Teste

Regele Leu – Test cu Peugeot 508

De 8 iulie 2012No Comments

Voom.ro a realizat un test cu noul Peugeot 508 echipat cu motor de 2.0 litri HDi si 140 de cai putere si oferit de importatorul marcii franceze in Romania: Trust Motors.

A trecut ceva timp de cand Peugeot a lansat un model avant la lettre. Era vremea cand indicativi precum OZN sau SF erau atribuiti modelului 407. Vechiul sedan frantuzesc a ramas un model vanat de iubitorii de masini la mana a doua si Peugeot a adus in prim-plan succesorul sau: noul 508. Schimbarea numerica nu este gratuita sau doar un algoritm prin care sunt denumite modelele Peugeot, insemnand si o revolutie de design, platforma, constructie sau motorizari. Raspunsul adus fratelui corporatist Citroen C5 a fost pe masura si se inscrie in acelasi principiu: masina frantuzeasca la calitate nemteasca.

Nu stim daca lucrurile stau tocmai asa, insa asta am incerat sa aflam in cadrul testului realizat de Voom.ro cu noul Peugeot 508, echipat cu motor diesel de 2.0 litri HDi si 140 de cai putere.

Un diesel vibrant

In spatele capotei se ascunde un propulsor de 2.0 litri HDi. HDi este una dintre legendele umblatoare ale marcii Peugeot iar acest lucru a fost tratat cu respect si de inginerii sau proiectantii noului 508. Faptul ca o motorizare atat de cautata in Europa precum cea de 2.0 litri diesel nu putea lipsi din gama lui Peugeot 508 nu mai intra in discutie, insa este aceasta motorizare ceea ce cautam?

Motorul este gandit pentru confortul clasei mijlocii, oferind un comportament corect si o tinuta graduala. Cei 140 de cai putere disponibili la 4.000 rpm si cuplul maxim de 320, realizabil la 2000 rpm, sunt mai mult decat suficiente pentru publicul tinta al acestei motorizari.

Daca ar fi sa-l comparam, am putea spune ca motorul este lipsit de vivacitatea unui TDI cu aceleasi caracteristici, remarcandu-se prin felul greoi si sigur in care face pasul inainte. Accelereaza usor, gradual, urca mai greu in turatie, mai ales dupa 2.500 rpm, insa nu te dezamageste asa cum s-ar crede, asta daca nu luam in calcul nivelul de vibratii de la relanti. In acest punct, Peugeot 508 se dovedeste a fi usor indecent cu clientii deceniului doi din secolul XXI. Inginerii Peugeot vor avea de munca la nivelul vibratiilor, a antifonarii si chiar a zgomotului invechit pe care diesel-ul 2.0 HDi cu 140 de cai putere il face cand vor trebui sa lanseze versiunea facelift. In schimb, clientii maturi il vor indragi din prima, deoarece nu te “baga in scaun” la prima apasare a pedalei si nici nu te dezamageste in momentul in care ai nevoie de putere si viteza la o turatie joasa.

Consumul oficial arata foarte bine daca ne referim la cifrele publicate de Peugeot. Vorbim despre un consum mediu de 4,8 litri, unul urban de 6,4 litri si unul extraurban de 3,9 litri. La nivelul soselei lucrurile astau un pic diferit, in sensul ca consumul urban ajunge la aproximativ 8 litri la 100 km, fara sa abordam un stil de condus cumpatat. In afara orasului, la drum lung, un consum de 4.0 litri este posibil daca se ruleaza cu o viteza medie de 80-90 km/h in treapta a sasea a cutiei de viteze. Transmisia manuala cu sase rapoarte nu are menirea de a impresiona pe nimeni, insa ofera un confort placut celui aflat in spatele volanului.

Dinamica & Performante

Motorizarea diesel de 2.0 litri este inchinata in mod special soferilor linistiti, celor care au responsabilitati familiale, ca sa folosim un cliseu. Chiar si in aceste conditii, acceleratia de la 0 la 100 km/h are nevoie de un timp mai mult decat decent de 9,8 secunde, iar viteza maxima ajunge la 210 km/h. Sunt cifre normale si corecte pentru un sedan gandit in spiritul de confort si performanta in regim de anduranta. Intr-un oras ca Bucuresti, modelul francezilor este o adevarata desfatare, deoarece reprezinta  una dintre putinele masini sub care nu se resimte trecerile peste gropi sau cunoscutele denivelari de la nivelul soselei. Pe un traseu virajat se resimte acelasi caracter de vehicul dedicat oamenilor linistiti. Peugeot 508 este enervant de calm in momentul in care se chinuie sa negocieze un viraj mai complicat, ruliul si comportamentul subvirator spunandu-si cuvantul la acest capitol.

