HighlightStiri

Porsche Taycan stabileste 13 recorduri de anduranta britanice

De 7 februarie 2021februarie 9th, 2021No Comments
;;;;;;;;;;

Prezenta Porsche in motorsport este strans legata de cursele de anduranta. In aprilie 1970, Pedro Rodriguea si Leo Kinnunen castigau, la volanul unui 917, cursa de 1.000 de km cu cinci tuturi avans, pe o ploaie torentiala. In 1984, la aceeasi cursa, primele sase locuri au fost ocupate de masini Porsche.

De data aceasta, constructorul din Stuttgart a adus doua modele stock, un Taycan 4S si un Turbo S pe circuitul britanic Indy, pentru a parcurge aceeasi distanta istorica de 1.000 de km. Pentru acest maraton, Porsche a apelat la legendarii Richard Attwood, fost pilot de Formula 1 si Jonathan Palmer, ex-pilot in cupa Porsche, alaturi de pilotii in activitate Harry King, campionul de anul trecut in Porsche Carrera Cup GB si James Dorlin, campion din 2020 in Cayman Islands Porsche Sprint Challenge GB.

Testul a inceput la ora 7:00 si s-a incheiat la 20:00, acumuland destule ore de condus pe intuneric. De asemenea, pista a fost la fel de uda ca si in cursa din 1970, vremea fiind ploioasa. Fiecare pilot a condus calupuri de aproximativ 90 de minute, ceea ce inseamna ca s-au succedat la volan de 2-3 ori pe durata desfasurarii probei.

Iar recordurile au inceput sa apara. Taycan 4S a stabilit, in categoria vehiculelor electrice de pe peste 1 tona, timpii pentru acoperirea a 50 km, 50 de mile, 100 km, 500 km, 500 de mile si 1.000 km si distanta parcursa intr-o ora, cu start de pe loc (98,192 kim). Taycan Turbo S a stabilit recorduri pentru 200 km, 100 de mile, 200 de mile, plus distante parcurse, cu start de pe loc in trei ore (252, 356 km), sase ore (450,065 km) si 12 ore (915,762 km).

Masinile au foast colantate pentru a aduce un omagiu vehiculelor cu care Attwood urca pe podium cu 50 de ani in urma la Brand Hatch 1.000 km, respectiv Palmer, in 1984. Temperatura ambianta, pe durata cursei a fost de doar 8 grade Celsius, iar Taycan 4S a petrecut trei ore si trei secunde in zona de incarcare, intrand practic de sase ori. Fiecare oprire de 30 de minute a fost de ajuns pentru a incarca bateria de la aproximativ 5% la 85%. 

Share