Teste

Schimbarea la fata – Test cu Nissan Micra

De 8 iulie 2012No Comments

Trei generatii in aproape trei decenii arata ca Nissan a mizat pe termen lung in segmentul B. Cea de-a patra generatie a modelului Micra este marcata de schimbarile substantiale survenite in ADN-ul modelului care a incetat sa mai fie un playboy atractiv doar pentru femei. Micra a fost un model destinat mai degraba sexului frumos, cu un design atragator si dotari pretentioase.

Noua generatie se adapteaza industriei si propune o subcompacta eficienta destinata in mod special orasului. Aglomeratiile urbane sufocante scot la iveala necesitatea unor masini de mici dimensiuni, agile si cu un consum scazut. Nissan a intors cu fundul in sus strategia originala a modelului Micra si a schimbat radical un model care nu putea fi disociat de sintagma “masina de fite”. Micra a devenit un companion ideal atat pentru barbatii cat si pentru femeile care cauta vehiculul ideal pentru oras. Schimbarea la fata a modelului nipon a fost radicala – si nu ne referim neaparat la design -, dintr-un model accesibil doar pentru o anumita categorie intr-un vehicul destinat maselor. Eficienta si performata in oras sunt elementele pe care se bazeaza filosofia noului Micra testat de Voom.ro.

Motor cu 3 cilindri si 80 CP

Noul Micra este disponibil cu un motor cu 3 cilindri de 1.2 litri si 80 de cai putere. Din start am enuntat cuvantul cheie al ecuatiei Micra – 3 cilindri.  Politica de downsizing isi face cunoscuta prezenta si la Nissan. Japonezii aveau nevoie de un concurent serios in clasa mica si nu de o prezenta de spirit asa cum era vechiul Micra. Fara sa mai straluceasca precum predecesorul, noul Micra a invatat sa lumineze si o face prin aportul in minus al unui cilindru. Am avut in fata un motor de 1.2 litri gandit sa ofere eficienta, motivul pentru care inginerii au amputat un cilindru. O unitate natural aspirata pe benzina cu 80 de cai putere, disponibili la 6.000 rpm, si un cuplu maxim de 110 Nm, realizabil la 4.000 rpm, pare sa fie solutia ideala pentru monstruosul trafic urban. Si asa si este. Nu va asteptati la elogii epice pentru un motor amputat, fie si din motive de consum, pentru ca nu este cazul. Este un propulsor corect care are darul de a oferi agilitatea si zvacul la care nu te asteptai, insa nu este un campion pur sange. Motorul te impresioneaza intr-un mod ciudat prin zgomotul ridicat si apropiat de ceea ce te-a obisnuit un diesel.

Eficienta si performante de oras

Daca trecem peste perioada de acomodare cu zgomotul si vibratiile destul de ridicate, vom descoperi o unitate interesanta. Propulsorul se dovedeste a fi extrem de agil in treapta a doua si a treia iar in relatie cu dimensiunile vehiculului va ajuta enorm sa va strecurati si sa depasiti pe acolo unde nu ati fi sperat intr-un trafic aglomerat. Dincolo de acest aspect, la drum intins, se vad limitele motorului, insa se vad si avantajele care provin tocmai din filosofia care l-a conceput. Nissan a dorit o masina economica si agila. Daca in mediul urban Micra se dovedeste mai mult decat agila, un plus pe care  nu am fi mizat la inceput, sa vedem cum sta treaba cu consumul. Nissan anunta un consum mixt de 5.0 litri la 100 km. Consumul extraurban se ridica la nivelul de 4,3 litri la 100 km, in timp ce consumul de oras promis de producator este de 6,1 litri la 100 km. In conditiile unui trafic aglomerat si la un stil de pilotaj agresiv consumul va creste undeva la 7 litri la 100 km. Daca veti miza pe un condus defensiv, cu schimbul vitezelor la 2.000 rpm, cu folosirea treptei a 5-a a cutiei de viteze chiar si in oras, veti descoperi ca cifrele oficiale sunt reale.

