ElectricStiri

Renault lanseaza Megane E-TECH Electric, rivalul lui VW ID.3

De 8 septembrie 2021septembrie 21st, 2021No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Cel mai important model prezentat de Renault la IAA Munchen este noul Megane E-TECH Electric, concurent direct cu VW ID.3. Folosind platforma CMF-EV, acesta are 4,21 metri lungime, 1,77 m latime, un metru jumatate inaltime si un ampatament generos, de 2,7 metri. Luca de Meo, CEO Renault Group, caracteriza masina drept “GTI-ul vehiculelor electrice”, iar aceasta afirmatie se bazeaza pe insasi conceptia masinii, cu accent pe dinamism.

Motor nou, doua puteri si doua capacitati pentru baterie

Dezvoltat de Alianta Renault-Nissan-Mitsubishi, noul motor este produs in doua locatii: Franta, pentru Renault si Japonia pentru Nissan. Cantareste 145 kg (cu ambreiajul inclus), cu 10% mai putin decat motorul folosit in prezent de ZOE, chiar daca performanta sa este superioara. Sunt disponibile doua versiuni, de 130 CP si 250 Nm, respectiv 218 CP si 300 Nm, suficient pentru ca sprintul 0-100 kmh sa dureze doar 7,4 secunde.

Si bateria este noua, cantareste 395 kg si are cea mai mica grosime de pe piata: 110 mm. Comparativ cu bateria folosita de ZOE este cu 40% mai mica, iar dimensiunile sale compacte contribuie la obtinerea inaltimii caroseriei de doar 1.5 metri. Sunt disponibile doua capaciati, de 40 kWh si autonomie de 300 km, respectiv 60 kWh si autonomie de 470 km, in vreme ce incarcarea se poate face la priza casnica (2,3 kW), statii de 22 kW si 130 kW. Ultima dintre ele poate incarca baeria in 30 de minute cu suficienta energie pentru o autonomie de 300 km.

Interior dominat de sistemul de infotainment OpenR

Megane E-TECH Electric aduce in serie display-ul OpenR, vazut pana acum pe concepte precum TreZor (2016), SYMBIOZ (2017) si MORPHOZ (2019). Este vorba despre doua ecrane legate, in forma de L, practic sistemul de infotainment (12 inci, portret) si instrumentarul de bord (12,3 inci, landscape). Sunt in total 774 cmc de ecran, mai mult decat la orice alt model din segment. In versiunea de baza, instrumentarul de bord are ecran de 9 inci. Sistemul OpenR este bazat pe Android OS, cu software dezvoltate de Google.

Tapiteria textila a primelor niveluri de echipare este facuta din materiale 100% reciclabile, in vreme ce in varful ofertei este folosita pielea, inclusiv Alcantara. Apare si un nou material inovator, denumit Nuo, obtinut din lemn 100%, iar lumina ambientala full LED respecta ritmul circadian uman, schimbandu-si culoarea la fiecare 30 de minute. Renault anunta un spatiu interior mai mare decat al versiunii termice, dar nu comunica decat valoarea de 21 cm disponibila pentru genunchi, pe bancheta. 

Megane E-TECH Electric introduce o noua generatie a sistemului MULTI-SENSE, cu programele Eco, Comfort, Sport si My Sense. In ceea ce priveste sistemele ADAS, sunt incorporate 26 de functii si sisteme, grupate in trei categorii: conducere, parcare si siguranta. La lansare, masina este disponibila in trei niveluri de echipare si sase culori exterioare, inclusiv bi-ton. Vanzarile vor incepe in martie 2022.

Share