Lansat oficial si in Romania, noul Mercedes S-Klasse ne demonstraza ca filozofia “totul sau nimic” se potriveste perfect cu caracterul acestei masini. Ca si pana acum, o noua generatie S-Klasse inseamna o extindere a granitelor tehnologiei auto prin care limuzina germana isi pastreaza pozitia de reper pentru constructia de autoturisme.
Scopul unei limuzine S-Klasse este de a-si trasnporta pasagerii la destinatie relaxati si in siguranta si toate modelele de pana acum au reusit sa ne impresioneze cu imbunatatirile pe care le aduceau. Finisarile perfecte sunt rodul atentiei deosebite pe care Mercedes o acorda fiecarui detaliu si fie ca este vorba de sistemul de climatizare sau de cel multimedia, confort sau finisari, toate au un numitor comun, inovatia. Confortul exemplat oferit pasagerilor de pe bancheta creeaza foarte repede dependenta, iar multiplele reglaje puse la dispozitia acestora pot transforma calatoria cu Clasa S intr-o experienta foarte placuta. Pentru prima data in istoria Clasei S modelul principal este cel cu ampatament lung, cel scurt fiind derivat din acesta, lucru care se face simtit imediat. Calitatea materialelor este poate primul lucru pe care il remarci cand te urci in noul S-Klasse, inainte de ecranele montate pe spatarul scaunelor din fata sau de comenzile pentru reglarea banchetei pozitionate pe usa, exact ca cele care deservesc locurile din fata. Lumina ambientala este in schimb cea care ne-a acaparat cel mai mult atentia. Culoarea indrazneata cu care aceasta accentueza liniile principale ale habitaclului este neasteptata pentru o limuzina.
Clasicele ceasuri de bord au foat inlocuite cu un ecran pe care sunt afisate si functiile importante precum si imaginile sistemului night-vision, care impreuna cu cel din dreapta se ocupa de cea mai mare parte a functiilor masinii.
Fiecare generatie a limuzinei germane a revolutionat intr-un fel acest segment, iar ultimul sosit nu face exceptie. Masina care in urma cu zece ani introducea termenul “Pre-Safe” ofera acum o noua perspectiva asupra termenului de siguranta la volan inclusa in denumirea ”Intelligent Drive”.
Thnologia aflata la bordul noului S-Klasse nu ofera suport doar pentru conforrtul oferit pasagerilor, ci ajuta si la obtinerea unor performante dinamice deosebite si asta in situatia in care consumul de combustibil s-a redus la jumatate fata de acum zece ani. Coeficientul aerodinamic de doar 0,24 a facut posibila obtinerea unui consum mediu de combustibil de doar 4,4 l/100 km, iar modelul S 300 BlueTEC HYBRID va cobara chiar sub acest prag datorita unor optimizari aerodinamice suplimentare care scad coeficientul aerodinamic la 0,23. Pentru a-si pastra numele de pionier tehnologic, Mercedes S-Klasse este primul automobil de serie care renunta complet la becurile clasice in favoarea celor cu LED-uri, atat pentru exterior cat si pentru interior. Mai mult decat atat, intensitatea stopurilor este mai redusa noaptea sau in timpul statioanrilor la stop pentru a nu-i deranja pe cei din spate. Pana la 500 de leduri se pot gasi la bordul noului S-Klasse, dintre care 300 doar pentru interior.
Vizibilitatea soferului este asistata de sistemele Adaptive Highbeam Assist Plus si Night View Assist Plus care datorita unei camere video 3D si a senzorilor radar cu mai multe trepte ofera o vizibilitate artificiala de 360 de grade si poate detecta pericolele de pe drum mult mai rapid si mai eficient.
Noul S-Klasse este prima masina de serie capabila sa “vada” denivelarile din asfalt. Sistemul “Road Surface Scan” foloseste camera 3D pentru a scana drumul si trimite informatia catre suspensia “Magic Body Conrol” care se adapteaza imediat noilor situatii.
Pretul de plecare pentru noul S-Klasse este de 86.626 euro la care se adauga o lunga lista de dotari optionale, dar odata aflat la volanul masinii vei avea sentimentul ca a meritat fiecare banut.
[widgetkit id=57]