Stiri

Raid de 40.000 km la volanul unui Traction Avant, de-a lungul autostrazii Panamerica

De 6 iunie 2021iunie 8th, 2021No Comments

Citroën si Asociatia L’Aventure Citroën sunt parteneri in cadrul unei expeditii conduse de doua femei pentru a traversa continentul american, de la nord la sud, la bordul modelului Traction Avant. Expeditia “L’aventure Citroën Terra America” le va conduce pe cele doua aventuriere din Alaska pana in Tara de Foc, dandu-le sansa sa cunoasca cele 21 de popoare indigene care traiesc de-a lungul faimoasei autostrazi Panamericana, cel mai lung drum din lume.

Fanny Adam, initiatoarea proiectului si persoana responsabila pentru aceasta expeditie, este o tanara antreprenoare curioasa si hotarata, ce va fi insotita, pe rand, de mai multe femei copilot. Prima este Gaëlle Paillart, intre Prudhoe Bay si Los Angeles, avand si rolul de fotograf in aceasta expeditie. Gaëlle este o sportiva pasionata de calatorii, cu un background stiintific solid. Calatoriile sportive au devenit pentru ea un mod de viata.

Va prelua apoi Maéva Bardy, responsabila pentru materialele foto din timpul expeditiei catre Ushuaia. Maéva calatoreste in lume de ani de zile ca reporter foto si realizator de documentare. Pasionata de natura si preocupata de mediul inconjurator, Maéva participa in mod regulat la expeditii stiintifice in calitate de corespondent de bord.

La inceputul lunii iunie, traction avant se va imbarca pe o nava cu destinatia alaska. Fanny adam si coechipiera sa se vor alatura automobilului la inceputul lunii iulie, la punctul de plecare din Prudhoe Bay situat la 70° latitudine nordica. Prima etapa se va desfasura in America de Nord, in perioada iulie-septembrie 2021. Urmatoarele etape (America Centrala si de Sud) vor fi organizate in acelasi spirit, care nu este acela al unei curse, fara o data de sosire stabilita. America Latina va fi traversata in perioada ianuarie-mai 2022, iar America de Sud in perioada octombrie 2022 – ianuarie 2023.

Traction Avant este un automobil legendar, ce beneficiaza de solutii tehnice avansate pentru perioada in care a fost lansat (anul 1934): un sistem de transmisie unic, caroserie monococa realizata in totalitate din otel, frane hidraulice si suspensie independenta pe toate cele 4 roti. Modificarile aduse acestui model sunt: caroserie ranforsata / motor si cutie de viteze: DX2, 5 rulmenti, 5 viteze/ radiator de mare capacitate si dubla ventilatie / energie electrica: 12V, alternator, aprindere electronica / pompa benzina electrica si rezervor din inox de 70 litri / punte fata ranforsata prin triangulatie / directie asistata / frane fata cu discuri + asistenta si lichid de frana pe baza de silicon, circuit inox / suspensie originala cu bara de torsiune, amortizoare intarite / scaune velur BX cu tetiera. Masina va parcurhge in acest raid 40.000 de km si va traversa 14 tari.

Share