Special

Porsche Performance Drive – 5 zile de emotie si aventura

De 30 iunie 2012No Comments

Senzatia pe care ti-o produce oricare dintre modelele Porsche creeaza dependenta. Departe de a fi un mesaj publicitar, experienta unei saptamani alaturi de pasionati ai marcii te va transforma ireversibil intr-un judecator atent al automobilelor.

Marca Porsche starneste pasiuni pentru ca se mentine aproape de filosofia primului model. Explicatia se leaga poate mai putin de formele inconfundabile. Dupa 1500 de km petrecuti la volanul lui Panamera si doua ture de „viteza” cu 911 si Boxster, sunt de parere ca valoarea Porsche se reflecta mai ales in calitate. Si emotie…

Un experiment est-european

„Am avut din totdeauna incredere in pietele din Europa Centrala si de Est. Din cei 14 ani de cand lucrez la Porsche, 12 i-am petrecut avand in grija cele peste 20 de tari din zona. Pe atunci vindeam in total aproapre 250 de unitati iar acum, doar in Ucraina, am livrat anul trecut 700 de unitati.”

Markus este directorul general Porsche pentru Europa Centrala si de Est si a avut incredere intr-un altfel de eveniment. Porsche Performance Drive a pornit de la o discutie din 2010. Se dorea un ceva nou, un tur care sa parcurga doar tari din aceasta zona a lumii. Asa a ajuns in poveste Jan, un pilot danez cu spirit de aventurier dar si cu experienta in motorsport. Desi Romania sau Bulgaria sunt departe de a reprezenta destinatii de vis pentru un occidental, Jan a luat in serios tema si dupa mai multe repetitii de unul singur a pus cap la cap o schema conform careia 10 Panamera diesel pleaca de la Istanbul si ajung in 5 zile la Budapesta, parcurgand Bulgaria si Romania.

Panamera Diesel – un longcruiser cu 4 locuri veritabile

Calatoria de 1500 km denumita Porsche Performance Drive mi-a dezvaluit latura practica a celor mai dorite masini sport din lume. Iar modelul ales ca subiect al probei reprezinta insasi prima dovada. Panamera s-a lansat in urma cu 3 ani pentru ca Porsche si-a dorit sa ofere o alternativa reala clientilor nesatisfacuti de cele doua locuri din 911 sau Boxster si rezervati in fata ideii de a conduce in fiecare zi un SUV, fie el si Cayenne. Asa ca legendarul design al lui 911 a fost reinterpretat intr-un format de coupe cu patru portiere si tot atatea locuri individuale. Iar pentru amatorii de drumuri lungi, oferta de motorizari a fost completata in 2011 cu un V6 diesel de 250 CP.

Panamera Diesel a primit acum sansa sa-si demonstreze compatibilitatea cu drumurile est-europene dar mai ales cu ideea unui Porsche care consuma in medie 7 l/100 km. Si chiar asa s-a intamplat. Intrecerea a premiat cea mai economica echipa iar diferentele s-au facut la nivel de sute de grame, undeva sub nivelul de 6,5 l. Mirajul de a conduce un Porsche, evaporat dupa primele sute de km, a lasat in fata noastra o limuzina practica, cu spatiu pentru patru persoane si un consum de Golf. In niciun moment nu am intrerupt climatizarea sau am coborat viteza medie spre cifre ridicol de mici. Pe toata lungimea traseului, in Turcia, Bulgaria, Romania sau Ungaria, convoiul Porsche a rulat cu 90 – 100 km/h si chiar 150 km/h atunci cand timpul de sosire stabilit a impus-o.

911 si Boxster – senzatii supersport cu masini de strada

Inca de la primul 911 a fost clar pentru toata lumea ca Porsche este o marca sportiva. Iar cum evenimentul Porsche Performance Drive trebuia sa reuneasca intreg ADN-ul marcii. Prima interactiune cu spiritul supersport a avut loc pe circuitul de F1 de la Istanbul. Incalzirea s-a facut la volanului noilor 911 Carrera S si Boxster S. Este ciudat atunci cand din postura de sofer in traficul aglomerat ajungi la volanul unui 911 pe drumuri pe care pilotii de F1 se intrec cu viteze medii de peste 200 km/h. Simt o diferenta intre 911 si Boxster, dar in esenta ma bucur la fel de mult de modul ireprosabil in care masinile asculta si huruie ametitor. Pe circuitul de la Istanbul este primul moment in care simt ce se intampla dincolo de mirajul Porsche. La viteze ridicate trebuie sa fii atent sa corelezi intentiile cu reactiile pe care le ai la volan. Transpiri, esti atent la modul in care profiti la maxim de latimea virajelor si accelerezi uneori dincolo de punctul in care ai impresia ca o sa derapezi. Te simti ca un pilot veritabil dar masina in care te afli este aceeasi pe care o poti folosi aproape zilnic. Aste este ideea. Nu te poti infesta cu virusul Porsche decat daca ajungi sa conduci unul.

Decorul de competitie avea sa fie inlocuit, patru zile mai tarziu, de peisaje spectaculoase. Si nu in vreo destinatie exotica, ci chiar in mijlocul Romaniei, pe Transfagarasan. Aici este practic motivul pentru care a luat nastere Porsche Performance Driving. Ce poate fi mai frumos decat sa parcurgi cel mai frumos drum de condus din lume la volanul unui 911 sau Boxster? 

Share

Leave a Reply

nineteen − 11 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373