Teste

Recreatie in natura urbana – Test Honda CR-V

De 11 ianuarie 2013No Comments
; ; ; ; ;

Ajuns la a patra generatie, Honda CR-V imbraca calitatile unui crossover matur, evoluat de-a lungul generatiilor precedente, si ofera un plus vizibil de prospetime atat la interior cat si la exterior.

Fie ca vorbim de Compact Recreational Vehicle sau Comfortable Runabout Vehicle tot la Honda CR-V ne referim. Exista inca un mister legat de adevarata semnificatie a indicativului CR-V, insa noi stim ca modelul Honda este un crossover pur-sange, unul dintre cei mai buni componenti ai acestui segment aflat la mare moda in actuala lume a automobilelor.

Cine a condus o Honda nu are cum sa nu se indragosteasca de masinile japoneze, excelente prin corectitudinea de care dau dovada sau fiabilitatea lor. La inceput, oamenii si-au dorit masini care pot sparge barierele asfaltului si pot patrunde in natura, de la drumurile cu pietris pana la pietrele fara drumuri. Odata ce au obtinut asta, s-au intors cu gandul catre asfalt, pastrand ceva din nostalgia masinilor neconditionate de acest element.

Soferii de crossovere folosesc acest tip de vehicule in proportie covarsitoare pe drumurile publice,  iar acest tip de vehicule este construit in mare masura pentru drumurile publice, insa ofera un ceva in plus. Pentru unii este promisiunea unei aventuri, pentru altii poate doar o pozitie mai inalta la volan si poate un sentiment sporit de siguranta. Orice ar fi, este vremea crossoverelor iar noul CR-V a ajuns tocmai la tanc pentru o piata care devine din ce in ce mai aglomerata si mai interesanta.

Motor

Desi in Romania tot ce depaseste 2.0 litri in materie de motoare intra la o alta categorie de clienti, dat fiind taxele, motorul diesel de 2.2 litri pare mai interesant decat benzina de 2.0 litri cu 155 cai putere. Si spunem asta si dintr-un motiv pur subiectiv, pentru ca am testat noul Honda CR-V in echiparea cu 2.2 litri i-DTEC si 150 cai putere. Este un motor caruia ii poti gasi putine hibe, abundand practic de corectitudine. Vorbim despre un turbodiesel cu 150 cai putere disponibili la 4000 rpm si un cuplu maxim de 350 Nm, realizabil la 2000 rpm.

Propulsor excede necesitatile unei masini gandite pentru uzul zilnic, chiar daca la nivel de top nu ofera cel mai satisfacator dintre raspunsuri. Caracterul lui agil, oferit de cuplul inalt, si silentiozitatea caracteristica noilor generatii de diesel-uri sunt elemente de care va veti desparti cu greu cand vine vorba sa treceti la o alta motorizare. O chestiune mai bizara este cutia automata cu care a fost prevazuta versiunea testata de noi. La acest capitol se intrevad influentele pietelor mama pentru CR-V – SUA si Japonia.

O automata cu 5 trepte este o raritate pe piata europeana, insa probabil este o banalitate peste Ocean. Lipsa unei trepte nu o vei simti decat pe autostrada, cand ai putea beneficia de o bine venita reducere de turatie la viteze inalte. Cum butonul Econ este marca inregistrata Honda, cateva cuvinte despre nivelul consumului se impun de la sine. Honda mentioneaza un consum mixt de 6,8 litri la 100 km in cartea tehnica. In traficul real, Hona CR-V ajunge, in conditiile in care nu este deloc menajata – se foloseste modul de condus S si este dezactivata functia Econ – la un consum de circa 12 litri la 100 km. In conditiile unui rulaj normal si cu aportul functiei Econ, consum scade pana la 9 litri la 100 km. La drum lung, consumul scade semnificativ in comparatie cu cel urban dar este dificil de atins cifrele oficiale ale producatorului.

Dinamica & Comportament

De la o masina cu o masa de 1,7 tone nu te poti astepta sa accelereze de la 0 la 100 km/h mai repede de 10 secunde, iar CR-V nici o face. Nici la capitolul viteza de top lucrurile nu impresioneaza mai mult, in conditiile in care 190 km/h nu mai este o cifra suficienta pentru multi dintre pasionatii de viteze de pe la noi. Valorile oferite de SUV-ul Honda sunt normale si chiar imbucuratoare, daca ne amintim ca avem de a face cu un 4×4 prevazut cu transmisie automata.

Inginerii Honda au facut din suspensia lui CR-V exact acelasi lucru pe care l-au facut si din suspensia noului Civic, comparativ cu vechile generatii ale modelelor. Orientarea catre confort a fost cuvantul cheie din capul inginerilor niponi iar acest lucru se vede in satisfactia oferita de dinamica vehiculului. Noua generatie are un minus la capitolul dinamica in fata vechii generatii, insa lucrurile se prezinta si asa la un nivel destul de inalt. Satisfactia oferita unui sofer care prefera agilitatea nu a scazut iar in modul S, raspunsul este si mai spectaculos. In schimb s-a obtinut mai mult confort, de multe ori rigiditatea vechii generatii fiind deranjanta.

