Exista o cultura a produselor “made in”. Spre exemplu, nimic nu bate un ceas made in Elvetia sau o gaina made in Italia si lista continua.
Cand vine vorba despre masini, made in Germania sugereaza in mentalul colectiv al majoritatii clientilor cea mai inalta forma de calitate pe care o pot gasi pe piata. Iar de pe urma acestei etichete traiau bine absolut toate marcile auto din Germania.
Odata cu scandalul emisiilor de la VW si intrebarile care s-au nascut in urma lui, ceilalti producatori nemti incep sa se ingrijoreye cu privire la eficienta etichetei made in. Spre exemplu, boss-ul Daimler, Dieter Zetsche, se arata extrem de ingrijorat de impactul dieselgate asupra industriei auto germane in general.
“Depinde de noi sa reconstruim increderea in produsele germane deorece noi n-am facut nimic gresit”, a spus Zetsche.
Dieter Zetsche a reafirmat faptul ca Mercedes-Benz nu a folosit niciodata mecanisme de manipulare a testelor de emisii.