Special

Reclamele auto la Super Bowl 2013

De 1 martie 2013No Comments

Va prezentam spoturile publicitare cu care producatorii auto se vor prezenta la editia din acest an a Super Bowl-ului, cel mai urmarit eveniment televizat in SUA. Pentru ca marea zi a televiziunii americane se aproprie – Super Bowl -, producatorii auto au lansat deja in mediul online o parte dintre reclamele create special pentru acest eveniment care se desfasura in acest an la New Orleans.

Super Bowl, finala campionatului de fotbal american, este cel mai urmarit eveniment programat la televizor in Statele Unite ale Americii. Peste 100 de milioane de americani stau in fata televizorului in ziua marelui meci iar urmaritul reclamelor care sunt difuzate, in pauza meciului mai ales, dar si cu alte ocazii a devenit o traditie. Industria de creatie publicitara lucreaza intens si special pentru realizarea celor mai bune spot-uri, toate fiind difuzate pe TV in ziua de Super Bowl. Industria auto este cea mai prezenta in aceasta zi la TV, chiar daca costul pentru 30 de secunde de reclama depaseste si 3 milioane de dolari.

Cum americanii si-au facut o traditia din a sta in fata televizorului de Super Bowl, producatorii auto prezenti in State si-au creat o traditie din a comanda cele mai bune spot-uri pentru a convinge cat mai multi clienti.

Bugetele de creatie sunt imense, calitatea imaginii si a montajului sunt vecine cu cinematografia si nici scenariile imaginate nu se lasa mai prejos. Daca in urma cu cativa ani, reclamele de Super Bowl ramaneau o surpriza pana in marea zi a meciului, avansul mediului online a schimbat jocul iar reclamele incep sa fie promovate pe retelele de socializare si site-uri prin teasere, mai intai, si apoi difuzate integral, chiar cu cateva zile inainte. Desigur, cateva productii raman secrete si sunt difuzate doar in timpul si la pauza jocului de fotbal american.

Faptul ca industria auto domina show-ul reclamelor la Super Bowl o confirma numarul de vizualizari de pe Youtube. Spre exemplu, reclama Toyota cu Kaley Cuoco a depasit 6 milioane de accesari. Nici spot-ul Mercedes nu sta deloc prost cu 5,6 milioane de accesari iar locul al treilea este ocupat de Audi cu 3,9 milioane de privitori. Tot ca la acelasi nivel se regaseste si reclama Volkswagen „Get in, Get happy”.
Mercedes

Cea mai interesanta campanie publicitara prezentata pana acum le apartine celor de la Mercedes, care au ridiat la un nivel deosebit promovarea noului CLA. Fara sa fie o reclama creata exclusiv pentru Super Bowl, spotul dispune de muzica celor de la Rolling Stones, de prezenta unor vedete de prima mana ca actorul William Defoe, supermodelul Kate Upton sau rapperul Usher. In acest spot, Mercedes ne propune un pact cu diavolul pentru un CLA sau alternativa, sa platesti pentru noul model.

http://www.youtube.com/watch?v=uPq7jVGPs3g

Subaru

Subaru a ales o abordare diferita pentru reclamele sale de la Super Bowl. Marca nipona a prezentat o serie de teasere care au aceeasi tema: cainii si Subaru. Sub egida „de cate ori vezi un Subaru, sezi” si pe fondul muzical din Star Wars, campania Subaru iese in evidenta mai ales prin umorul de care dispune.

 http://www.youtube.com/watch?v=vj0rEn4LO7k

http://www.youtube.com/watch?v=YLnmVe3eaLI

Kia

Kia nu a dorit sa strice surpriza pregatota pentru ziua de Super Bowl si a rulat doar cateva secunde din reclama pregatota lui Sorento, unde ne explica oarecum de unde vin copiii.

Audi

Este seara balului si nu poti saruta cea mai frumoasa fata din scoala venita cu un partener la marele eveniment. Asta daca nu te deranjeaza sa ai un ochi vanat, care oricum nu mai conteaza atunci cand conduci un Audi.

http://www.youtube.com/watch?v=ANhmS6QLd5Q

Hyundai

Santa Fe are parte la Super Bowl-ul de anul acesta de una dintre cele mai reusite reclame dintre toate creatiile industriei auto.

http://www.youtube.com/watch?v=uPZ8LZQMPys

Hyundai a realizat un spot haios pentru Sonata in care spune privitorilor ca e intotdeauna bine sa fii in fata.

http://www.youtube.com/watch?v=SohqIBOb03k

Pentru modelul Genesis, coreenii trec la un atac direct fata de greii segmentului, mizand pe pretul mult mai mic al sedanului sau de performanta. Astfel ni se spune ca Genesis are mai multi cai putere decat BMW 550i, ca este mai rapid decat un Mercedes E550 sau un Porsche Panamera S.

http://www.youtube.com/watch?v=zY49-LHyBk0

Toyota

Kaley Cuoco, vedeta feminina a celui mai urmarit serial de comedie din SUA – The Big Bang Theory -, iti indeplineste toate dorintele intr-un spot publicitar la RAV4, in care bugetul foarte mare nu a parut a fi o problema.

http://www.youtube.com/watch?v=iymBRSUfz9U

Volkswagen

Marca germana a apelat la un scenariu in care actiunea este construita treptat pentru a arata sursa fericirii: ingineria nemteasca.

http://www.youtube.com/watch?v=9H0xPWAtaa8

Share

Leave a Reply

nineteen + 15 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373