
In vreme ce primele modele Corsa-e si Grandland X hibrid plug-in tocmai isi fac aparitia pe drumurile europene, Opel marcheaza peste cinci decenii de cercetare si dezvolare a sistemelor de propulsie electrica. In 1968, Kadett B Stir-Lec I prezenta principiul „autonomiei extinse” care avea sa intre ulterior in productie cu Opel Ampera. Stir-Lec era alimentat de 14 baterii cu plumb, iar electricitatea care tinea bateriile incarcate in mod constant era generata de un motor cu combustie stirling, montat in spate. Trei ani mai tarziu, Georg von Opel, nepotul fondatorului companiei, a inregistrat sase recorduri mondiale pe Hockenheimring la volanul unui Opel Electro GT ceatingea 188 km/h, alimentat de doua motoare electrice cuplate, care produceau 88 kW/120 CP. La o viteza constanta de 100 km/h, masina avea o autonomie de 44 de kilometri.
In perioada 1990 – 1997, Opel Impuls I, bazat pe Kadett, era echipat cu un motor electric cu curent continuu de 16 kW si folosea celule de baterii de nichel-cadmiu cu electrolit lichid. Avea o autonomie de aproximativ 80 km si o viteza maxima de 100 km/h. In 1992 a fost dezvaluit conceptul Opel Twin. Un motor cu trei cilindri, de 0,8 litri, cu benzina, care furniza 25 kW/34 CP era disponibil pentru utilizarea pe autostrazi, in timp ce o unitate electrica cu doua motoare montate pe roti, de 10kW /14 CP era oferita pentru conducerea in oras si pe distante scurte. Soferul lui Opel Twin avea o pozitie centrala in fata, iar trei scaune pentru pasageri erau disponibile in spate.
In anul 2000, dezvoltarea celulelor de hidrogen Opel debuta cu Zafira HydroGen1. Celulele de hidrogen furnizau energie electrica pentru un motor asincron trifazat care oferea 55 kW/75 CP si un cuplu de 251 Nm. O baterie tampon oferea varfurile de putere. In 2001, o flota de 20 de modele HydroGen3 a fost testata de clienti.
Sietemul cu autonomie extinsa a ajuns in productia de serie in 2011 prin modelul Opel Ampera, prima masina electrica pentru patru persoane potrivita pentru utilizarea de zi cu zi. Energia pentru distante cuprinse intre 40 si 80 de kilometri (in functie de conditiile de conducere) a fost furnizata de bateria litiu-ion de 16 kWh, care alimenta motorul electric de 111 kW/150 CP. Ori de cate ori nivelul de incarcare a bateriei atingea un minim definit, motorul pe benzina de 63 kW/86 CP porneste automat si pune in functiune un generator pentru a alimenta motorul electric. Modelul a castigat „European Car of the Year 2012”.
Opel Ampera-e a urmat in 2016/2017. Puterea motorului electric este de 150 kW/204 CP, iar autonomia electrica este de 423 de kilometri. In toamna anului 2017, Opel a primit premiul „Volanul de aur” in clasa de masini mici si compacte pentru Ampera-e. Si juriul AUTOBEST a votat Ampera-e pentru premiul ECOBESt 2016. Dealerii Opel ofera astazi noul Corsa-e, varianta 100% electrica a noii generatii, deja premiata cu „Best Buy Car of Europe” in 2020.