Stiri

Presiunea Germaniei schimba legea emisiilor de CO2 in UE

De 28 noiembrie 2013No Comments

Uniunea Europeana a ajuns la un compromis de aplicare a regulilor stricte privind emisiile de carboni pentru masini, punand capat dezbaterilor care dureaza de cateva luni. Totul a inceput dupa ce Germania a amanat votarea legii emisiilor stabilite inspre aplicare pentru anul 2020.

Noul aranjament scoate din legea europeana aplicarea fara compromisuri a limitei de emisii de 95 g/km de CO2 si schimba termenul de aplicare din 2020 in 2021. Mai mult, intelegerea intre membrii UE schimba regulile flexibilitatii, oferind mai multa mana libera producatorilor premium germani, cum ar fi BMW sau Mercedes, care inregistreaza o medie a emisiilor de CO2 mai mica decat alti producatori europeni, cum ar fi Fiat spre exemplu.

Am lucrat impreuna cu Parlamentul European pentru a limita principiul flexibilitatii si am gasit o balanta destul de delicata”, a spus Arunas Vinciunas, ambasadorul Lituaniei, tara care a preluat presedintia UE la jumatatea acestui an. Oficialul lituanian a adaugat ca propunerea va fi inaintata in cadrul unei intalniri cu diplomatii tarilor membre, in vederea aprobarii ei. Dupa aceasta faza va urma semnarea unui acord de catre guvernele statelor membre si Parlamentul European.

Momentul pune capat crizei de 6 luni incepute de Germania, care a incercat prin diverse tactici sa amane votarea legii.  In spatele acestei tergirversari s-a aflat Angela Merkel, care a primit sponsorizari in campania electorala de la BMW si care a declarat ca interesul Germaniei este cel de a-si proteja locurile de munca, motiv pentru care a convins mai multe state UE sa nu semneze un acord privind implementarea normelor CO2 din 2020.

Cazul german

Germania a reusit sa obtina unele concesii in cazul emisiilor de carboni. Noul sistem al normelor de poluare se va aplica in proportie de 95% in 2020 si 100% in 2021. In afara de acest aspect, s-a umblat si la regulile initiale pentru supercredite. Sistemul permite producatorilor care construiesc vehicule electrice sa foloseasca aceasta prevedere ca pe un credit pentru producerea vehiculelor poluante.  Un supercredit in forma legii din iunie era de 2,5 grame pe an, insa noua intelegere ii ridica valoarea la 7,5 grame pe an.

In plus, principiul flexibilitatii ii permite producatorului sa-si foloseasca toate creditele in primul an, sistemul urmand sa functioneze in perioada 2020-2022. In mod evident, forma initiala a legii a fost serios modificata, pentru ca limita absoluta de 95 g CO2/km, medie la nivelul intregii game de masini a unui producator, va fi una relativa. 

Cei care sustin normele dure de poluare sunt dezamagiti de noua lege, insa spun ca si asa se vor reduce emisiile de CO2. In acest moment UE are un nivel al emisiilor stabilit la 130 g/km, iar multi dintre constructori reusesc sa indeplineasca aceasta norma. Sabine Wils, europarlamentar si membru al unui partid de stanga din Germania, a spus ca aceasta intelegere va permite emiterea a  sute de tone de dioxid de carbon in plus in atmosfera iar consumatorii vor plati mai multi bani pe carburant.

Share

Leave a Reply

17 − fourteen =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373