Teste

Partitura la inaltime – Test Peugeot 2008 1.2 Puretech 155 CP

De 15 noiembrie 2020No Comments
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Dupa ce am condus dieselul de 1.5 litri, am ales cel mai puternic motor pe benzina pentru a face o excursie pe cele doua “Trans-uri”, Transalpina si Transfagarasan. Nici ca se puteau gasi conditii mai bune de test, avand in vedere ca traseul include autostrada, drumuri nationale cu o banda pe sens, serpentine si urcusuri prelungite pana la peste 2.000 de metri. In vreme ce sub capota se afla premiatul motor cu trei cilindri de 1.2 litri, care dezvolta, in cazul de fata, 155 CP si vine la pachet cu o transmisie automata cu opt trepte.

3 cilindri cu suflu de 4

Indiferent de conditiile de rulare, Peugeot 2008 1.2 Puretech 155 are o evolutie entuziasmanta. Sigur, vremurile cand prejudecatile privind motoarele cu trei cilindri au cam apus. Insa acest motor este o delicatesa tehnica facandu-te sa mergi mai dinamic decat ai vrea atunci cand pornesti la drum. 155 CP la 5.500 rpm si 240 Nm la 1.750 rpm sunt valori foarte bune pentru o cilindree de 1.2 litri.

Insa pana nu mergi cu acest motor este greu sa ii intelegi potentialul. Silentios in croaziera, placut gutural in acceleratie si incredibil de elastic, propulsorul stie sa interpreteze cu succes orice partitura i se cere. Iubeste ruperile de ritm, pornind inspre zona rosie cu o incisivitate incredibila pentru o cilindree cat a unei sticle medii de bauturi racoritoare. 

Cutia de viteze are o empatie apreciabila cu motorul, chiar in modul Normal al sistemului Drive Mode. Sigur, pentru un plus de promptitudine, am folosit padelele din spatele volanului, iar efectul a fost cel dorit de mine. Adica o retrogradare mai prompta, atunci cand vreau, pentru a-mi pregati depasirea sau iesirea din viraj cu tot cuplul disponibil. Programul Sport ajuta la o ascutire a simturilor motorului si cutiei, cu o pedala de acceleratie mai “sensibila”.

Insa nu mi se pare o varianta de luat in seama la un drum de sute de kilometri, pentru ca schimbarile de treapta se fac la turatii inalte, mentinute, uneori obositor, mai mult decat as avea nevoie. Cu 8,9 secunde pentru a ajunge la 100 km/h cu start de pe loc, 2008 1.2 155 CP impresioneaza mai degraba prin reprizele excelente. Chiar si in conditii de incarcare a masinii, cu patru pasageri si bagajele aferente, masina isi pastreaza reactiile prompte si evolutia dinamica.

Pe autostrada, incaltat cu anvelope 215/55 R18, schimbarile de directie sunt bine gestionate, fara miscari ample ale caroseriei, denivelarile domoale sunt filrate elegant si niciodata nu simti efect de pompare al amortizoarelor. Suspensia, McPherson fata si punte spate cu bara de torsiune, a fost calibrata astfel incat sa induca un ruliu ponderat in viraje, concomitent cu o filtrare cinstita a denivelarilor. Este o urmare fireasca a valentelor pe care le aduce noua platforma tehnica CMP (Commom Modular Platform). 

Sigur, jantele de 18 inci si anvelopele cu talon mic nu sunt cele mai potrivite pentru a infrunta sosele cu asfalt stricat, ori drumuri de macadam. Totusi, atata timp cat nu se trece cu viteza peste imbinari proaste ale capetelor de pod, ori peste bumpere pentru incetinire prea rigide, suspensia nu transmite catre habitaclu socurile. Directia ar putea insa comunica mai bine in exploatarea sportiva, cand masina incepe sa se cabreze si sa lupte cu gravitatia. Asistata confortabil in modul Normal si cam artificial in modul Sport, aceasta nu transmite prin micul volan prea fidel soferului ceea ce fac rotile fata.

