Teste

Raspunsul G37

De 8 martie 2010No Comments

Dupa ce ai ocazia sa testezi coupe-ul G37S si SUV-ul EX37, ambele echipate cu acelasi propulsor V6 aspirat natural de 320 CP, ajungi sa te intrebi care ar fi acel Infiniti pe care l-ai cumpara pentru a avea ceva din esenta ambelor modele? Raspunsul: G37 Sedan.

Incepem cu aceeasi discutie despre handicapul de imagine al marcii, de altfel singura problema majora a masinii. Incepem cu un dezavantaj pentru ca in continuare vom enumera nenumaratele plusuri ale acestui model, si ne-ar fi fost greu sa incheiem cu bile negre. Cel putin nu in cazul lui G37 Sedan. 

Rar ajungi sa testezi, intr-o perioada scurta de timp, performantele unui propulsor de top pe trei modele cu caroserii diferite. Si nu multi sunt constructorii care imprumuta aceeasi unitate pe benzina in toata gama. Infiniti Romania ne-a dat ocazia sa putem realiza o analiza atenta intre cele 3. Pentru ca se ajunge inevitabil in situatia in care clientul nu e prea decis. Ar vrea un sedan pentru ca are si familie, ori un coupe pentru ca, de cele mai multe ori, merge singur in masina si vrea atentie si distractie. Sau un SUV mai mare pentru ,ca alege sa mearga cu toata familia la ski si distractie, solutia fiind FX37. In niciun caz G37 Sedan echipat cu tractiune integrala.

Personalitate puternica

Cand principalii contracandidati sunt BMW Seria 5, Audi A6 si Mercedes Clasa E, trebuie sa ai ceva cu totul special pentru a castiga un client nou. Infiniti G37 are acel ceva, insa nu pentru a face volume, ci mai degraba pentru a crea senzatii. Clientul de Infiniti, dupa cum am spus si in testele trecute cu modelele marcii japoneze, are o personalitate puternica si alege cu toata increderea marca. Asa ca G37 Sedan are mai mult sau mai putin de lucru cu rivalii germani. In primul rand a avut de lucru cu sine, noul model fiind sensibil superior vechiului G35 Sedan.

Cum se conduce?

Elasticitatea propulsorului dar si etajarea cutiei de viteze, automata cu 7 rapoarte, permit abordarea unui stil de condus sportiv, dar in conditii ridicate de control asupra masinii. Motorul V6 aspirat natural dezvolta 320 CP si un cuplu maxim de 360 Nm, acceleratia pana la 100 km/h realizandu-se in 5,8 secunde. Tractiunea spate nu surprinde neplacut soferul prin miscari necontrolate, puterea fiind livrata liniar. Lucrurile se schimba total cand se decupleaza ESP-ul. Dar parca am facut acest lucru la versiunea coupe… sau si la sedan? Confuzia vine din faptul ca ai tendinta sa faci acest lucru chiar si cu un sedan de aproape 5 metri. Si nu, nu suntem soferi agresivi, era doar o exprimare a unor aspecte ale subconstientului oricarui sofer de G37. Pentru cei ce vor un plus de siguranta, cel putin psihica, exista in lista de optiuni tractiunea integrala. Dar pentru ce sa platesti in plus 2.000 de euro? Poti oricand sa treci la EX37 sau FX. Un minus il acordam suspensiei sport, zgomotoasa in conditii de drum judetean cu urme adanci lasate de trecerea iernii. Asta nu inseamna ca nu ofera o fermitate ridicata si o manevrabilitate superioara, ci doar ca ne-am ales noi gresit tara in care sa testam masina.

Senzatii din interior

Impresioneaza placut forma volanului si aderenta lui, precum si posibilitatea de a schimba treptele de viteza prin intermediul celor 2 clapete. Materialele folosite la interior au crescut vizibil din punct de vedere calitativ, finisajele emitand pretentii la podiumul clasei. Pielea de inalta calitate reprezinta un plus notabil pentru interior, modelul beneficiind standard si de incalzire in scaune. Scaunele ofera un compromis intre sportivitate si comfort, in timp ce spatiul de pe bancheta este suficient pentru 2 persoane de peste 1,80 metri. Portbagajul se incadreaza in media gamei, cu o valoare de 450 de litri. Toate comenzile sunt la indemana soferului, actionarea lor fiind foarte deductiva. Singurul lucru care necesita un timp de acomodare este sistemul de navigatie, echipat cu un display de mari dimensiuni, ce ofera din pacate o rezolutie nesatisfacatoare a imaginii.

Ce pret are? Cat consuma? Cat costa asigurarea?

In echiparea de top, in versiunea testata, costa 49.700 euro (pret DDP). Consumul inregistrat in testul nostru de peste 500 de km a fost de 12,7 litri/100 km, rezonabil avand in vedere exploatarea in 50% din timp in mediul urban. Cam cat un 3.0 benzina de BMW, dar cu 48 de CP in plus. Asigurarea RCA pentru persoana fizica are o valoare medie de 720 RON, in timp ce CASCO se ridica la valoarea de 2700 de euro pentru un an.

 

Verdict:

Cauti un sedan de clasa mare cu performante ridicate si o imagine comuna? Ia-ti BMW seria 5, Audi A6 sau Mercedes Clasa E. Nu gresesti deloc. Dar daca pe langa performante, esti interesat de imagine si senzatii, si vrei in plus un gram de exclusivism, lasa marcile germane pentru vecinii tai conservatori, si programeaza-te la un test cu G37 pe www.infiniti.ro ! Poti spune ca ai gasit raspunsul si ca G37 sedan poate fi alegerea ta.
Daca esti fan Infiniti, vei avea de ales intre EX37 si G37 coupe. Grea alegere.

Share

Leave a Reply

2 × three =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373