Modelele electrice prind din ce in ce mai mult la publicul european, iar Renault vine in intampinarea lor cu un Zoe capabil sa parcurga o distanta aproape de doua ori mai mare.
Punctul slab al automobilelor cu propulsie electrica este autonomia redusa si timpul mare de incarcare a bateriei, insa lucrurile incep sa se schimbe in bine. Renault este unul dinre constructorii care au raspuns provocarii de a produce in serie aceste masini, iar cel mai popular model al lor, Zoe, a primit acum o baterie de 41 kWh ce-i permite sa parcurga o distanta de 400 km intre reincarcari, conform normelor NEDC (New European Driving Cycle).
Noua baterie va fi oferita in paralel cu cea veche de 22kWh, cu care se pot parcurge 240 km. Constructorul francez ne mai spune ca in exploatarea normala de zi cu zi se pot parcurge 300 km cu bateria de 41 kWh, o crestere substantiala fata de cei 175 km oferiti de bateria mai mica. Chiar daca are o capacitate mai mare, timpul de incarcare este aproximativ acelasi, iar o incarcare de 30 de minute va asigura o autonomie de cel mult 80 km.
Dezvoltata in colaborare cu LG Chem, noua baterie va fi produsa in uzina Renault de langa Paris si va fi oferita impreuna cu o noua echipare pentru Zoe, Edition One, ce va include un sistem audio produs de Bose, tapiterie din piele, covorase din velur si alte accesorii premium.