HighlightStiri

SEAT a prezentat noul Leon

De 29 ianuarie 2020No Comments
;;;;;;;;

1,1 miliarde de euro a investit SEAT in dezvoltarea noii generatii a compactei sale de succes, care s-a vandut in peste 2,2 milioane de exemplare de la lansarea din 1999. Leon reprezinta unul dintre pilonii marcii si acum ofera tot ce are mai bun SEAT in materie de conectivitate, infotainment si sisteme de asistenta. Noul Leon este primul model SEAT complet conectat, oferind conectivitate cu Full Link – Android Auto si acces wireless Apple CarPlay.

In viitorul apropiat vor fi oferite aplicatii dedicate prin care posesorul masinii sa acceseze de pe telefonul mobil anumite informatii de la departare (driving data, locul unde este parcata masina, statusul acesteia ca de pilda armarea usilor sau luminile, setarea unei alarme de viteza daca cineva foloseste masina si o conduce prea rapid, inchiderea/deschiderea usilor, alerte la furt), precum si sa gestioneze procesul de incarcare si funcionarea aerului conditionat (in cazul versiunilor plug-in hybrid). 

SEAT Leon foloseste platforma MQB Evo a grupului VW, fiind mai lung decat vechea generatie : 4.368 mm hatchback-ul (+86 mm) si 4.642 mm break-ul denumit Sportstourer (+93 mm), cu un ampatament mai mare cu 5 cm, dar mai ingust si mai scund, pentru o silueta mai dinamica. Portbagajul a ramas neschimbat la versiunea cu cinci usi (380 litri) si a crescut cu 30 de litri la break (617 litri).

Tehnologia LED este de ultima generatie, farurile oferind o luminozitate de pana la 900 lumeni datorita celor 22 de LED-uri per modul (sistemele LED standard ofera pana la 550 lumeni). Chiar si luminile indicatoare integrate in oglinzile exterioare folosesc tehnologia LED, iar la modelele care au optiunea full LED sunt prevazute welcome lights care proiecteaza cuvantul “Hola!” pe asfalt. Inclusiv interiorul are lumina ambientala LED la partea anterioara a habitaclului, pornind de pe usi si trecand pe la baza parbrizului, iluminare ce isi poate schimba culoarea in functie de preferintele pasagerilor sau la schimbarea modului de rulare.

Interiorul este dominat de noua plansa de bord, cu design minimalist si foarte putine butoane fizice. Dipslay-ul de 10 inci de pe consola centrala, include recunoastere prin gesturi, navigatie 3D, Retina display si control vocal, layoutul sau “diagonal” fiind inspirat de unul dintre bulevardele importante ale Barcelonei, denumit chiar Diagonal. Este prima data cand designul interfetei de comanda a fost creat cu noul sistem SEAT Digital Lab.

Vor fi disponibile patru versiuni de echipare – Reference, Style, Xcellence si FR – iar SEAT anunta ca toate vor avea in dotarea standard Kessy Go keyless entry, tehnologie LED, sistem de infotainment de 8,25 inci si SEAT Connect. Una dintre dotarile de confort va fi sistemul de climatizare cu trei zone (standard la FR si Xcellence). Optional, Leon va avea indicatoare de bord full digitale cu display de 10,25 inci.

Noul Leon propune motoare cu benzina (TSI) diesel (TDI), cu gaz natural comprimat (TGI), mild-hybrid (eTSI) si plug-in hybrid (eHybrid). Modelele care vor fi echipate cu transmisia automata DSG vor beneficia de tehnologia shift-by-wire, la care selectorul treptelor nu mai este conectat fizic la cutia de viteze, ci foloseste semnale electronice pentru a declansa schimbarile de treapta. Sasiul, motorul si transmisia isi pot schimba modul de raspuns in functie de modurile de conducere selectate: Eco, Normal sau Sport.

Sunt disponibile trei motoare cu benzina, toate turbo si anume: 1 litru cu trei cilindri  (90 CP si 110 CP), 1.5 litri (130 CP si 150 CP), respectiv 2 litri (190 CP). Motorul de 1 litru, in ambele versiuni de putere si cel de 1.5 litri/130 CP folosesc ciclul de combustie Miller (optimizeaza controlul supapelor si aduce o eficienta mai buna cu 10%) si turbocompresor cu geometrie variabila. Motorul de 1.5 litri integreaza si sistemul de deconectare a doi cilindri, Active Cylinder Management.

Este disponibil un singur motor diesel de 2 litri, in doua variante de putere, de 115 CP si 150 CP. Leon Sportstourer ofera motorul de 2 litri/150 CP si cu tractiune integrala 4Drive, exclusiv cu transmisie automata DSG. Sistemul mild hybrid este disponibil pentru motoarele de 1 litru/110 CP si 1.5 litri/150 CP, incluzand un starter-generator la 48 V si o baterie litiu-ion tot de 48 V, pentru a recupera energie si a o folosi la actionarea diverselor sisteme electrice.

Plug-in hybridul foloseste un motor cu benzina de 1.4 litri TSI, un motor electric si o baterie de 13 kWh. Sistemul dezvolta o putere totala de 204 CP, iar autonomia full electrica este de aproximativ 60 de km. In fine, versiunea cu gaz natural comprimat are un motor de 1.5 litri care produce 130 CP.

Emergency Assist 3.0, Travel Assist, Side and Exit assist. Exit Warning functioneaza cand masina este oprita, emitand un beep daca se deschide usa in vreme ce o alta masina se apropie din spate. Noua generatie SEAT Leon va fi aratat prima data in public in luna martie, la Salonul Auto de la Geneva.

Share

Leave a Reply

3 × 4 =