
Avem vesti bune pentru cumparatorii de masini la mana a doua, pretul acestora urmand sa scada de anul acesta, insa pentru economie lucrurile nu stau la fel de bine.
Conform unui studiu realizat recent de Black Book si Fitch Ratings, parcul de masini uzate din Statele Unite va creste simtitor in 2015, la acestea adugandu-se si numarul mai mare al masinilor cu leasing-ul terminat, per total urmand ca pe piata sa fie cu aproximativ 10% mai multe masini uzate fata de anul trecut.
In aceasta situatie rata de depreciere va creste la 14,5% pe an, o valoare similara cu cea din 2008 sau 2009, fata de doar 12,1% cat s-a inregistrat anul trecut.
Evident, procentele nu se vor pastra pentru piata din Europa, insa principiul cererii si ofertei este acelasi, asadar volumul din ce in ce mai mare de masini noi vandute va forta scoaterea pe piata a unui numar si mai mare de vehicule la mana a doua, la un pret mai mic. In consecinta, cei care vor sa-si schimbe masina anul acesta cu una noua, vor avea de acoperit o diferenta mai mare de pret.
Dezmortirea pietei auto este un lucru bun pentru economie si indica o revenire catre valorile normale, insa exista o categorie de soferi care nu au nimic de castigat din asta, ba chiar din contra. Dupa ce modificarea taxei de poluare de catre guvern a blocat pe plan local vanzarea masinilor rulate, in special cele cu norme de poluare Euro III si IV, acum vine randul pietei sa obstructioneze aproximativ aceeasi categorie.