
Primul model electric de serie al constructorului german, i3, a iesit pe portile fabricii anul trecut, marcand sfarsitul unei perioade de dezvoltare care a inceput in 1972 la Jocurile Olimpice, cu doua vehicule electrice experimentale.
Cele doua exemplare 1602 transformate in vehicule electrice aveau ca scop transportul oficialitor si asigurarea asistentei pentru maraton. Cei 60 km autonmie asigurata de bateriile care cantareau 350 km erau suficienti in acest context, insa cu greu ar fi convins pe civeva sa cumpere masina. Asa a demarat programul de dezvoltare al automobilelor electrice ce viza imbunatatirea acestei tehnologii pentru o eventuala versiune de serie.
In 1975 este construit un vehicul experimental pe platforma BMW LS care oferea baza de plecare pentru proiectul “Electric car with high-energy battery” lansat in 1980, proiect care a folosit opt exemplare 325iX pentru testarea unui nou tip de baterie, dar si pentru dezvoltarea sistemelor electrice de propulsie si control. Cele opt modele electrice si-au dovedit calitatile in mediul urban fiind folosite la activitati ca livrarea corespondentei. Rezultatele obtinute au incurajat oficialii BMW sa ia in calcul realizarea unei versiuni de serie.
Autonomia limitata a acestui sistem de propusie recomanda folosirea lui cu precadere in mediul urban, iar BMW incepe dezvoltarea de la zero a aunui model electric ce trebuiea sa utilizeze toate avantajele disponibile.
BMW E1 – Primul vehicul electric construit de la zero
Primul model construit din start ca vehicul electric a fost prezentat in 1991 la salonul auto de la Frankfurt. Denumit E1, modelul construit de BMW se distingea prin masa relativ mica si nivelul ridicat de securitate. Cu o putere maxima de 32 kW si un cuplude 150 Nm, E1 oferea performante decente si o autonomie de 160 km, ce il transformau intr-o varianta viabila la masinile de oras clasice.
Pe langa cele cinci exemplare E1 construite, BMW a mai convertit la propuslie electrica 25 de modele Seria 3. Intre 1992 si 1996, opt BMW-uri 325 au fost in teste pe insula Rügen, unde au fost incercate mai multe combinatii de motoare electrice si bateri.
In 2008 BMW mai face un pas catre automobilul electric de serie prin introducerea pe drumurile publice a unei flote de 600 de exemplare MINI E echipate cu baterii cu litiu. Doi ani mai tarziu, conceptul ActiveE, construit pe baza unui BME Seria 1, continua prrogramul de cercetare, 1.000 de modele experimentale fiind folosite ca masini de zi cu zi. Noua baterie cu litiu oferea o autonomie reala de aproximativ 160 km, iar motorul de 125 kW si 250 Nm imprima masinii 100 km/h dupa noua secunde.
Reactia pozitiva a publicului la modelele ActivE i-a determinat in 2011 pe oficialii companiei sa anunte lansarea primului model electric de serie ce avea sa se construiasca din 2013 sub noul brand “i’.
{gallery}Istorie BMW Electric{/gallery}