
Dupa declansarea scandalului emisiilor la VW din toamna anului trecut, tot mai multi producatori auto au trebuit sa raspunda in fata unor acuzatii asemanatoare.
Printre ei se regaseste si Opel, care a spus in nenumarate randuri ca nu a folosit sisteme care sa pacaleasca testele de consum sau emisii. Se pare ca Opel trebuie sa o faca din nou, dupa ce organizatia de mediu Deutsche Umwelthilfe (DU) si presa germana i-au acuzat de trisarea emisilor la modelele diesel.
In lumina acestor acuzatii, CEO-ul Opel, Karl-Thomas Neumann, a remis presei un comunicat in care reitereaza pe un ton agresiv ceea ce s-a afirmat in trecut: „noi, la Opel, nu avem vreun soft ilegal. Motoarele noastre sunt in linie cu cerintele legale si cerem autoritatilor sa confirme acest lucru”.
Acuzatiile aduse celor de la Opel sustin ca soft-urile folosite de motoarele Opel n-ar fi conforme cu legislatia din domeniu. Guvernul german a lansat saptamana trecuta o suspiciune la adresa Opel, spunand ca vrea ca testele de emisii la modelele Zafira si Insignia sedan sa fie reverificate, mai ales atunci cand modelele merg la viteze mari.
CEO-ul Opel sustine in apararea companiei sale ca testele conduse de organismul Deutsche Umwelthilfe si metodele de testare nu au fost impartasite cu oficialii Opel. Liderii companiei auto nemtesti vor avea o intalnire cu reprezentantii ministerului transportului din Germania pentru a clarifica lucrurile.