Varsovia Motor Company este un startup din Polonia care isi propune si deocamdata a realizat un concept de lux care poarta numele capitalei Varsovia.
Desenat de studioul de design Kadler, prototipul isi trage inspiratia din Sawa, sirena simbol a orasului Varsovia, prezenta pe blazonul orasului si vizibila ca emblema a masinii pe capota si in alte elemente inserate la interior sau exterior.
Designul minimalist al exteriorului, pus in valoare de formele hexagonale folosite in dreptul grilei, este continuat la interior printr-o estetica dominata de liniile futuriste. Creatorii polonezi au dorit sa dea un sens utilitar cabinei, care apare ca un adevarat birou de lux pe roti.
Studiul de design elimina scaunul pasagerului din fata iar display-ul de 19 inch poate fi transformat intr-un ecran de 38 inch, care poate fi folosit ca tableta sau computer. Pasagerii de pe locurile din spate pot utiliza mese batante pentru a avea mai mult confort. Tot pentru confort, vehiculul are ceea ce se numeste un sistem de spa extins, care consta in integrarea functiilor de la sistemul de iluminare cu sistemul audio-video si scaunele luxoase prevazute cu ventilatie, caldura sau functii de masaj. Gratie unui sistem de sezonri, scaunele se pot adapta in functie de greutatea si inaltimea fiecarui pasager sau ritmul sau cardiac, astfel incat sa ofere tratamentul preferential fiecarui client.
Covorasele, tesaturile si pielea de la interior au prevazut ceea ce se numeste proprietati hidrofobe care previn instaurarea murdariei. Mai important este ca Varsovia Concept vine doar cu materiale naturale, creatorii n-au folosit deloc plastic, doar lemn, argint sau roci minerale care au proprietatea de a fi antiseptice.
Nu au fost oferite prea multe detalii despre trenul de rulare, in afara faptului ca motorul electric asigura o autonomie de 350 km iar motorul termic este utilizat doar pentru a alimenta bateria si ridica autonomia la 850 km. Propulsorul este capabil sa faca vehiculul sa accelereze de la 0 la 100 km/h in mai putin de 5 secunde. Startup-ul polonez a anuntat ca daca va gasi investitori, este posibila construirea unui numar de 50 de exemplare incepand cu 2018, nu inainte ca prototipul sa fi expus la un salon auto international.