HighlightStiri

Primele detalii tehnice despre BMW i Hydrogen NEXT

De 30 martie 2020No Comments
;;;;;

Inca din 2013 grupul BMW colaboreaza cu Toyota Motor Corporation in ceea ce priveste tehnologia pilelor de combustie. Nemtii isi reafirma intentia de a folosi aceasta solutie in gama de modele si ofera detalii tehnice noi despre grupul motopropulsor. Asa cum se mentioneaza si in comunicatul oficial de presa, constructorul bavarez este constient de lipsa infrastructurii si a unei retele de statii de incarcare cu hidrogen la aceasta data in Europa. Insa Grupul beneficiaza de aceasta fereastra de timp pentru a avansa cu dezvoltarea in ceea ce priveste tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen.

“Sistemul cu pile de combustie pe care il dezvoltam pentru BMW i Hydrogen NEXT genereaza pana la 170 CP, energia incarcarii bateriei provenind din reactia chimica dintre hidrogen si oxigenul din aerul ambiant” explica Jurgen Guldner, Vicepresedinte pentru Tehnologia Pilelor de Combustie si Proiecte. Acest lucru inseamna, asa cum se stie, ca vehiculul emite doar vapori de apa. Stocarea combustibilului se face intr-o pereche de doua rezervoare, ce pot primi sase kilograme de hidrogen la o presiune de 700 bar. Realimentarea dureaza intre trei si patru minute. 

BMW i Hydrogen NEXT va integra a cincea generatie a sistemului eDrive, care va debuta pe iX3. Modelul care va utiliza prima data tehnologia cu pile de combustie este bazat pe X5 si va fi produs initial intr-o serie mica. BMW planuieste lansarea sa in 2022.
Totodata, nemtii isi continua programul de electrificare, un total de 25 de modele propulsie hibrid, plug-in hibrid sau electrica fiind programate pentru lansare pana in 2023. Dintre acestea, cel putin 12 sunt full electrice.

Share

Leave a Reply

19 + 3 =