Un prototip Hyundai Ioniq versiunea hibrid – creat pentru curse, dezvoltat de echipa Hyundai Motor America – a stabilit un nou record de viteza de 253,994 km/h, pe pista de sare din Bonneville, Utah. Rezultatul a fost omologat de FIA in categoria vehiculelor hibride derivate si modificate fata de productia de serie, viteza maxima atinsa fiind de 258,621 km/h.
“Suntem incantati ca am reusit sa stabilim un nou record omologat FIA in categoria hibrid, prin intermediul modelului Ioniq”, a declarat Mike O’Brien, Vicepresedinte Corporate si Product Planning al Hyundai Motor America.
“Un rol foarte important l-a avut echipa de ingineri Hyundai din Statele Unite, care a testat toate prototipurile pentru a raspunde exigentelor consumatorilor”, a mentionat Mircea Gradu, Director al Echipei de Inginerie Hyundai Motor America. “Pe masura ce Ioniq era testat deveneam din ce in ce mai impresionati de rezultate. De aceea, ne-am gandit sa ridicam stacheta pentru acest model si asa s-a nascut aceasta idee”.
Pentru a stabili recordul au fost realizate o serie de modificari:
Sistem de propulsie:
– sistemele de admisie si evacuare au fost optimizate
– motorul, transmisia si unitatea de control electronica hibrid (ECU) au fost recalibrate
– sistemul de aer conditionat si accesoriile auxiliare au fost eliminate
– sistemul Nitrous Express de injectie directa cu oxid de azot a fost controlat din habitaclu
Aerodinamica:
– grila fata a fost preluata de la modelul Ioniq Electric
– au fost realizate modificari aerodinamice in partea inferioara a caroseriei
– numeroase componente din interior au fost eliminate / modificate pentru a deveni mai usoare
Suspensie:
– suspensiile Progress Competition au fost optimizate si coborate cu 100 mm
– au fost utilizate jante din aliaj usor si anvelope Goodyear® Eagle
Siguranta:
– structura de siguranta (roll cage) a fost dezvoltata de Bisimoto
– dispune de sistem de centuri de siguranta cu prindere in sase puncte, scaune de curse si echipament special pentru pilot marca Sparco®
– beneficiaza de un sistem de stingere a incendiului, care se declanseaza automat si care deconecteaza bateria si parasuta de siguranta utilizata la franare