
Renault a prezentat la Salonul Auto de la Geneva noul Clio, a cincea generatie a unui model de referinta vandut deja in 15 milioane de exemplare. Lansat in 1990, Clio a devenit cel mai bine vandut model la nivel mondial al Grupului Renault. Considerata cel mai adesea cea mai iubita masina frantuzeasca, aceasta si-a crescut vanzarile chiar din 2013, devenind lider al segmentului B in Europa. Intre 2012 si 2018, in fiecare an, s-a vandut mai bine decat anul precedent, asigurand o performanta comerciala exceptionala.
Mai modern, mai atletic, noul Renault Clio se bazeaza pe ADN-ul care i-a garantat succesul timp de aproape 30 de ani. Acesta valorifica fiecare dintre punctele forte ale celor patru generatii anterioare pentru a deschide un nou capitol al evolutiei sale.
Conceput in conformitate cu principiul „Evolutie si revolutie”, Noul Clio se reinventeaza: design-ul exterior evolueaza spre o silueta mai matura, in timp ce design-ul interior este complet regandit. Noul model castiga in vitalitate si modernitate, ramanand usor de recunoscut, in ciuda faptului ca este complet revizuit. La interior, revolutia este usor de remarcat. Habitaclul complet reproiectat este inspirat de segmentele superioare, atat in ceea ce priveste calitatea perceputa, cat si tehnologia disponibila.
Design
Mai sofisticat si mai dinamic din toate unghiurile, Noul Clio preia formele senzuale ale generatiei anterioare. Modelul isi pastreaza expresivitatea si profilul elegant. In partea din fata, capota incorporeaza o linie sculptata. Calandrul devine mai mare, iar bara de protectie din fata este mai bine evidentiata cu ajutorul unei grile care asigura racirea optima a motorului. In ceea ce priveste dimensiunile laterale, Clio V este scurtat cu 14 milimetri (lungime 4048 mm, latime 1798 mm), insa asigura mai mult spatiu in habitaclu. Caroseria este mai joasa cu pana la 30 de milimetri (inaltime 1440 mm) pentru o performanta aerodinamica si sportivitate mai bune. Rotile de 17 inch (in functie de versiune) imbunatatesc dinamica vehiculului. Detaliile precum antena, proiectoarele cu LED-uri, portbagajul si linia cromata in jurul suprafetei laterale vitrate sustin modernizarea design-ului exterior si, ca in cazul interiorului, imbunatatesc calitatea perceputa.
Interior
Dispunand de un design mai compact, pentru a oferi mai mult spatiu si pentru a integra mai multe tehnologii la bord, noul „Smart Cockpit ” al modelului Clio este orientat catre sofer. Linia bordului fluida subliniaza impresia de latime. Echipat cu cele mai mari ecrane din segment, modelul ofera o ergonomie moderna pentru o experienta de conducere mai placuta. Noua versiune Clio aduce si inovatii in segmentul larg accesibil, printre care si frana de parcare electrica, deosebit de utila la condusul in oras.
Motorizari
Noul Clio beneficiaza de o gama completa de motorizari pe benzina – toate noi in gama – si diesel, ale caror putere acopera o paleta larga: de la 65 la 130 CP. Aceste motorizari sunt dotate cu tehnologie de varf care le permite sa raspunda celor mai recente norme in vigoare, cu niveluri de consum si emisii ce se situeaza la cele mai bune valori de pe piata.
In plus, pentru prima data in Groupe Renault, o motorizare hibrida numita E-TECH va fi propusa din 2020. In total, vor fi disponibile 9 combinatii de motor-cutie de viteza, astfel incat fiecare sa-si poata alege configuratia cea mai potrivita propriului stil de condus.
Cu motorizarile 1.0 TCe si 1.3 TCe dezvoltate de alianta Renault-Nissan-Mitsubishi si cu motorizarea E-TECH proiectata de Renault, Noul Clio inglobeaza perfect sinergiile din strategia Groupe Renault si a partenerilor sai din Alianta.
Noul Renault Clio va fi lansat in Romania in a doua parte a anului.