Red Bull Racing a dezvaluit noul monopost de Formula 1 cu care va concura campionul mondial din ultimele patru sezoane – Sebastian Vettel – in sezonul 2014. Noul regulament tehnic impus de FIA nu a transformat, in mod uimitor, si monopostul Red Bull intr-o masina mai putin atragatoare.
Adrian Newey, geniul pe seama caruia sunt puse titlurile mondiale obtinute de Red Bull, a reusit sa dea o forma aerodinamica atragatoare masinii botezate RB10. La fel ca Ferrari F14-T, monopostul Red Bull prezinta un nas conventional, ce poate fi descris in cazul lui RB10 cu un unghi de coborare mai mic si un varf extrem de ascutit.
Se poate observa usor cum echipele Red Bull si Ferrari, considerate favorite inaintea noului sezon, au mers pe un design conventional si nu au adoptat strategia aerodinamica a celorlalti competitori, care au impus solutii aerodinamice mult mai agresive. Newey a reusit sa faca poate cea mai atragatoare masina, insa spune ca nu a fost usor cu noul motor impus de regulament, un V6 de 1.6 litri turbo.
Inginerul Red Bull spune ca motorul a fost cea mai dificila piesa a puzzle-ului. “V8-ul era un pachet bine cunoscut, dar cu noile motoare, e mai usor de montat unitatea termica, insa dupa asta vine turbina, intercooler-ul, sistemele electrice, generatorul electric si bateriile mult mai mari”, a comentat Newey.
Christian Horner, seful echipei Red Bull, spune ca motoarele vor face diferenta in acest an, in special puterea lor maxima dar si fiabilitatea. In prima zi de teste la Jerez, primele din acest sezon, monopostul Ferrari condus de Kimi Raikkonen a fost cel mai rapid, dar cei de la Red Bull nu au intrat pe pista. {gallery}Red Bull RB10{/gallery}