Sa vezi un client al unei companii ca primeste bani doar sa nu foloseasca produsul cumparat e ceva cu adevarat unic. Dar acest lucru se intampla in linii mari cu posesorii de BMW i3 in California.
E adevarat ca banii primiti fac parte dintr-un program pilot denumit ChargeForward si coordonat de BMW impreuna cu compania Pacific Gas & Electric. 100 de posesori ai modelului electric BMW i3 au primit cate un card in valoare de 1000 de dolari doar sa nu-si incarce masinile, cel putin nu atunci cand vor ei.
Programul pilot este parte a unei strategii de reducere a consumului de electricitate la orele de varf. Programul se desfasoara din iulie 2015 pana in decembrie 2016 in California iar cei selectati pentru a participa la el au acceptat ca BMW sa le poata intarzia incarcarea automobilului cu pana la o ora. In cazul in care unul dintre clienti are nevoie urgenta de energie pentru masina sa, el are optiunea sa faca o solicitare rapida pentru a iesi din program pentru o zi.
In functie de cat de cooperanti sunti, la sfarsitul programului,cei 100 pot primi un supliment de 540 de dolari. Derularea acestui proiect se datoreaza numarului mare de masini electrice din California, care incarcate aproximativ in acelasi timp solicita extrem de mult reteaua de electricitate din acest stat.
Scopul ChargeForward este de a oferi un regim alternativ de incarcare a vehiculelor electrice si de a scadea gradul de suprasolicitare a retelei de distributie a curentului electric.