Interior fara concurenta in segment

In 2008 patru persoane pot calatori fara probleme pe distante lungi, avand la dispozitie un portbagaj de 434 de litri si un interiorul aerisit. Scaunele frontale ale echiparii GT arata bine si ofera un suport lateral specific unui model sportiv. In plus, reglarea manuala a spatarului se face precis, cu buton rotativ si nu cu clicket. Este loc generos si pe bancheta, peste ceea ce ofera 208. Doi adulti au conditii bune chiar pentru deplasari lungi. Accesul este insa usor afectat de plafonul plonjat catre spate. 

Piesa de rezistenta este plansa de bord, cu instrumentarul 3D incepand cu al doilea nivel de echipare, display-ul de 10 inci putand fi configurat in mai multe layouturi. Peugeot i-Cockpit este spectaculos, dar nu intotdeauna eficient si ergonomic pentru orice sofer atunci cand vine vorba despre citirea indicatoarelor, acoperite uneori de coroana volanului, chiar daca este tesita. Nu prea am rezonat insa cu butoanele tactile ce comanda incalzirea scaunelor, pe care niciodata nu stii cat de tare sa le apesi.

Tableta touch 10 inci din prelungirea consolei inglobeaza toate functiile, chiar daca au mai ramas si butoane fizice pentru comenzi rapide ale climatizarii. Totusi, reglarea temperaturii, spre exemplu se face tot de pe display, ceea ce inseamna ca iti iei ochii de la drum pentru a apasa unde trebuie. 

Tot acolo se regaseste si comanda sistemului Start/Stop al motorului, pe care as fi preferat-o sub forma de buton, pe plansa de bortd. Am gasit interesant compartimentul cu capac ce ascunde zona de incarcare wireless, dar si un alt detaliu despre care am sa vorbesc putin. Cele doua locasuri pentru pahare, dintre scaune au adancimi diferite, ceea ce in 90% din cazuri este util. Insa un pahar de cafea de tipul celor de la benzinarie este suficient de scund pentru a intra prea adanc si a fi apoi mai greu de scos. Oricum 2008 are multe locuri de depozitare, inclusiv o cotiera centrala voluminoasa, cu un spatiu destinat obiectelor mici. 

Materialele si finisajele sunt apropiate de pretentiile unui model premium, cu texturi placute si cusaturi atente. Totusi, plasticul piano black colecteaza multe amprente si trebuie sters de praf cu atentie, pentru a evita zgarierea lui. In partea inferioara a habitaclului (intre scaunele fata si tunelul central), dar si pe interiorul hayonului sunt singurele zone unde asamblarile si imbinarile sunt mai aproximative. In orice caz, interiorul lui 2008 arata uimitor pentru clasa lui, cu linii curajoase, imbinate surprinzator, grafica de ultima ora, minimalism si inovatie. 

Buget si concluzii

Cu un Peugeot 2008 vei iesi intotdeauna din multime. In opinia mea are cel mai spectaculos design din segment si interiorul cel mai futurist. Nu este un 208 mai mare, ci o masina ce aduce multe in plus, incepand cu garda la sol inalta, continuand cu spatiul interior si portbagajul superioare si pana la aceasta motorizare excelenta de 155 CP.

Poate fi oricand alternativa la un model de clasa C, in special pentru cei care cauta o masina cu garda la sol mai mare. De fapt, 2008 este un crossover veritabil, in trend cu actualele cerinte ale pietei. Lipsa tractiunii integrale nu este un minus, pentru ca cei care cauta un astfel de model nu sunt interesati de un 4×4.

Modelul testat, echiparea GT,  este varful de gama si costa, in echiparea standard, 28.084 euro. In acest bani ofera, orintre altelecruise control adaptiv cu functie Start&Stop, sistem de navigatie, faruri full LED si asistent faza lunga, o serie de sisteme de asistenta a condusului (recunoastere semne de circulatie, frana automata diurna si nocturna, alerta mentinere banda de mers, detector oboseala, alerta unghi mort), climatizare automata, acces si pornire fara cheie, jante de 18 inci si vopsea metalizata.

Adica o lista suficient de lunga incat nici nu prea mai ai nevoie sa suplimentezi cu optionale. Spre exemplu, masina de fata avea adaugate vopsea perlata (618 euro), sistem de parcare semiautomat (309 euro) si roata de rezerva temporara (247 euro).

Share