Suspensia orientata catre confort va face o pereche de vis cu un sofer calm, educat in spiritul unui condus defensiv sau pentru care siguranta este principiul de baza cu care pleaca la drum. Sedanul nu ofera un comportament sportiv decat daca ne gandim la directia destul de ferma pentru dinamica in general calma a vehiculului.

Clasicul design modern

Peugeot a avut de asteptat aparitia lui Citroen C5 pentru a aputea derula propria propunere din aceasta clasa. Citroen pretinde ca C5 bate la usa segmentului premium, insa Peugeot 508 pare mai elegant din acest punct de vedere. Nu mica trebuie sa fi fost mirarea francezilor cand au vazut ca Peugeot 508 este cu 13 mm mai lung decat C5, oferind in acelasi timp un plus considerbil de volum la nivelul portbagajului.

In schimb, 508 nu a cunoscut acelasi entuziasm printre amatorii de masini frumoase precum stramosul sau 407. Este primul Peugeot dupa mult timp care vine cu un design diferit, desi in mod paradoxal spre deosebire de 407 are mai multe elemente stilistice comune cu restul gamei. Modelul din Hexagon da dovada de o doza puternica de agresivitate in momentul in care este privit din fata, dar se cuminteste prin proportiile si liniile lateralului pentru a ajunge la un nivel de stil si eleganta desavarsite in partea din spate. Designerii din Hexagon au o placere deosebita de a crea controverse, iar linia eleganta a spatelui cu banda cromata de la nivelul portbagajului parca tocmai pentru asta au fost facute. Important este ca lumea de pe strada il priveste curioasa, examinand cu atentie noua linie stilistica impusa de birourile din Sochaux. 

Interior

Interiorul pastreaza revolutia de imagine de la exterior si propune un design avant la lettre menit sa ofere un nivel sporit de confort si eleganta pentru clientii tinta. Amplasarea comenzilor pe volan si desenul consolei centrale creeaza un contrast reusit cu simplitatea plansei de bord accesorizata doar prin insertia unei benzi din crom. Scaunele sunt in ton cu propulsorul si ofera acelasi confort si aceeasi liniste desavarsite. Din punct de vedere calitativ, francezii au facut un compromis intre plasticul moale prezent in locurile de maxima vizibilitate si plasticul de calitate inferioara amplasat in destule locuri ale habitaclului. Fata de modelul precedent, noul 508 ofera un interior mai spatios atat pentru locurile din spate cat si pentru pasagerii din fata. Orientat catre familiile numeroase, sedanul va fi un adevarat exemplu de generozitate la nivelul spatiului, confortului si compartimentelor de depozitare.

Concluzie

 

Peugeot a reusit sa faca un exercitiu de design reusit, atat pentru interior cat si pentru exterior. Noul model iti va lua ochii odata ce apare pe scena, insa se pare ca de aceasta data designul nu pare o perdea sub care se ascund monstri. Peugeot 508 pare sa ofere un nivel de corectitune mai mare decat predecesorul sau, iar asta nu poate insemna decat progres. Sub designul care imbina elemente de agresivitate cu linii clasice se ascunde un model surprinzator de eficient si corect asa cum este el in motorizarea de 2.0 litri HDi si 140 de cai putere. Noul sedan frantuzesc poate fi comercializat din showroom-urile Trust Motors incepand cu un pret promotional de 19.810 euro cu TVA, pentru versiunea standard cu motor 1.6 VTI. Modelul testat de Voom.ro, prevazut cu propulsorul diesel de 2.0 litri si 140 de cai putere, ajunge la un pret special de 23.735 euro cu TVA. Peugeot 508 si-a intrat deja in rolul de “regele leu”, ca tanarul lider al unei game ce astepta de cam prea mult intinerirea.

Share

Leave a Reply

twenty + nineteen =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373