Chrysler si GM au publicat rezultatele financiare aferente celui de-al treilea semestru al anului. Chrysler a raportat un profit net de 464 milioane de dolari pentru perioada analizata, in timp ce GM raporteaza 700 de milioane de dolari.
Daca pentru Chrysler, suma reprezinta o crestere de 22% fata de aceeasi perioada a anului trecut, GM sufera o scadere spectaculoasa, de la 1,5 miliarde de dolari cat raportase in 2012. Plusul celor de Chrysler este datorat cresterii vanzarilor cu 8 procente, pana la 603.000 vehicule livrate in intreaga lume.
Gradul mare de profitabilitate al modelelor Jeep Grand Cherokee sau Ram 1500 a contribuit la cresterea venitului net, sustine Sergio Marchionne, CEO Fiat si Chrysler.
Cazul GM este mai complicat si are directa legatura cu unele cheltuieli speciale. 800 de milioane de dolari au fost cheltuiti pe rascumpararea de actiuni.
Si asta este demonstrata de venitul net, care a urcat cu 1,4 miliarde de dolari in trimestrul al treilea, de la 37,6 miliarde in 2012 la 39 miliarde in 2013. Dan Akerson, CEO GM, a tinut sa vorbeasca totusi despre un progres, mentionand cresterea cotei de piata la nivel global pentru brandul Chevrolet.