
Constructorul german a pus la punct o noua generatie de motoare V8 ce vor oferi performante sporite pentru Panamera si Cayenne, reusind in acelasi timp sa reduca emisiile de CO2.
Porsche nu a dezvaluit deocamdata cilindreea noilor motoare, insa ne spune ca dezvoltarea lor a pornit de la propulsorul V6 turbo ce se afla sub capota modelului Audi S4.
Inginerii au luat in calcul ca V8-urile vor ajunge sa echipeze modelele Porsche cu tractiune spate construite pe platforma MSB, cat si pe cele Audi ce folosesc platforma MLB, cu tractiune fata. In functie de model, transmisia va fi asigurata fie de o cutie de viteze automata, fie de una cu dublu ambreiaj, ambele punand la dispozitia soferului opt trepte de viteza.
Porsche ne asigura ca emisiile poluante vor fi „reduse considerabil” in mare parte acest lucu fiind posibil cu ajurorul tehnologiei de dezactivare a cilindrilor, care opreste practic un rand de cilindri atunci cand motorul nu functioneaza in sarcina. Versiunea care va echipa modelul Panamera Turbo va dezvolta 549 CP si 770 Nm, iar in ciuda performantelor mai bune, consumul de combustibil va fi mai mic fata de cel al actualului motor V8 turbo de 4,8 litri.