La scurt timp dupa lansarea unei noi generatii a modelului Golf, cea mai vanduta masina de pe piata europeana, Volkswagen incepe munca la urmatoarea generatie. Urmatorul VW Golf, a 8-a generatie, va veni abia peste 5 ani, cu un an inainte ca Comisia Europeana sa introduca noi norme pentru emisiile de CO2.
Din acest punct de vedere, VW va trebui sa aduca o serie de noutati viitorului model, noutati care pot fi facute publice inca de pe acum . Pachetul aerodinamic de pe XL1, prptotip cu consum de 1 litru la 100 km, ar avea mari sanse sa fie punctul de inspiratie pentru designul noului Golf.
Nu ne putem astepta ca VW, fie si in 2019, sa recurga la modificari estetice substantiale, dar reducerea dimensiunilor caroseriei si implementarea unei mase de 1100 kg par sa fie obiectivele marcii germane.
De asemenea, viitorul Golf promite instaurarea unor tehnologii noi:
- Flywheel– testat deja de Volvo, sistemul ar putea insemna propulsie pe rotile din spate in cazul unei masini cu tractiune fata. Sistemul presupune un generator care ar acumula energia irosita si ar utiliza-o pentru a aduce un plus de cai putere.
- Tehnologia Coasting– se spune ca va fi in cativa ani pe toate masinile si presupune decuplarea motorului si transmisiei la viteze mari, in timpul unei coborari sau la incetinirea vitezei.
- Turbine electrice – sunt ideale pentru motorizarile mai mici, putand furniza putere maxima odata cu apasarea acceleratiei.