Teste

Priorităţi noi – Test Opel Astra 1.6 CDTI

; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
Share

mic DSC07163

Orice lansare a unei noi generaţii de automobil, mai ales în cazul unuia din segmentul compact, va stârni inevitabil o lungă dezbatere despre care elemente au evoluat şi care nu, însă pentru Opel Astra toate avantajele par să fie în favoarea modelului cel nou.

Hatchbackul germanilor nu a pozat niciodată în model cu pretenţii de design, până acum, iar cei care au apreciat polivalenţa şi funcţionalitatea vor fi la fel de fericiţi, deoarece Opel nu a neglijat acest segment.

Design şi Confort

Linia caroseriei este prima care ne anunţa că noul Astra a evoluat din toate puntele de vedere. Designul este, dacă vreţi, o evoluţie a celui adoptat de vechiul model, dar ar fi mai cinstit să le acordăm designerilor toată aprecierea noastră pentru felul în care arată noua generaţie Astra.

După cum piaţa o cere, un design funcţional nu mai este suficient nici măcar în segmentul hatchbackurilor compacte, care se întrec în a arăta cât mai premium posibil.

Partea frontală este mult mai omogenă, iar secţiunea cromată din partea superioară a grilei radiatorului face ca maşina să pară mai elegantă şi „susţine” farurile ce au acelaşi design ca lămpile stop. Ornamentul cromat de deasupra portierelor ne conduce privirea spre al doilea element de design care defineşte acest model, montantul C, locul de întâlnire pentru liniile de forţă ale caroseriei.

Linia eleganţă se continuă în habitaclu, unde găsim o planşă de bord mai bine organizată şi confecţionată din materiale de mai bună calitate. Butoanele de pe consola centrală sunt grupate intuitiv şi pot fi accesate fără probleme şi în timpul mersului, mai puţin cele plasate la bază, în faţa schimbătorului de viteze, unde se află şi butonul „Sport”.

Poziţia la volan a fost şi ea îmbunătăţită, o dată cu spaţiul destinat pasagerilor de pe banchetă şi credem că noul Astra va fi şi pe gustul celor mai pretenţioşi dintre clienţi.

mic IMG_3988Motor şi Cutie de Viteze

Unul dintre cele mai apreciate motoare este şi cel turbo-diesel de 1,6 litri ce furnizează 136 CP, propulsor care a echipat şi modelul testat de noi. Ca de obicei, am fost inventaţi de consumul redus de combustibil şi performanţele acestuia, de această dată o notă bună primind şi antifonarea, care a reuşit să separe, în cele mai multe cazuri, zgomotul motorului de habitaclu.

Cei 136 CP sunt destul de bine educaţi, în sensul că pasagerii nu vor fi „bruscaţi” în nici un fel, însă va exista întotdeauna o rezervă de putere ca să dea celui aflat la volan încrederea necesară pentru depăşiri.

În combinaţie cu acest motor, Opel propune o transmisie manuală în şase trepte ce se pretează cel mai bine unui stil de condus echilibrat. Cursa manetei schimbătorului de viteze nu este una foarte scurtă, însă precizia şi uşurinţa în utilizare fac din schimbatul treptelor o plăcere.

Chiar dacă noul Astra are un caracter familial, constructorul a montat la baza consolei centrale câteva butoane care te vor ajuta să conduci rapid, cel mai important fiind, normal, cel inscripţionat „Sport’. La apăsarea acestuia, răspunsul motorului devine mai prompt, iar servodirecţia va lucra mai puţin petru a se preta unui stil sportiv, însă nu devine şi mai comunicativă.

mic IMG_4075Dinamică şi Comportament

Cum spuneam, găsirea poziţiei optime la volan se face foarte uşor, confortul habitaclului, la care contribuie şi scaunele cu reţinere laterală, fiind amplificat de o suspensie setată optim pentru drumurile mai denivelate, ce va face din fiecare călătorie o experienţă plăcută pentru toţi membrii habitaclului.

Asistarea electrică a direcţiei înseamnă că manevrele de parcare nu vor pune nici un fel de problemă, iar strecurarea prin traficul citadin se va face fără efort. Există şi un sistem „Start/Stop” ce va reduce consumul de combustibil în aglomeraţi, deşi motorul de 1,6 litri se mulţumeşte cu puţin, economia de combustibil fiind printre principalele avantaje ale acestuia.

Concluzie

Opel Astra este una dintre principalele opţiuni ale clienţilor ce caută un hatchback compact, iar noul model reuşeşte să îmbogăţească oferta de până acum cu un design modern şi atrăgător, fără să afecteze cea mai importantă parte, anume preţul.

Pentru motorul turbo-diesel de 136 CP preţurile încep de la 19.350 de euro cu varianta de echipare Enjoy, însă lista dotărilor opţionale oferă destule tentaţii pentru a te face să mai scoţi ceva bani din buzunar.

Share

Leave a Reply

18 − 2 =