Stiri

Primele detalii oficiale despre noul Lotus Eletre, primul SUV al marcii britanice

De 2 noiembrie 2022No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Dupa prezentarea fulger din primavara acestui an, in care Lotus ne-a prezentat pe scurt primul sau SUV din istorie, supranumit Eletre, avem in sfarsit lista completa de specificatii si echipari cu care va patrunde pe piata acest veritabil concurent feroce al Tesla Model X Plaid. Pentru inceput, trebuie spus ca Eletre a fost supus unui proces amplu de testare, mai ales in ceea ce priveste comportamentul dinamic, validata de echipele de ingineri chiar pe bine-cunoscutul circuit Nurbugring.

Poate cel mai important detaliu care trebuie mentionat, dincolo de performantele monstruoase la care vom ajunge numaidecat, este ca noul Lotus Eletre este printre putinele EV-uri de pe piata (alaturi de cele dezvoltate de Porsche, Audi, Hyundai si Kia) care foloseste o arhitectura pe 800 V.

Trecerea la o astfel de arhitectura aduce cu sine nenumarate avantaje, cum ar fi timpii de incarcare redusi, Eletre fiind capabil sa extraga pana la 350 kW din statiile de incarcare in curent continuu (DC). In urma conectarii la o astfel de priza, uriasa baterie cu capacitate de 112 kWh se poate incarca de la 10 la 80% in doar 20 de minute. Din statiile de incarcare clasice si extrem de lente in curent alternativ (AC), Eletre va putea extrage maximum 22 kW. 

Toate versiunile Eletre scot la inaintare un setup cu doua motoare electrice, care dezvolta 603 CP si 710 Nm pe versiunile standard Eletre si Eletre S, care pot atinge 100 km/h in doar 4,5 secunde, viteza maxima oprindu-se la 258 km/h.

Ambele versiuni se lauda cu o autonomie WLTP de 600 km. In cazul in care 603 CP nu vi se par suficienti, Lotus a pregatit si o versiune pe steroizi, supranumita Eletre R, care dezvolta 905 CP si 985 Nm. Aceasta are nevoie de doar 2,95 secunde pentru a atinge 100 km/h, viteza maxima crescand la randul ei pana la 265 km/h.

Scaderea autonomiei pana la 490 km devine irelevanta avand in vedere comportamentul extrem de incisiv al versiunii R, care vine standard cu un asa numit Track Mode, dar si cu o garda la sol scazuta si cu cateva reglaje dinamice suplimentare (cum ar fi sistemul de directie integrala) pentru a tine cat mai sigur pe traiectorie primul SUV din istoria marcii Lotus.

Dincolo de apucaturile sale pur sportive, noul Eletre se poate lauda si cu o infuzie serioasa de tehnologie, ce include printre altele un LiDaR montat pe plafon, ce este capabil sa ghideze masina complet autonom in zone pre-cartografiate, dar si un sistem de infotainment cu sistem de operare propriu, compatibil cu tehnologia de update OTA (Over The Air, wireless). acesta afiseaza toate informatiile necesare pe un ecran urias, cu diagonala de 15,1 inch, cu orientare landscape.

Pe langa detaliile de ordin tehnic, Lotus a dezvaluit si preturile noului Eletre. Pe piata din Germania, preturile pentru Lotus Eletre pleaca de la 95.990 euro pentru varianta de baza, de la 120.990 euro pentru varianta S, versiunea de top, Eletre R, avand un pret de pornire de 150.990 euro.

Share