chiar daca in gama s-ar mai fi aflat si alte propulsoare, deoarece se potriveste perfect cu caracterul masinii. Acesta are un consum redus de combustibil si ofera suficienta putere masinii pentru a face fata situatiilor din tafic, fara insa a oferi performate dinamice deosebite.

Cutia de viteze automata este o dotare care ar trebui sa fie prezenta pe toate modelele X-trail deoarece sustine exact valorile promovate de acest model si anume confortului si usurinta in utilizare. Forma mai putin ergonomica a manetei necesita o perioada de acomodare, dar aceasta va fi folosita in marea majoritate a timpului doar la plecarile de pe loc si la finalul calatoriei, asadar nu reprezinta un inconvenient. Exista si o comanda manuala pentru cutia de viteze care poate fi accesata foarte usor prin mutarea manetei spre stanga. Evident, nu va ajuta la un consus sportiv insa este foarte utila in teren acidenta sau pe zapada unde frana de motor este esentiala.

Nissan X-Trail nu dispune de o cutie de transfer cu reductor, aceasta fiind in dotarea fratelui mai mare Pathfinder. Un buton rotativ a inlocuit maneta cutiei de transfer si ne da posibilitatea de a alege intre trei moduri: 2WD, Auto si Lock. Ultimul e bun doar daca doriti neaparat sa mergeti pe asfalt cu tractiunea 4×4 cuplata, sau pe zapada numai in modul 2WD, altfel cutia descurcandu-se foarte bine, in cele mai multe situatii, sa aleaga singura modul transmisiei in fuctie de conditii.

Dinamica/ Performante

Caracterul familial al masinii se simte si in performantele dinamice oferite de motorul 2.0 dCi care nu vor impresiona pe nimeni, acesta avand nevoie insa in medie de doar 7,1 l pentru fiecare 100 km parcursi. Asta in situatia in care masina cantareste la gol 1.720 kg, este echipata cu o cutie de viteze automata si are aerodinamica unei caramizi. Vitezomanii vor trebui sa se orienteze catre alt model, insa cred ca am captat atentia taticilor aventurieri care vor mai mult decat poate oferi un break.

Cei 150 CP sunt suficienti prentu a imprima masinii o viteza maxima de 183 km/h si pentu a atinge 100 km/h in 12,5 secunde. In alta ordine de idei, consumul urban declarat de constructor este de 9,1 l iar cel extraurban de 5,9 l.

Nissan X-Trail se comporta bine pe viraje atata timp cat nu se abuzeaza de aderenta pneurilor deoarece suspensia moale face ca masina sa se incline destul de mult pe viraje. Interventia sistemului ESP este prompta, acesta lasand senzatia ca este putin prea “grijuliu”, insa corecteaza din timp traiectoria masinii fara a lasa ca balansul caroseriei sa “dea emotii” pasagerilor.

Concluzie:

Nissan X-Trail are propria sa nisa de clienti deorece ofera o combinatie unica, in aceast segment, de performante off-road si confort. Confortul pasagerilor este pus pe primul loc, acestia avand spatiu suficient indiferent de locul pe care il ocupa in masina. Din acelasi motiv consideram ca cei care doresc sa achizitioneze un Nissan X-Trail ar trebui sa opteze pentru cutia de viteze automata deoarece serveste aceluiasi scop. Pretul unui Nissan X-Trail incepe de la 29.790 de euro, insa versinea de top echipata cu cutie automata, faruri cu Xenon, trapa panoramica, sistem multimedia Bose si multe alte “gadgeturi” este mai atragatoare, insa pretul cu toate optiunile urcand pana la 39.490 de euro.

Share

Leave a Reply

three × three =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373