Teste

Pe loc repaus – Test BMW 220d Cabriolet

De 23 mai 2015No Comments

BMW a “rezervat” seriile care incep cu numere pare pentru clientii interesati de ceva mai special si am vrut sa vedem in ce masura  Seria 2 Cabriolet corespunde acestui criteriu, avand in vedere ca oferta in aceasta clasa este generoasa.

Cel mai mic cabriolet din gama constructorului german are un farmec aparte dat e acoperisul retractabil din material textil si suficient spatiu pentru cei patru pasgeri. Cu o lungime totala de 4432 mm, BMW Seria 2 Cabriolet intra in categoria decapotabilelor compacte unde oferta este destul de variata, de la modele “low cost” si pana la cele premium.

Design / Confort

Plafonul textil ales de BMW pentru Seria 2 Cabriolet este o solutie rar aintalnita in aceasta categorie, unde hard-topul retractabul ofera mai mult spatiu pentru bagaje atunci cand este extins si face masina utilizabila si in sezonul rece. Dar BMW nu si-apropus sa construiasca un cabriolet practic, acesta sarcina revenind constructorilor “de volum”, ci unul  care sa ofere o experienta unica celor patru pasageri aflati la bord.

BMW s-a gandit ca vom avea nevoie ca acoperisul sa poata fi pliat din mers si a avut dreptate, avem. Operatiunea se poate realiza pana la o viteza de 50km/h, adica aprope pe price fel de drum, cu exceptia autostrazilor desigur. Actionare acesteia se face cat se poate de usor cu ajutorul butonului asemanator cu cel folosit pentru frana de stationare electrica. Montat in partea din spate a consolei centrale, aproape de cotiera, acesta va plia capota cand este tras, actiunea terminandu-se cu coborarea celor patru geamuri, daca butonul nu este eliberat. Capota este pusa la loc prin impigerea aceluias buton, spre deosebire de be versiunea coupe, cabrioletul avand inca un buton pe portiera soferului care actioneaza simultan toate cele patru geamuri.

BMW ne-a obisnuit cu un conforfoarte bun chiar si pentru modelele compacte, insa sunt vizate in special locurile din fata. Situatia este similara si pentru Seria 2 Cabrio, insa aici este de inteles avand in vedere ca intre spatarul locurilor din spate si portbagaj trebuie sa ramana loc si pentu soft-top. 

Motor / Cutie de viteze

Alegerea unui motor diesel pentru un cabriolet este o alta solutie mai putin obisnuita, totusi BMW a pus in oferta pentru Seria 2 Cabriolet si un turbo-diesel de doi litri care produce 190 CP. Daca va faceti griji in privinta zgomotulu produs de acesta nu sunteti singurii, si noi am avut aceleasi temeri, insa trebuie sa spunem ca vibratiile sunt cele mai pregnante, sunetul dieselului de sub capota rareori devenind deranjant. 

Cei 190 CP sunt gestionati foarte bine de catre cutia de viteze automata cu opt trepte, insa pentru aceasta configuratie trebuie sa platiti extra, constructorul german oferind standard o transmisie manuala in sase trepte. Schimbarea acestora se face lin si in cea mai mare parte a timpului anticiparea reactiilor soferului functioneaza foarte bine. Evident, modul sport este prezent la datorie in caz de nevoie, acesta putand fi activat ca de obicei, prin mutarea manetei schimbatorului spre stanga. Caracterul sportiv este completat de padelele din spatele volanului ce vor ramane neatinse in cea mai mare parte a timpului, fiind utile pentru a putea folosi frana de motor, sau pentru a retrograda inaintea unei depasiri.  

Dinamica / Performante

Plafonul retractabil al lui 220d Cabrioler adauga aproximativ 170 kg la masa masinii fata de versiunea coupe, ajungand la un total de 1630 kg. Masina se simte “sprintena” pe viraje gratie centrului de greutate coborat si suspensiei setate pentru a oferi celui aflat la volan un sentiment de incredere. Asta inseamna ca o data cu degradarea drumului, denivelarile vor incepe sa se simta in habitaclu, mai ales ca anvelopele cu talie mica nu ajuta cu nimic in aceste situatii.

Rigiditatea caroserie ne-a impresionat. Am vazut masini care stau mai bine la acest capitor, dar am vazut si unele care stau mult mai rau, cum ar fi cele “low cost” despre care vorbeam la inceputul articolului. 

Fiind un cabriolet, performantele nu sunt chiar asa de importante, cu conditia sa fie decente, dar de dragul cifrelor va vom spune ca demarajul pana la 100 km/h se realizeaza in 7,5 secunde,iar viteza maxima este de 227 km/h.

Concluzie:

BMW 220d Cabriolet accentueaza placerea de a conduce specifica modelelor bavareze cu ajutorulunui plafon retractabil din material textil, asa cum trebuie sa fie o decapotabila autentica. Toate atuurile care fac modelele BMW speciale sunt prezente si aici, inclusiv motorul turbo-diesel de doi litri si 190 CP. BMW ofera motorizari pentru toate gusturile si dotari care sa-l satisfaca si pe cel mai pretentios client, dar toate acestea vor incarca nota de plata considerabil. Cel mai mic pret pentru Seria 2 Cabriolet este de 34.534 de euro pentru care vei primi un 218i in echiparea standard, motorizarea testata de noi avand un pret de plecare de 40.114.

BMW a avut grija sa nu se suprapuna perfect cu oferat celorlalti constructori premium, asadar modelele concurente difera usor fie la solutiile tehnice folosite, fie la pret.

 Foto: Bogdan Pispiris

{gallery}BMW 220d Cabriolet{/gallery}

Share

Leave a Reply

9 + 17 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373