Teste

Rosu aprins – Test cu Alfa Romeo Giulietta

De 8 iulie 2011No Comments

Pentru cine vrea o poveste de dragoste intre barbatul alfa – Romeo – si frumoasa Giulietta ii invitam sa faca cunostinta cu Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde, mai precis cu versiunea de performanta a noului model italian, prevazuta cu motorul de 1.8 TBI si 235 cai putere.

Relatiile de lunga durata nu au darul de a fi atat de pasionale, pentru a nu arde repede, iar Alfa Romeo Giulietta 1.4 M-Air cu 170 de cai putere este o varianta umana, mult mai corecta am putea spune, a ceea ce poate oferi in mod real renasterea iconicului model al anilor ’50.  Cu 235 de cai putere pe puntea fata te poti considera fericit, dar pentru cat timp? De asta spunem ca Alfa Giulietta cu 170 de cai putere, dezvoltati de noul motor MultiAir de 1.4 litri, pare o varianta mult mai sanatoasa la cap.

Un Alfa Romeo este o aventura, nu stii de unde incepe si incotro se indreapta. Scopul nostru, dupa ce am dat cu nasul in roseata lui Quadrifoglio Verde, a fost sa demonstram ca o versiune mai cuminte este alegerea corecta. In special pentru cei care doresc o masina de zi cu zi si nu o jucarie inchinata circuitului. Si Alfa Giulietta 1.4 litri 170 CP nu este tocmai o codoasa a gamei, oferind un nivel deosebit de performanta, agresivitate si dinamica, dar si un consum mult mai prietenos.

Design Alfa Romeo

Desigur ca fara platforma C-EVO renasterea lui Giulietta nu ar fi fost tocmai un subiect de actualitate. Sinergiile din cadrul unui grup auto au ajuns mai importante ca oricand, insa emblema originalitatii nu a fost pierduta niciodata, sau aproape niciodata. Te poti intreba unde au disparut designerii Alfa Romeo din 1965, cand Alfa tragea pe dreapta modelul Giulietta. O analiza pozitiva ar putea pronunta numele Giulia, insa nu vorbim de aceeasi mancare de peste, mai ales daca dam la o parte versiunile Giulia Spider sau Giulia Spint Speciale. Designul noului Giulietta este spectaculos cu S-mare. Sunt un milion de lucruri de spus sau putem tace si privi uimiti cat de bine a fost reinterpretat designul clasic pe generatia anilor 2000. Este capitolul  unde Alfa Romeo puncteaza intotdeauna, iar Giulietta nu poate face exceptie. Formele fluide, rotunjite, care ne aduc aminte de vechiul Giulietta, au primit o supradoza de agresivitate bine venita, totul intr-un cadru unitar care se apropie de perfectiune. Alfa Romeo Giulietta este un magnet. Nu o poti priviri fara sa zambesti mirat si fascinat de formele voluptuoase. Este o Marilyn Monroe a zilelor nostre, adica o Uma Thurman in toata splendoarea ei. Designul frontal abunda de senzualitate, fara sa se dezica de semnatura marcii extrem de bine conturata prin forma grilei frontale. Blocurile optice cu LED-uri sunt responsabile pentru privirile cu subinteles de flirturi, insa adevarata bomba explodeaza in momentul in care privim stopurile de lumini de pe spate. In orice situatie, Giulietta stie sa faca cu ochiul si nu-si ascunde deloc tinuta sexy.

Interior axat pe confort

Nu ne-am desprins 500 km de Giulietta, timp in care am trait o experienta intensa la interior. Intensa pentru ca dincolo de volanul acoperit de o piele constransa prins cusaturile incrucisate zaceau o directie de exceptie, o herghelie impresionanta de cai putere sau un sistem DNA cu care Alfa a cam cucerit inimile dependentilor de adrenalina, daca ne referim la modul Dynamic.

Insa sa vorbim mai intai de viata la bordul Giuliettei. Daca este sa discutam tehnic, trebuie sa subliniem ca habitaclul este o evolutie a interiorului propus de Fiat Bravo, insa daca analizam cu atentie vom vedea ca nivelul confortului oferit de materialele si finisajele superioare este mult ridicat. Alfa Romeo reuseste sa ne aduca aminte despre trecutul ei recent mai putin fericit cand privirea sau simtul tactil se opresc asupra unor elemente din plastic mai putin decente. Plansa de bord nu este atat de salbatica ca in cazul lui Alfa 159, insa reprezinta o evolutie considerabila fata de ceea ce exista pe vechiul 147. Nu poti sa nu remarci pedalierul din aluminiu sau designului schimbatorului, insa la un drum lung tot atat de placute sunt si suporturile de pahare sau cotiera centrala. Italienii nu sunt maiestri ai artei ergonomice, preferand sa construiasca masini de dragul frumosului si nu neaparat pentru a fi practice.

Cerintele pietei s-au schimbat, oamenii petrec mult mai mult timp intr-o masina, iar interiorul Giuliettei nu putea fi altfel.  In locul scaunelor sportive, am avut placerea sa stam lipiti de Giulietta pe parcusul unei jumatati de mii de kilometri cu ajutorul unor scaune confortabile, cu o sustinere laterala relativ buna. Daca este sa vorbim despre spatiul interior, merita sa subliniem ca pasagerii din fata sunt mult mai bine rasfatati decat trei adulti care impart bancheta din spate. La un drum lung, Giulietta ar deveni mult mai prietenoasa pentru doi adulti care sa imparta bancheta din spate. In portbagaj, hatchback-ul ofera un spatiu de stocare de 350 litri, suficient pentru depozitarea unui morman de bagaje.   

