Teste

PREMIERA: Test-drive cu Opel Ampera

De 8 iulie 2011No Comments

Opel Ampera este una dintre masinile asteptate cu mult interes in Europa. Chiar daca ea va fi disponibila pe Batrinul Continent si, implicit, pe piata din Romania la jumatatea anului viitor, germanii au organizat pentru presa o sesiune de teste in Olanda, la Haga.

Desi sintem in plina vara, vremea la Marea Nordului a fost una capricioasa. In prima zi de teste am avut parte de citeva ore de soare, suficiente totusi pentru citeva poze, dupa care a plouat non-stop.

Dar haideti sa vorbim despre masina. Aspectul lui Ampera este unul care mie imi place, caroseria fiind aerodinamica, dar mai frumoasa decit in cazul multor modele ecologice aflate deja pe piata. In partea frontala, farurile sint legate de proiectoare intr-o forma de bumerang, arma de origine australiana fiind chiar sursa de inspiratie pentru designerii Opel. Se mai remarca la exterior elementele din plastic negru care acopera in buna masura spatiile libere din jantele masinii, ele avind un rol aerodinamic. Pentru ca masina sa fie cit mai eficienta, pina si pneurile sint Michelin Green X, unele concepute special pentru a consuma cit mai putina energie.

La interior, Ampera are doua afisaje digitale, unul pe bord si altul deasupra consolei centrale. Pe bord ai toate informatiile oferite de compterul de bord, precum si detalii despre baterie si autonomie. Afisajul de pe consola este pentru navigatie, sistemul audio, dar iti poate arata si cit de eficient ai condus, cita energie electrica sau benzina ai folosit si alte asemenea amanunte. Mai mult, pentru un consum cit mai mic de energie electrica, pina si sistemul audio Bose a fost special conceput, astfel incit sa nu folosesca prea mult curent din bateria masinii. Spatiul interior este mai mic decit te-ai astepta la o masina cu dimensiunile lui Ampera (4.498 mm lungime, 1.787 mm latime si 1.439 mm inaltime). Dupa ce mi-am gasit pozitia ideala in scaunul soferului, eu fiind un tip de 1,94m, in spatele meu mai era foarte putin loc pentru genunchi, un adult stind destul de inghesuit.

In Olanda, traseul de test a inclus si portiuni de autostrada, dar si drumuri nationale mai virajate si printre dunele de nisip de pe malul Marii Nordului. Din punct de vedere dinamic, Ampera se comporta ca o masina conventionala si aduce aminte de Astra. Directia este destul de precisa, chiar daca este putin cam moale in modul Normal. In schimb, pe modul Sport, raspunsul este ceva mai prompt. Per total, tinuta de drum este una OK, Ampera avind un comportament bun pe viraje. Unul dintre lucrurile la care iti ia putin timp sa te adaptezi este raspunul frinei. Aceasta actioneaza putin mai greu, la citeva fractiuni de secunda dupa ce apesi pedala. Dupa aceasta intirziere, masina frineaza bine, dar raspunsul intirziat necesita o perioada de adaptare.

In afara unui usor vijiit, nu exista alt zgomot la deplasare, lucru normal la o masina electrica. Chiar si cind intra in functiune motorul pe benzina, Ampera nu este deloc zgomots. Modelul Opel are 1.732 kg si este propulsat de un motor electric de 150 CP si 370 Nm. Avind in vedere cuplul destul de mare, masina este suficient de sprintena, iar faptul ca nu exista mai multe trepte de viteza, ci doar una singura, elimina din start acele “delay”-uri ale unei cutii automante cind se schimba vitezele. Un “delay” apare in schimb la kick-down, cind Ampera se comporta ca o masina automata, accelerind puternic la putin timp dupa apasarea pina la podea a pedalei de acceleratie.

Bateria litium-ion are o capacitate de 16 kWh, se incarca in 4 ore, are o greutate de 198 kg, forma de “T” si este montata sub tunelul central si sub bancheta. Ca autonomie, o baterie plina rezista in jur de 60 km, in functie de conditiile de rulare si de modul de condus. Dupa ce bateria se goleste intra in functiune motorul pe benzina, un Ecotec de 1,4 litri. Acesta functioneaza pentru a pune in miscare un generator, ce alimenteaza motorul electric, acesta din urma fiind singurul care propulseaza masina. Cind functioneaza unitatea pe benzina, Ampera este mai putin rafinata decit atunci cind merge pe baza bateriei, iar emisiile de CO2 sint sub 40 g/km, aceasta fiind valoarea oficiala anuntata de Opel. Per total, autonomia masinii cu o baterie si un plin de combustibil este de peste 500 km.

 

Asa cum spuneam la inceputul testului, Ampera va fi disponibil in Romania in vara lui 2012. Pretul in Germania este de 42.900 de euro, iar in alte tari europene va varia in functie de taxele practicate de fiecare dintre ele. 

Share

Leave a Reply

19 − eighteen =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373