Cand primesti o invitatie la un eveniment denumit „M Drive Tour” ai crede ca stii la ce sa te astepti, insa nu a fost chair asa pentru ca de aceasta data cei de la BMW au pastrat un as in maneca.
Aeroportul Baneasa din Bucuresti nu este un loc pe care in mod normal sa-l poti trece la capitolul distractii. Arhitectura vremurilor trecute si privirea pierduta a personalului stau dovada ca aici nu se imtampla absolut nimic.
Totusi, daca reusesti sa treci de formalitatile de securitate, de care nimeni nu are chef, ai la dispozitie un spatiu imens care poate fi folosit practic pentru orice, imaginatie sa ai.
BMW a ales locul, a adus multe conuri din cauciuc si toate modelele M din gama si ne-a lasat pe noi sa ne imaginam ce putem face cu ele. Daca am putea citi gandurile, probabil ca am fi receptionat in mare doua dorinte arzatoare: liniute si cerculete.
Ca sa nu se instaleze haosul, iar masinile sa fie intregi la sfarsitul evenimentului, BMW a pastrat un as in maneca, in persoana pilotului Claudiu David, singurul instructor roman cu experienta internationala BMW Driving Experience.
Toata lumea se stapanea cu greu sa nu sara la volanul unei masini si sa „dea o tura de aeroport”, insa Claudiu a insistat sa ne explice intai care este pozitia corecta la volan si de ce este aceasta cheia condusului sportiv. E foarte simplu, sa conduci la limita inseamna sa stapanesti foarte bine masina, iar pentru a face asta este nevoie sa stii in permanenta ce se intampla cu masina. O pozitie corecta la volan asigura in primul rand informatiile necesare ca soferul sa pastreze „bolidul” sub control.
Spatarul scaunului pozitionat cat mai drept si o distanta de 30-40 cm intre piept si volan sunt poate cele mai importante reguli care trebuie respectate, atat pentru un condus sportiv cat si pentru siguranta noastra.
Sunt multe de povestit pe aceasta tema, insa Claudiu a pus accentul pe felul cum se manevreaza si se tine volanul, acesta fiind pana la urma cea mai importanta „piesa” pe care soferul o are la dispozitie si singura care nu are un sistem electronic care sa ne scape de belele. „Volanul se impinge, nu se trage!”, ne spune Claudiu, „Iar mainile trebuie sa stea pe volan la 9:15”.
Cu lectia proaspat invatata ne urcam in masini si incercam sa parcurgem traseul din conuri cat mai repede posibil si toata lumea pare multumita pentru ca, in conceptia noastra, am fost destul de rapizi. La sfarsitul evenimentului am avut placerea sa parcurgem acelasi traseu pe post de pasageri cu Claudiu la volan, care respectand intocmai teoria, ne-a demonstrat in 30 de secunde de ce este in stare un model M si cum se parcurge cu adevarat rapid traseul aranjat de el.