Venirea lunii iulie consemneaza o miscare de maxima importanta la varful ierarhiei Ford. Alan Mulally, cel mai bine platit CEO al industriei auto, va lasa locul sau in fruntea Ford mai tanarului Mark Fields.
Mulally, numit de revistele economice nu de putine ori cel mai bun executiv din America, se va pensiona. Inlocuitorul sau nu va beneficia de salariul de circa 23 de milioane de dolari pe an, ci de un salariu de baza care abia ajunge la 1,75 milioane de dolari pe an.
Trecut de la functia de COO la cea de CEO, Mark Fields va castiga doar cu 200.000 de dolari in plus, va intra in schema de bonusuri care i-ar mai putea aduce 3,5 milioane de dolari si va beneficia de un avion privat al companiei.
Ultimul aspect, cerut de Fields, este unul controversat. In 2007, in epoca in care managerii de top ai gigantilor auto americani se plimbau cu avioane private dar companiile erau la marginea falimentului, Mark Fields a fost descoperit folosind un jet al companiei pentru a-si vizita familia din Florida. De atunci, actualul CEO Ford a folosit doar liniile comerciale in deplasarile sale.
Noul CEO a primit si 710.227 actiuni Ford, in valoare de 12 milioane de dolari, odata cu instalarea sa.