Cel mai popular model din gama Volkswagen se afla la jumatatea carierei celei de-a saptea generatii, ocazie cu care a primit o binemeritata „improspatare”.
In stilul lor caracteristic, designerii din Wolfsburg au adus numeroase modificari caroseriei, insa toate sunt foarte subtile. Zonele cromate au fost extinse, iar prizele de aer din spoilerul din fata au un desen nou, toate elementele combinandu-se intr-un design mai legat si mai elegant. O schimbare esentiala la exterior este introducerea farurilor cu LED, in locul celor cu Xenon, tehnologie care ,de acum, va fi folosita si pentru stopuri.
Habitaclul pastreaza aceeasi linie de design, insa nu putem sa nu observam ca pe lista dotarilor optionale exista un ecran tactil cu diagonala de 12”, ce tine locul instrumentelor de bord si poate afisa chiar si harta sistemului de navigatie, exact ca in noul Passat.
VW Golf facelift va fi oferit cu un nou propulsor TSI de 1,5 litri ce dezvolta 150 CP si 250 Nm, cuplat la o noua transmisie DSG cu sapte trepte, care o va inlocui pe cea veche cu sase. Constructorul german ne spune ca, in felul acesta, vom consuma doar 4,9 l/100 km. Daca nu este de ajuns, atunci va trebui sa asteptati lansarea versiunii BlueMotion, care se afla acum in lucru, versiune care va reduce consumul de combustibil la 4,6 l/100 km, cu ajutorul unui sistem avansat de dezactiva a cilindrilor, care pote chiar opri motorul in mers, atunci cand circulam pe autostrada, pentru o reducere suplimentara de 0,4 l100 km. Golf GTI va furniza 225 CP dintr-un motor turbo de doi litri, insa va fi disponibil si cu 245 CP, atunci cand va fi introdusa in gama si versiunea GTI Performance.
Printre sistemele de siguranta s-a „strecurat” si un pilot semi-autonom, care poate prelua controlul masinii in aglomeratiile urbane. Deocamdata nu stim nimic despre data lansarii pe piata a versiunii electrice, e-Golf, ce va avea o autonomie de 300 km, insa cu siguranta VW va face o declaratie in acest sens la salunul auto de la Los Angeles, uned dealtfel modelul electric va debuta.