Nissan Micra accelereaza de la 0 la 100 km/h in 13,7 secunde iar viteza maxima de constructie se opreste la 170 km/h. Nu am inteles cum un vehicul cu un sprint pe suta atat de mic, se poate dovedi extrem de rapid pe anumite reprize. Cei 80 de cai putere sunt distribuiti catre puntea fata prin intermediul unei cutii manuale cu 5 trepte sau optional cu un CVT. Am testat cutia manuala si putem concluziona ca noul Micra este unul dintre putinele modele la care nu te deranjeaza ca nu ai si cea de-a sasea treapta disponibila. Asa cum am spus mai sus, se poate folosi fara probleme si ultima treapta in oras pentru a scoate un consum cat mai bun. Un lucru de care sufera in mod excesiv acest model de oras este lipsa unui sistem start-stop, insa pretul avantajos pare mai interesant decat o dotare ecologica in plus. Din punct de vedere dinamic, noul Micra se remarca prin tinuta de drum impecabila in mediul urban. Setarea suspensiei pare sa fi intalnit mixtura ideala dintre confort si flexibilitate, iar trecerea peste gropile si denivelarile asfaltului va asiguram ca este mult mai placuta decat in cazul multor altor modele. Pe un traseu virajat va sfatuim sa nu uitati de limitele segmentului si sa nu fortati nota mai mult decat trebuie. In general stabilitatea este corecta iar comportamentul in viraje se dovedeste a fi unul multumitor. Micra dispune de o directie electronica motiv care face ca raspunsul ei sa nu fie multumitor, in schimb pluseaza prin cea mai mica raza de bracare din intreg segmentul, un plus care incanta de-a dreptul. Aproape ca puteti intoarce vehiculul in loc, iar cautarea unui loc de parcare sau incercarile de a va strecura prin blocajele din trafic devin probe pentru incepatori.

Design

Din pacate exista un pret pentru orice pe lumea asta iar factura de plata este designul in cazul noului model Nissan. Generatia precedenta a lui Micra se evidentia prin structura ei nonconformista si tentele stilistice futuriste, insa nu mai este cazul si acum. Nissan a dorit sa maturizeze Micra aducand-o cu picioarele pe pamant. Designul preia o serie de elemente din vechea generatie, insa nu este o evolutie a ei. Compromisul japonezilor a avut o trimitere precisa: publicul masculin. Micra nu mai este o masina pentru femei sau barbatii iubitori ai stilului funky, a devenit un model pentru toate sexele. Cu toate acestea, Nissan a reusit sa imbine cerintele segmentului cu stilul inconfundabil al vechiului model. Partea frontala descrie o estetica simpla, in care semnele razvratirii creatoare sunt vizbile prin micile nervuri ale capotei. Spatele ofera un design putin mai contemplativ, insa se inscrie in aceeasi cumintenie generala existenta la nivelul caroseriei. Micra ofera si un usor aer retro in care blocurile optice si stopurile isi spun cuvantul la acest capitol. Prelungirea suprafetei vitrate dincolo de parbriz pana la jumatatea acoperisului confera lumina la interior si originalitate la exterior.

Interior

Interiorul feminin si excentric al vechiului Micra lasa loc unui habitaclu mult mai ergonomic, orientat catre nevoile zilnice. Cu toate acestea, noul Micra se poate lauda cu un interior tineresc, unde desenul plansei de bord, din care se desprinde un raft in dreptul pasagerului din fata, ne aduce aminte de vechiul model. Piesa de rezistenta este reprezentata de consola centrala dominata de ecranul LCD care stocheaza functiile multimedia si panoul de comanda al climei, desenat iscusit sub forma unui cerc. Prezenta functiilor de comanda pe volan si multitudinea spatiilor de depozitare fac viata la bordul lui Micra mult mai placuta atunci cand esti nevoit sa-ti pierzi timpul in trafic. Soferul are o pozitie corecta la volan, insa spatiul dintre pedale este destul de mic, un lucru care s-ar putea dovedi deranjant mai ales in sezonul rece daca purtati bocanci. Pe langa acoperisul vitrat, GPS-ul extrem de eficient si clima automata, Micra mai puncteaza prin spatiul generos pentru acest segment. Din acest punct de vedere nu veti fi dezamagiti de lipsa calitatii materialelor. Plasticul tare domina bordul, consola si fatetele usilor, insa este un compromis facut in favoarea pretului final. Modelul respira insa prin calitatea buna a finisajelor si designul modern al bordului, lucruri care mai alunga senzatia de low-cost.

Concluzie

 

Spre deosebire de vechiul Micra, noua generatie este clar si o masina de barbati. Nissan a creat un automobil de oras care se evidentiaza prin nevoile imediate ale clientilor tinta: eficienta, agilitate, dimensiuni mici si interior versatil. Micra devine astfel o optiune indiferent de sex. Noul model se poate potrivi manusa pe mana unui incepator/incepatoare, fiind usor de manevrat, usor de parcat. Nissan comercializeaza Micra la un pret de catalog care incepe de la 11.500 de euro cu TVA. Modelul complet nou, conceput pe noua platforma V a marcii Nissan, poate fi disponibil insa de la 7.800 euro cu TVA si 3 prime de casare in Romania.

Share

Leave a Reply

5 × 1 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373