All Inclusive: 170 CP + DNA

Giulietta este mult mai confortabila decat multe dintre modelele Alfa Romeo ale ultimilor ani. In plus, o dispunere coerenta a butoanelor de comanda pe consola centrala sau amplasarea manetei DNA in cel mai accesibil loc pentru mana dreapta, sunt elemente ce maresc gradul de prietenie dintre masina si client. Nu vorbim despre un interior atat de cool, de care te poti indragosti la prima vedere, asa cum este cu exteriorul, insa in timp vom observa cat de prietenos si confortabil poate fi.

Sistemul DNA a devenit un bun comun pentru Alfa Romeo, insa actionarea modului Dynamic, care aduce o schimbare brusca a comportamentului vehiculului, ne aminteste de fiecare data ca stam de vorba cu o felina periculoasa. Am spus de la inceput ca pentru cei care Alfa Romeo inseamna pasiune, Quadrifoglio Verde este oferta ideala, insa pentru cei care achizitia unei masini este rezultatul unei proces de analiza si premeditare, cea mai interesanta oferta pe benzina este motorul 1.4 MultiAir cu 170 de cai putere. Testul nostru la drum lung s-a intins pe o distanta de 500 km, unde am inregistrat un consum mediu de 7,4 litri la 100 km, mult sub cifra oficiala de 4.6 litri. In mediul urban, cifrele de consum s-au situat la nivelul de 8,1 litri la 100 km, aproape de valoare oficiala de 7,8 litri.

Sportiva cu un consum ideal

In acest punct se naste o discutie. Intentia noastra a fost demonstram ca un model cu sex-appeal si cai putere din plin poate raspunde necesitatilor unui client care doreste pe langa dinamica si un consum relativ mic. 7,4 litri la 100 km intr-un test de 500 km nu pare foarte putin, insa pentru o benzina turbo nu este nici prea mult. Vorbim despre noul motor de 1.4 litri MultiAir care reactioneaza dupa cum vrea soferul, consumul fiind la indemana soferului, daca presiunea timpului nu este prea mare. Este adevarat ca acest consum mediu a fost obtinut in conditiile in care nu ne-am sfiit sa folosim modul Dynamic in momentul depasirilor si nu numai sau sa rulam cu o viteza constanta de 145-150 km/h. Din acest punct de vedere, la viteze inalte, Giulietta se remarca printr-o manevrabilitate si stabilitate exceptionale. Nu sunt lucruri care sa nu-ti placa in ceea ce priveste comportamentul pe o sosea intinsa, chiar si in conditii de ploaie, unde modul All Weather isi probeaza utilitatea. Sentimentul puternic generat de infatisarea modelului poate fi retrait in momentul in care hatchback-ul ajunge pe un traseu virajat. Faptul ca se lipeste efectiv de sosea, oricat de pretentios ar fi virajul, sau modul splendid in care poate sa accelereze sunt argumente venite in sprijinul legendei Alfa Romeo. Ca un plus pentru cei 170 de cai putere, disponibili in totalitate la 5.500 rpm, vine si cuplul mare de 230 Nm, realizabil la 2.250 rpm. Aceste cifre fac posibil un timp de acceleratie de la 0 la 100 km/h de 7,8 secunde si o viteza maxima de 218 km/h.

Chiar daca sunetul motorului sau comportamentul cutiei de viteze nu sunt la acelasi nivel cu ceea ce ofera Quadrifoglio, Alfa Romeo Giulietta 1.4 M-Air nu se lasa mai prejos si ofera un feeling sportiv demn de brandul italian.

Verdict

Nu mai incape discutie ca Giulietta este un Alfa Rome veritabil. Designul vine sa stea marturie la aceasta afirmatie, interiorul este prietenos si mult mai util pentru drumurile lungi, chiar daca nu poarta integral semnatura marcii. Dinamica si comportamentul pe sosea reprezinta cele mai inalte expresii ale caracterului sportiv Alfa Romeo, o dovada in plus ca sistemul DNA a insemnat renasterea brandului.

 

Modelul testat de noi este motivul pentru care exista Quadrifoglio Verde, este un trifoi ca multi alti trifoi, dar fara el nu ar exista atat de rarul trifoi cu patru foi. Versiunea cu 235 de cai putere este vedeta, este motivul pentru care blitz-urile aparatelor foto se aprind, insa celelalte versiuni sunt inchinate oamenilor care doresc o masina exceptionala in viata de zi cu zi. Alfa Romeo spera ca revenirea pe linia de plutire sa fie oficializata odata cu Giulietta, un model care poate fi achizitionat de la 20.400 euro cu TVA. Modelul testat de noi, echipat cu motorul 1.4 MultiAir cu 170 de cai putere,  are un pret de plecare de 23.700 de euro cu TVA.  

https://www.youtube.com/watch?v=YE3rx4AdO3U

Share

Leave a Reply

five × one =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373