Teste

RE5PECT BMW!

De 8 iulie 2010No Comments

Memorabil pentru viata oricarui pasionat de automobile ramane momentul lansarii actualei Serii 5, E60, la inceputul anului 2004. Era pur si simplu socant, un design total atipic si o revolutie fata de versiunea anterioara. Si daca atunci vorbeam de o diferenta mare, in cazul de fata noul Seria 5 eclipseaza total vechea generatie. Am evoluat, am testat toata gama BMW de atunci si pana acum, insa ne declaram de-a dreptul fascinati de cea mai noua creatie a casei bavareze – noul BMW Seria 5!

De absolut fiecare data cand intram in contact cu cea mai noua creatie a constructorilor auto de prestigiu ne intrebam: „Oare ce ar mai putea aduce nou urmatoarea generatie a masinii pe care o testez acum?”. E doar o chestiune de perceptie. Face parte din normalitatea noastra de la acel moment. Si daca asta ne intrebam si in 2004, cand aparuse E60-ul in Romania, exact acelasi raspuns il cautam si in primavara anului 2010, cand ma aflam la volanul noii Serii 5, poate cel mai reusit model BMW din istorie. Si declar asta cu doza de subiectivism specifica unui posesor de BMW dar, mai intai de toate, a unui pasionat care apreciaza calitatea si nu compromisul, performanta pura si nu superficialitatea.

Atitudine

Personalitatea noii Serii 5 face uitate orice fel de semne ale crizei asupra industriei auto. La astfel de modele suntem total indreptatiti sa discutam despre personalitate. Atat cea a masinii, cat si cea care iti este imprimata tie, ca sofer. Ai in fata un model cu o istorie glorioasa, cu vanzari de milioane de unitati si cu exigente ridicate venite din partea clientilor. Vrei sa depasesti Mercedes-Benz Clasa E, Audi A6 sau Jaguar XF dar, mai important, cauti sa te depasesti pe tine ca producator de automobile de lux. Se doreste de fiecare data, la lansarea unei noi generatii, depasirea impactului avut de modelul anterior. Si, desi E60-ul din 2004 a socat, noul Seria 5 va aduce ceva mai mult decat comentarii pe baza designului.

E depasita deja perioada in care ultimul model BMW ori iti placea la nebunie, ori nu puteai sa il inghiti nici cu lamaie. Linia noii Serii 5 lasa loc de putine comentarii impotriva si, chiar daca apar, vin din subiectivismul fanilor altor marci. Nu de putine ori, presa internationala afirma ca noul model este poate cel mai frumos BMW creat vreodata. Subscriem. Si frumusetea nu vine numai din analizarea unor poze, ci mai ales din experienta traita la volan.

Drivers Car

Capacitatea BMW de a transpune soferul intr-un univers automobilistic aparte se regaseste din plin si la noul Seria 5. Remarcabil dinamismul unui sedan de aproape 2 tone, construit pentru a satisface chiar si doleantele celui mai exigent client. Propulsorul diesel, de 3 litri si 6 cilindri, dezvolta 245 CP si un cuplu imens, de 540 Nm. Sistemul turbocompresor, cu geometrie variabila de admisie, permite livrarea liniara a cuplului incepand de la 1.750 rpm. Rafinamentul propulsorului face din accelerarea de la 0 la 100 km/h, in doar 6,3 secunde, o adevarata incantare.

Un mare plus pentru noua Serie 5 este Directia Integrala Activa. Sistemul permite bracarea cu pana la 3 grade a rotilor din spate in acelasi sens cu cele din fata, dupa 80 de km/h, si in sens invers, pana in 60 km/h, pentru a usura directionarea si pentru a imbunatati simtitor manevrabilitatea in orice situatie. 

Cutia de viteze Steptronic cu 8 rapoarte, imprumutata de la Seria 7 si de la noul Rolls-Royce Ghost, permite schimbarea treptelor prin intermediul unor padele pozitionate in spatele volanului, disponibile optional. Setarile cutiei permit materializarea cuplului imens in rapoarte fulminante, dar si o calatorie intr-un maxim de confort si economie de carburant in acelasi timp. Noua transmisie reprezinta o minune a tehnicii si un real avantaj pentru noua generatie Serie 5.

Sistemul Dynamic Driving permite selectarea intre modurile de rulare Normal si Sport. In modul Sport, comportamentul propulsorului, dar si viteza de raspuns a transmisiei si a acceleratiei, se schimba vizibil. Modul Sport+ permite obtinerea celor mai tari senzatii la volanul noii Serii 5. Setarea amortizoarelor, precum si promptitudinea acceleratiei si a directiei, releva caracterul pur sportiv al marcii bavareze. Trecerea catre modul Confort se face printr-o simpla selectare a comenzii de pe consola centrala, masina trecand de la agresivitate la relaxare in numai cateva secunde.

Interior

Vorbeam de respect pentru BMW. Pentru ca BMW da dovada de respect maxim pentru clientii sai. Putem spune ca bavarezii nu fac rabat de la nimic la interiorul noului 5, chiar daca sunt constienti de faptul ca ataca serios segmentul de clienti de Seria 7. Sistemul de control iDrive, avertizarea la schimbarea benzii prin vibratii in volan, Head-Up Display-ul, calitatea materialelor, dar si multitudinea de gadget-uri, fac din noul Seria 5 un adevarat etalon in domeniul sedan-urilor premium. Si, in mod ciudat pentru majoritatea, scaunele noului Seria 5 sunt mai confortabile decat cele ale Seriei 7! Sunt imprumutate de la Seria 5 GT si, cu riscul de a fi criticati, le declaram cele mai confortabile scaune de masina in care am stat in ultimii ani! Nu ne credeti pe cuvant? Petreceti macar 15 secunde „imbracat” in ele si va veti convinge. Performanta: un client de Mercedes-Benz s-a convins de acest lucru in numai 7 secunde!

Cat costa? Cat consuma?

50.000 de euro in versiunea de baza, cu tot cu TVA, pentru versiunea 530d. Desi pretul optionalelor poate adauga inca 20.000 de euro la valoarea masinii, functionalitatea acestora justifica pana si ultimul euro. Desi pare o suma mare, ca prin minune, ratiunea dispare pentru cele cateva secunde necesare bifarii listei de optiuni la momentul comenzii. Consumul urban declarat de BMW este de 8,1 litri/100 km. Noi, in regim mixt de utilizare, am sarit de aceasta valoare. Poate pentru ca JOY is BMW? O scuza destul de buna. Pentru CASCO veti plati in jur de 3.800 de euro, in timp ce RCA-ul se situeaza in jurul valorii medii de 960 RON.

Concluzie:

Versiunea testata de noi, un 530d echipat cu transmisie automata, reprezinta o adevarata dovada a faptului ca poti renunta la un 740d. Suna ciudat, dar da, pentru o economie de mai mult de 20.000 de euro noi spunem ca un 530d reprezinta alegerea ideala atata timp cat nu tineti neaparat sa mergeti o clasa mai sus. Aveti de ales intre sase versiuni de motorizare, patru pe benzina si doua diesel. Asta e cea mai grea alegere pentru ca, din punctul nostru de vedere, in clasa berlinelor premium, BMW ia un avans clar in fata competitorilor si dovedeste, inca o data, faptul ca bavarezii doresc si stiu sa creeze mai mult decat automobile. 

 

http://www.youtube.com/watch?v=iMdVgn-dDac

Share

Leave a Reply

10 + eleven =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373