Saab a reluat de luni productia la modelul 9-3, dupa o lunga perioada de inactivitate, cauzata de un faliment si urmata de vanzarea companiei pe bucati. Noul proprietar, consortiul suedezo-chinez NEVS (National Electric Vehicle Sweden ), a reusit sa-si tina promisiunea si a reluat productia.
La nici doua zile distanta, Saab revine in prim-plan prin prezentarea modelului 9-3 Aero. Noul Saab este din punct de vedere vizual identic cu facelift-ul la 9-3 realizat in 2011, mai putin sigla Griffin, inspirata din zeitatile antice. Sigla traditionala a celor de la Saab a ramas in proprietatea Scania si Saab Group, divizia de camioane.
Marca scandinava a confirmat ca modelul are un motor supraalimentat de 2.0 litri si 220 de cai putere care poate insotit fie de o transmisie manuala, fie una automata. Noua conducere Saab nu a oferit prea multe detalii teh nicedespre un model existent practic de acum 2 ani si jumatate, limitandu-se sa spuna, prin vocea presedintelui Mattias Bergman, ca este o misiune complexa sa incepi un proces de productie a unui model care a stat in repaus mai mult timp.
De asemenea, presedintele NEVS a confirmat ca modelul electric Saab va debuta in 2014. Noul Saab 9-3 Aero va debuta pe piata suedeza la un pret de 31.510 euro. {gallery}Saab 9-3 Aero{/gallery}