Am aflat inca de anul trecut de planurile Renault-Nissan de a lansa o arhitectura flexibila, care sa permita dezvoltarea oricarui tip de vehicul, insa acum cei doi producatori au prezentat oficial noua platforma CMF (Common Module Family).
Cuvatul „platforma” nu este chiar potrivit pentru a descrie aceasta solutie, deoarece este vorba mai mult de o compartimentare a componentelor unei masini pe zone (motor, punte fata, punte spate, habitaclu), acestea urmand sa fie combinate pentru a da nastere unor masini din cele mai diferite categorii, de la hatchback la SUV.
Gratiue acestui sistem, costul de proiectare al unui automobil nou poate sa scada cu pana la 40 %, CMF oferind posibilitatea de integrare a noilor tehnologii mai repede decat pana acum, ceea ce creaza un avantaj fata de concurenta.
Primele modele care vor beneficia de noua „platforma” CMF sunt noile generatii Nissan Qasqai si X-Trail ce urmeaza sa fie prezentate spre sfasitul acestui an, Renault urmand sa lanseze anul viitor Espace, Scenic si noul Laguna, toate trei avand la baza tehnologia CMF.