Ca orice SUV, fie el si unul compact, Honda CR-V imprima un ruliu pe viraje, insa nu este unul sacaitor si deloc unul alarmant, cum se intampla la alte modele. Directia a ramas ferma, precisa si cu un feedback bun. Modelul nipon nu mai este acelasi la modul in care se comporta pe sosea. Chiar daca confortul creste, pe drumurile forestiere complicate nu prea poate fi vorba de o aventura in limitele sigurantei si integritatii, insa pe drumurile cu macadam, CR-V-ul se descurca minunat. Comportamentul vehiculului s-a schimbat, comparativ cu vechea generatie, si din prisma masei, noul CR-V fiind cu 70 kg mai usor, lucru care-l face mai agil dar si mai putin astamparat pe viraje.  

Design

Comparativ cu vechea generatie, CR-V a cunoscut un salt extraordinar din punct de vedere estetic. Este un castig evident la acest capitol, modelul aratand bine din toate unghiurile. Partea frontala a primit un plus de agresivitate meritat, descris printr-o grila mare, dominanta, un spoiler sofisticat si blocuri optice menite sa ofere o senzatie ofensiva. Forma usor curbata a capotei este ca un semn smecheresc cu ochiul care te trimite cu privirea catre unghiurile complicate nascute din formele partii frontale.

Din profil, linia stilistica se mai cuminteste si in acelasi timp rotunjeste, dar look-ul ramane unul placut la vedere si, poate mai important, unul coerent. De la stalpul A incolo designerii au adoptat un limbaj mai putin agresiv si mai mult fluid, iar spate vine sa inchida aceasta bucla estetica destul de eclectica. In acest peisaj, cumintenia spatelui vine natural iar forma stil bumerang a stopurilor pare sa fie singurul element de risc. In spatele detaliilor sta un fond coerent si atractiv, motiv pentru care se poate spune ca CR-V s-a infrumusetat odata cu inaintarea in varsta.

Interior

Honda este unul dintre expertii in design interior. Forma sofisticata a plansei de bord si calitatea materialelor au fost semnaturi ale marcii si in trecut, insa pentru noua generatie lucrurile au evoluat cu o treapta si mai sus.

Un prim sentiment oferit de CR-V este cel al spatiului mult mai eficient. Amplasarea schimbatorului pe consola a eliberat zona dintre scaunele din fata si s-a dovedit o solutie extrem de bine primita. Desenarea bordului a fost poate cel mai reusit element al noului interior, insertiile cromate, plasticul fin si moale si nu in ultimul rand amplasarea ergonomica a functiilor de comanda au rolul de a crea o atmosfera extrem de reconfortanta. Instrumentarul este dominat de un ceas mare care indica kilometrajul si in mijlocul caruia putem observa datele computerului de bord. Pe langa LCD-ul amplasat pe consola, in prelungirea ei, la mijlocul bordului, avem un al doilea display mai mic care ofera informatii legate de sistemul audio sau parametrii vehiculului.

Epoca digitala este la ea acasa in Honda CR-V, dar lucrurile nu se opresc aici. Daca bordul ni s-a parut a fi fantastic, excelent desenat, nu puteam trece cu vederea hayonul cu deschidere electrica sau sistemul inteligent de rabatare a banchetei spate, ideal pentru obtinerea unei suprafete de incarcare superioare. Sarcina soferului este usurata prin mini-panoul de comanda amplasat in stanga, unde pe langa butonul Econ intalnim butonul de deschidere al hayon-ului sau cel al functiei de Hill Descent Control (HDC). Spatiul nu este o problema pentru pasagerii lui CR-V, nici macar pentru ocupantii locurilor din spate, iar portbagajul pune la dispozitie un volum de 589

Concluzie

Nu poti intelege rolul unui SUV compact pana nu calci intr-unul din ele. Pana nu simti acea linistitoare pozitie mai inalta la volan, pana nu dai de senzatia de siguranta superioara, usor ingamfata, asa cum ii sta bine unui SUV. Pana atunci nu vei descoperi placerile vietii in compania unui crossover. Honda CR-V cultiva si face cinste acestui fenomen, fiind mai bine facut de la o generatie la alta. Noul model reuseste sa impuna un habitaclu absolut senzational, propune un motor eficient si mai mult decat multumitor si un exterior in sfarsit frumos.

Un cumul de factori s-au intalnit pentru a face din a patra generatie a lui Honda CR-V cea mai spectaculoasa de pana acum, si  unul dintre cele mai bune crossovere din segment.  Noul CR-V are un pret de plecare in Romania de 24.676 euro cu TVA.  Noi am testat versiunea de varf a modelului, prevazuta cu echiparea Executive si toate dotarile suplimentare. In aceste conditii, pretul modelului a crescut semnificativ, ajungand la 39.916 euro cu TVA.

Share

Leave a Reply

eighteen + 8 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373